księgarnia informatyczna aton.pl

Zarządzanie międzynarodowe

Wydawnictwo Wolters Kluwer

Cena:    99.00   77.22zł

Zarządzanie międzynarodowe


Autor: Richard Mead, Tim G. Andrews
ISBN: 978-83-264-1148-9
Ilość stron: 596
Data wydania: 06/2011
Format: 17.0x24.0cm
Wydawnictwo: Wolters Kluwer


Książka stanowi wprowadzenie do niezwykle rozbudowanej dziedziny, jaką jest zarządzanie międzynarodowe.

Omawia najważniejsze zagadnienia związane z prowadzeniem międzykulturowej działalności, m.in. wpływ aspektów kulturowych na zachowania ludzi w miejscu pracy oraz na wewnętrzne systemy w firmie, globalne i strategiczne elementy międzynarodowego biznesu, a także podkreśla rolę, jaką odgrywają czynniki pozakulturowe w procesach podejmowania decyzji i ich wdrażania.

Aspekty teoretyczne zostały zilustrowane licznymi studiami przypadków z Europy, Stanów Zjednoczonych, Bliskiego Wschodu, Ameryki Łacińskiej, Afryki i Azji, jak również licznymi ćwiczeniami ułatwiającymi utrwalenie wiedzy.

Książka zawiera również aneks poświęcony planowaniu projektu lub rozprawy naukowej z dziedziny zarządzania międzynarodowego, co może się okazać pomocne szczególnie studentom studiów podyplomowych i MBA.

Poza głównymi tematami omówionymi w większości podręczników poświęconych międzynarodowemu zarządzaniu, publikacja obejmuje także zagadnienia, które nie są zazwyczaj poruszane w tym kontekście.

Należą do nich:
• wpływ aspektów kulturowych na firmy rodzinne,
• nieformalny patronat, guanxi i wasda,
• globalizacja kontra lokalizacja,
• e-komunikacja,
• konwergencja i dywergencja w zagranicznych filiach,
• znaczenie zachodniego stylu zarządzania zasobami ludzkimi dla innych kultur,
• nadzór nad marką korporacyjną - kluczowy element stosunków między współczesnymi centralami firm i ich filiami.

Rozdziały:

Część I. Wprowadzenie
Rozdział 1. Międzynarodowe zarządzanie i kultura

Część II. Zarządzanie międzykulturowe
Rozdział 2. Analiza kultur: studium porównawcze
Rozdział 3. Analiza kultur od czasów Hofstedego
Rozdział 4. Zmiany w kulturze
Rozdział 5. Kultura organizacyjna
Rozdział 6. Kultura i komunikacja
Rozdział 7. Motywacja
Rozdział 8. Rozwiązywanie konfliktów
Rozdział 9. Struktury formalne
Rozdział 10. Systemy nieformalne
Rozdział 11. Kultura i metody planowania zmian
Rozdział 12. Kiedy kultura ma znaczenie? Przypadek małych i średnich firm

Część III. Zarządzanie międzynarodowe
Rozdział 13. Globalizacja i lokalizacja
Rozdział 14. Planowanie strategii
Rozdział 15. Wdrażanie strategii i wykorzystywanie wiedzy
Rozdział 16. E-komunikacja
Rozdział 17. Tworzenie międzynarodowej spółki joint venture
Rozdział 18. Szanse i zagrożenia: centrala i filia
Rozdział 19. Zarządzanie zasobami ludzkimi
Rozdział 20. Kontrola poprzez zatrudnianie
Rozdział 21. Zarządzanie zagranicznymi wyjazdami służbowymi
Rozdział 22. Zagraniczny menedżer do spraw marki

Część IV. Wnioski
Rozdział 23. Kultura oddziału: konwergencja i dywergencja
Rozdział 24. Etyka i odpowiedzialność biznesu

Cena:    99.00   77.22zł


Zarządzanie międzynarodoweKsiążka informatyczna: Zarządzanie międzynarodowe
Księgarnia informatyczna aton.pl

Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej.