księgarnia informatyczna aton.pl

Zwinne projekty w klasycznej organizacji. Scrum, Kanban, XP

Wydawnictwo HELION

Cena:    39.90zł

Zwinne projekty w klasycznej organizacji. Scrum, Kanban, XP


Autor: Henning Wolf

ISBN: 978-83-246-8843-2

Ilość stron: 200

Data wydania: 08/2014

Oprawa: Miękka

Format: 168x237

Wydawnictwo: HELION


Klasyczna organizacja też może być zwinna!

Dynamika zmian w dzisiejszym świecie IT wymaga niezwykłej elastyczności i błyskawicznego adaptowania się do nowych warunków. Klasyczne techniki zarządzania projektami nie są w stanie podołać takiemu wyzwaniu, dlatego rynek zdobywają techniki zwinne — Scrum, Kanban i XP. Już dawno udowodniły one swą skuteczność i są świadomie wybierane przy nowych projektach. Zastanawiasz się, czy możesz wprowadzić te techniki w Twojej organizacji? Szukasz skutecznego sposobu realizacji tego zadania? Na te i dziesiątki innych trudnych pytań odpowiada ta niezwykła książka!

Znajdziesz w niej liczne studia przypadków, przygotowane przez ekspertów z bogatym doświadczeniem w codziennej pracy nad zwinnymi projektami. W trakcie lektury poznasz pułapki, jakie na Ciebie czyhają, oraz dowiesz się, jak sprytnie je ominąć. Ponadto przekonasz się, jak wprowadzić Scruma do klasycznej organizacji lub projektu z ustalonym budżetem. Poznasz również takie problemy, w przypadku których Kanban sprawdzi się wyśmienicie. Zwróć także uwagę na rozdział poświęcony przejrzystości w organizacji — to ona leży u podstaw sukcesu zwinnych metodyk. Książka ta jest obowiązkową lekturą dla wszystkich osób interesujących się zarządzaniem projektami, mających ambicję lub obowiązek wprowadzenia zwinnych technik w swojej organizacji.

Dzięki tej książce:
• poznasz ciekawe przypadki wykorzystania Scruma, Kanbana i XP
• wybierzesz właściwy sposób zarządzania w startupie
• poznasz podstawy Scruma, Kanbana i XP
• wprowadzisz zwinne metodyki w Twojej organizacji

Zarządzaj zwinnie projektami!

Spis treści:

1. Wstęp (13)

  • 1.1. Jak czytać tę książkę (13)
  • 1.2. Studia projektów (13)
  • 1.3. Dodatek (15)

2. Zwinny projekt to nie bułka z masłem (17)

  • 2.1. Pobudka (17)
  • 2.2. Zespół się formuje (18)
  • 2.3. Właściwe zlecenie (19)
  • 2.4. Od partyzantki do zwinności (20)
  • 2.5. Kompleks Scruma (21)
  • 2.6. Zwycięstwa i porażki (22)
  • 2.7. Planowanie Sprintu (część I) (23)
  • 2.8. Planowanie Sprintu (część II) (24)
  • 2.9. Codzienny Młyn (25)
  • 2.10. Sprint to prędkość względna (27)
  • 2.11. Planowanie wymiarowe (29)
  • 2.12. Przegląd Sprintu (29)
  • 2.13. Instrukcja pielęgnacji oczekiwań (30)
  • 2.14. Retrospekcja Sprintu (33)
  • 2.15. Metaretrospekcja (klasycznie: podsumowanie) (34)
  • 2.16. Zwinne wartości w projekcie (36)

3. Wprowadzanie Scruma u dostawcy usług internetowych - życie i praca Mistrza Młyna (37)

  • 3.1. Szerszy kontekst (37)
  • 3.2. Bliższe otoczenie (37)
  • 3.3. Dlaczego Scrum? (38)
  • 3.4. Cele wprowadzania Scruma (39)
  • 3.5. Sytuacja w chwili wymiany trenera (39)
  • 3.6. Planowanie Sprintu (40)
  • 3.7. Projektowanie (42)
  • 3.8. Stosunki społeczne (44)
  • 3.9. Mistrz Młyna (46)
  • 3.10. Narzędzia (48)
  • 3.11. Zarządzanie wieloma projektami (49)
  • 3.12. Podsumowanie (51)
  • 3.13. Zwinne wartości w projekcie (52)

4. Wprowadzanie Scruma w ImmobilienScout24 (53)

  • 4.1. Opis sytuacji (53)
  • 4.2. Wprowadzenie Scruma (54)
  • 4.3. Przegląd Sprintu (57)
  • 4.4. Scrum 2.0 (58)
  • 4.5. Kanban i spółka (60)
  • 4.6. Podsumowanie (61)
  • 4.7. Zwinne wartości w projekcie (62)

5. (Niemalże) zwinni w dużym przedsiębiorstwie (63)

  • 5.1. Klient (63)
  • 5.2. Sytuacja wyjściowa (64)
  • 5.3. Nowy model obsługi dostaw (65)
    • 5.3.1. Faza wstępna projektu (65)
    • 5.3.2. Przebieg projektu (66)
  • 5.4. Wprowadzanie zwinności (66)
  • 5.5. Usprawnienia (67)
  • 5.6. Trudności w nowym modelu obsługi dostaw (70)
  • 5.7. Doświadczenia zebrane w toku projektu (71)
    • 5.7.1. Doświadczenie: uzgodnienie celów cząstkowych z zarządem (71)
    • 5.7.2. Doświadczenie: umocowanie Właściciela Produktu (71)
    • 5.7.3. Doświadczenie: niska jakość spowalnia (72)
    • 5.7.4. Doświadczenie: radykalny kontra przyrostowy proces wprowadzania innowacji (73)
  • 5.8. Podsumowanie (74)
  • 5.9. Zwinne wartości w organizacji produktu (75)

6. Powrót na zwinny tor (od mikrozarządzania do Scruma) (77)

  • 6.1. Sytuacja wyjściowa (77)
  • 6.2. Misja (78)
  • 6.3. Właściwy projekt (78)
  • 6.4. Naprzód (79)
  • 6.5. Pierwsze spojrzenie (80)
  • 6.6. Analiza (82)
  • 6.7. Pierwszy Sprint (84)
  • 6.8. Szacowanie (84)
  • 6.9. Planowanie Sprintu (84)
  • 6.10. Codzienny Młyn (85)
  • 6.11. Przebieg Sprintu (85)
  • 6.12. Przegląd Sprintu (86)
  • 6.13. Retrospekcja Sprintu (86)
  • 6.14. Kilka tygodni później... (86)
  • 6.15. Kilka miesięcy później... (87)
  • 6.16. Podsumowanie (87)
  • 6.17. Zwinne wartości w projekcie (88)

7. Programowanie zwinne jako zasadniczy element przedsiębiorstwa (89)

  • 7.1. Gracze (89)
  • 7.2. Ekipa formuje się (89)
    • 7.2.1. Wizja: dokąd prowadzi droga? (90)
    • 7.2.2. Efekty spotkania (90)
  • 7.3. Przygotowania (92)
  • 7.4. Pierwsze tygodnie (92)
    • 7.4.1. Bomba w górę: powstanie zespołu (92)
    • 7.4.2. Przegląd i Retrospekcja Sprintu (93)
    • 7.4.3. Rezultaty Sprintu i szybkość pracy (94)
    • 7.4.4. Rutyna i przepływ (95)
    • 7.4.5. Otoczenie (95)
  • 7.5. Trudności (96)
  • 7.6. Ponad brzegiem talerza (98)
    • 7.6.1. Wymagania niefunkcjonalne (98)
    • 7.6.2. Zależność od czynników zewnętrznych i współpraca (99)
  • 7.7. Retrospekcja i podsumowanie (100)
  • 7.8. Zwinne wartości w projekcie (101)

8. Odnoszenie sukcesów w projektach o stałym budżecie (103)

  • 8.1. Przed rozpoczęciem projektu (103)
  • 8.2. Początek projektu (104)
    • 8.2.1. Role (104)
    • 8.2.2. Praca w zespole (104)
    • 8.2.3. Nadgodziny (105)
  • 8.3. Realizacja projektu (106)
    • 8.3.1. Problematyczne planowanie wersji dystrybucyjnych (106)
    • 8.3.2. Pokój (106)
    • 8.3.3. Podejście do problemów (106)
    • 8.3.4. Testy (107)
    • 8.3.5. Wersje dystrybucyjne (108)
    • 8.3.6. Dwóch nowych deweloperów (108)
  • 8.4. Zakończenie projektu (108)
  • 8.5. Zwinne wartości w projekcie (110)

9. Kanban - początek przygody dla administratorów systemu (111)

  • 9.1. Ziarno kanbana zostaje zasiane (111)
  • 9.2. Przygotowanie propozycji dla zespołu (113)
    • 9.2.1. A mówimy o tym zespole... (113)
    • 9.2.2. Wprowadzenie kanbana - czas rozdzielić role (113)
    • 9.2.3. Lista narzędzi (114)
    • 9.2.4. Plan spotkania z zespołem (114)
  • 9.3. Zaprezentowanie propozycji zespołowi (114)
  • 9.4. Startuje nowy zespół kanbanowy (118)
  • 9.5. Początki zespołu - podsumowanie (120)
  • 9.6. Nasze doświadczenia (120)
  • 9.7. Administratorzy pracują dalej jako zespół kanbanowy (132)
  • 9.8. Nasze doświadczenia (132)
  • 9.9. Podsumowanie (132)
  • 9.10. Otoczenie (132)
  • 9.11. Zwinne wartości w projekcie (133)

10. Zwinne mobile.de (135)

  • 10.1. Trochę historii (135)
  • 10.2. Początek - nagłe wprowadzenie Scruma (136)
    • 10.2.1. Nowe cele (137)
    • 10.2.2. Nowe rozwiązania - Scrum (137)
    • 10.2.3. Outsourcing, offshoring (137)
    • 10.2.4. Projekty strategiczne - biegi (138)
    • 10.2.5. Wprowadzanie Scruma pod okiem trenera (138)
    • 10.2.6. Proces i technika (139)
    • 10.2.7. Koordynacja (140)
    • 10.2.8. Role (141)
    • 10.2.9. Podsumowanie (141)
  • 10.3. Przecież jest jeszcze kanban (141)
  • 10.4. A co z wartościami? (144)
  • 10.5. Kanban portfelowy (144)
  • 10.6. Organizacja (146)
    • 10.6.1. Nowe cele (147)
    • 10.6.2. Procesy oparte na zaufaniu (147)
  • 10.7. Epilog (148)

11. Zwinność w start-upach internetowych (149)

  • 11.1. Uwagi ogólne (149)
  • 11.2. Typowa krzywa wzrostu start-upu (150)
  • 11.3. Jak uwolnić się od chaosu - zwinne tworzenie oprogramowania czy metoda wodospadowa (153)
  • 11.4. Podobieństwa między kulturą start-upu a kulturą zwinnego tworzenia oprogramowania (154)
  • 11.5. Nie ma tak lekko, czyli klasyczne problemy start-upów ze stosowaniem zwinnych praktyk (158)
  • 11.6. Jesteśmy zwinni - szesnaście godzin na dobę (158)
  • 11.7. Problem podwójnych funkcji (159)
  • 11.8. Scrum kontra kanban - kontra XP (161)
  • 11.9. Automatyczne testy i refaktoryzacja (163)
  • 11.10. Długość Sprintów (164)
  • 11.11. Wszystko naraz czy polityka małych kroków (165)
  • 11.12. Podsumowanie (165)

12. Przejrzystość (167)

  • 12.1. Źródłem przejrzystości jest informacja zwrotna (167)
  • 12.2. Wczesne rozwiązywanie problemów (168)
  • 12.3. Architektura ewolucyjna (170)
  • 12.4. Tempo prac rozwojowych (171)
  • 12.5. Informacje zwrotne od klientów (173)
  • 12.6. Zaufanie (174)
  • 12.7. Podsumowanie - skuteczne wdrażanie zwinnego modelu pracy (175)

13. Zwinność w it-agile - zasada wyciągania w sprzedaży i zarządzaniu (177)

  • 13.1. Zmianban (177)
  • 13.2. Doświadczenia (179)
  • 13.3. Kanban sprzedaży (181)
Cena:    39.90zł


Zwinne projekty w klasycznej organizacji. Scrum, Kanban, XPKsiążka informatyczna: Zwinne projekty w klasycznej organizacji. Scrum, Kanban, XP
Księgarnia informatyczna aton.pl

Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej.