księgarnia informatyczna aton.pl

Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie Wydanie 2

Wydawnictwo Naukowe PWN

Cena:    64.90zł

Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie Wydanie 2


Autor: Zdzisław Pierścionek

ISBN: 978-83-01-16514-7

Ilość stron: 504

Data wydania: 02/2011 (wydanie 2)

Format: 16.5x23.5cm

Wydawnictwo: Naukowe PWN


Nowe, gruntownie poprawione i uaktualnione wydanie książki prof. Zdziasława Pierścionka z 2003 roku. Publikacja przybliża czytelnikowi tematykę zarządzania strategicznego.

Zawarto w niej zagadnienia podstawowe, kwestie związane z konkurencyjnością, a także strategie, koncepcje ich tworzenia, metody oceny i sposoby wdrażania na wszystkich szczeblach organizacji. Książka została wzbogacona o nowe tematy, takie jak: strategie tworzenia i rozwoju sieci, outsourcing, sieci klastrowe, organiczna koncepcja zarządzania strategicznego, skuteczna karta wyników, zarządzanie wiedzą i technologią oraz systemy zarządzania strategicznego.

Autor dostarcza czytelnikowi zweryfikowaną, zaawansowaną wiedzę w dziedzinie zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie. Dzięki tej książce czytelnicy poznają metody budowania strategii przedsiębiorstwa oraz zasady ich wyboru. Oprócz podstawowych wiadomości prezentuje nowe koncepcje zarządzania strategicznego, które są odpowiedzią na wzrost ryzyka i niepewności działania przedsiębiorstw, nowe technologie informacyjne oraz na nowe warunki umiędzynarodowienia przedsiębiorstw.

Książka przeznaczona jest dla słuchaczy studiów licencjackich, magisterskich, podyplomowych i doktoranckich w zakresie zarządzania, marketingu i ekonomii, dla menedżerów zajmujących się opracowywaniem i wdrażaniem działań rozwojowych w przedsiębiorstwie oraz dla praktyków.

Rozdziały:

Rozdział 1. Źródła i rozwój zarządzania strategicznego                11
1.1. Przedmiot i zakres decyzji strategicznych                  11
1.2. Źródła oraz kierunki rozwoju zarządzania strategicznego              19
1.3. Zarządzanie strategiczne a teorie firmy oraz teorie wzrostu firmy           28
1.4. Klasyczne koncepcje zarządzania strategicznego                 35
1.5. Nowe kierunki w zarządzaniu strategicznym                   50
1.6. Nowe technologie informacyjne. Nowa Gospodarka a zarządzanie strategiczne      53
Pytania kontrolne                              60
Zalecana literatura                              60

Rozdział 2. Koncepcje formułowania strategii przedsiębiorstwa oraz analiza strategiczna  62
2.1. Podstawowe koncepcje formułowania strategii przedsiębiorstwa         62
2.2. Procedury i etapy zarządzania strategicznego                  69
2.3. Cele i zadania przedsiębiorstwa                        78
2.4. Wizja strategiczna, zamierzenie strategiczne oraz misja przedsiębiorstwa        83
2.5. Cele, zakres oraz metody analizy strategicznej                  88
2.6. Modele i metody analizy otoczenia oraz zasobów przedsiębiorstwa          99
Pytania kontrolne                              124
Zalecana literatura                             125

Rozdział 3. Metoda SWOT oraz modele portfelowe formułowania strategii przedsiębiorstwa 126
3.1. Metoda SWOT formułowania strategii                  126
3.2. Zasady budowy oraz rodzaje modeli portfelowych (portfolio)            136
3.3. Macierz wzrostu/udziału BCG                        141
3.4. Macierz atrakcyjności sektorów/siły konkurencyjnej firmy McKinsey         147
3.5. Model cyklu życia sektora/siły konkurencyjnej firmy A.D. Little           155
3.6. Zalety i wady modeli portfelowych                      161
Pytania kontrolne                              163
Zalecana literatura                             163

Rozdział 4. Konkurencyjność przedsiębiorstw, sektorów, krajów oraz zasobów i umiejętności 164
4.1. Podstawowe obiekty i czynniki analizy konkurencyjności           164
4.2. Rynkowe determinanty konkurencyjności przedsiębiorstw             169
4.3. Konkurencyjność przedsiębiorstwa z punktu widzenia odbiorców          177
4.4. Konkurencyjność przedsiębiorstwa z punktu widzenia zarządu, właścicieli oraz potencjalnych inwestorów
4.5. Metody oceny konkurencyjności oraz pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa     184
4.6. Międzynarodowa konkurencyjność przedsiębiorstwa               189
Pytania kontrolne                              197
Zalecana literatura                             198

Rozdział 5. Koncepcje źródeł przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa oraz strategie konkurencji
5.1. Podstawowe koncepcje osiągania i utrzymania konkurencyjności przedsiębiorstwa    199
5.2. Marketingowa koncepcja konkurencyjności. Strategia marketingowa a strategia konkurencji 205
5.3. Przedsiębiorcza koncepcja konkurencyjności przedsiębiorstwa           209
5.4. Koncepcja kluczowych kompetencji firmy                   224
5.5. Wyróżniające firmę zdolności                       231
5.6. Koncepcje konkurencyjności przedsiębiorstwa na bazie czasu           238
5.7. Informacja oraz Internet jako z´ródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa    244
5.8. Wirtualizacja przedsiębiorstwa a przewaga konkurencyjna             248
5.9. Organizacja ucząca się                          252
5.10. Relacje przedstawionych koncepcji z´ródeł przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa  257
5.11. Zewnętrzne (krajowe i regionalne) z´ródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa  263
5.12. Wybrane warianty strategii konkurencji                    265
5.13. Ogólne zasady wyboru strategii konkurencji                  275
Pytania kontrolne                              279
Zalecana literatura                             280

Rozdział 6. Strategie wzrostu i rozwoju firmy wyspecjalizowanej           281
6.1. Klasyfikacja strategii wzrostu i rozwoju firmy               281
6.2. Podstawowe warianty strategii na poziomie korporacji              286
6.3. Zasady i metody wyboru strategii na poziomie korporacji             288
6.4. Warianty strategii wzrostu przedsiębiorstwa wyspecjalizowanego ze względu na stopień specjalizacji produkcji oraz rynków
6.5. Zasady wyboru stopnia specjalizacji oraz zakresu ekspansji geograficznej       306
6.6. Zasady wyboru strategii penetracji rynku oraz rozwoju rynku            312
6.7. Strategie konkurencji oraz wzrostu małych przedsiębiorstw             320
Pytania kontrolne                              335
Zalecana literatura                             335

Rozdział 7. Strategie dywersyfikacji działalności przedsiębiorstwa          336
7.1. Istota oraz rodzaje dywersyfikacji                    336
7.2. Przykłady dywersyfikacji przedsiębiorstw                    344
7.3. Metody oceny poziomu dywersyfikacji przedsiębiorstwa              347
7.4. Skala i tendencje rozwoju dywersyfikacji struktury działalności przedsiębiorstw     351
7.5. Tendencje dywersyfikacji w latach osiemdziesiątych, dziewięćdziesiątych oraz na początku XXI wieku
7.6. Efekty dywersyfikacji produkcji                       360
7.7. Przesłanki decyzji o dywersyfikacji oraz jej kierunkach              366
7.8. Dywersyfikacja a nowe sektory oraz zmienność rynku               376
7.9. Specjalizacja czy dywersyfikacja przedsiębiorstw                 378
Pytania kontrolne                              382
Zalecana literatura                             382

Rozdział 8. Fuzje i przejęcia oraz alianse strategiczne               383
8.1. Rodzaje fuzji i przejęć przedsiębiorstw                  383
8.2. Skala oraz intensywność procesów fuzji i przejęć w krajach rozwiniętych        387
8.3. Fuzje i przejęcia w wybranych sektorach                    393
8.4. Przyczyny, cele i efekty fuzji i przejęć                     414
8.5. Fuzje i przejęcia jako metoda kreowania i rozwoju Nowej Gospodarki        420
8.6. Metoda wewnętrzna versus zewnętrzna oraz procedury M&A          422
8.7. Alianse strategiczne                           428
Pytania kontrolne                              451
Zalecana literatura                             452

Rozdział 9. Umiędzynarodowienie oraz globalizacja przedsiębiorstwa         453
9.1. Istota umiędzynarodowienia oraz globalizacji przedsiębiorstwa         454
9.2. Rozwój korporacji ponadnarodowych                     459
9.3. Strategia rozwoju umiędzynarodowienia przedsiębiorstwa           467
9.4. Strategia multinarodowa, międzynarodowa, transnarodowa oraz globalna     471
9.5. Formy i metody wejścia przedsiębiorstwa na rynki zagraniczne oraz penetracji tych rynków
Pytania kontrolne                              497
Zalecana literatura                             498
BIBLIOGRAFIA                              499

Cena:    64.90zł


Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie Wydanie 2Książka informatyczna: Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie Wydanie 2
Księgarnia informatyczna aton.pl

Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej.