księgarnia informatyczna aton.pl

Współczesne systemy zarządzania Jakość, bezpieczeństwo, ryzyko

Wydawnictwo Onepress

Cena:    44.90zł

Współczesne systemy zarządzania Jakość, bezpieczeństwo, ryzyko


Autor: Marek Bugdol, Piotr Jedynak

ISBN: 978-83-246-3398-2

Ilość stron: 200

Data wydania: 07/2012

Oprawa: Miękka

Format: 158x235

Wydawnictwo: Onepress


Trzy dogmaty zarządzania

Każda firma, instytucja i organizacja ma własną kulturę pracy, która stanowi wypadkową rynkowych doświadczeń, specyfiki branży, a nawet charakteru założycieli, właścicieli oraz kadry menedżerskiej. Jeśli chodzi o zarządzanie personelem, sposób prowadzenia działań marketingowych czy też organizację działu sprzedaży, nie ma ścisłych dogmatów, których wszystkie podmioty gospodarcze powinny ściśle się trzymać. Jednak istnieją też takie obszary związane z zarządzaniem, w których nie może być odstępstw od przyjętych modeli referencyjnych. To jakość, bezpieczeństwo i ryzyko.

Niniejsza książka kompleksowo - od strony teoretycznej oraz praktycznej - porusza zagadnienia związane z zarządzaniem jakością, bezpieczeństwem i ryzykiem. Autorzy przyjęli założenie, że omawiane tu systemy zarządzania są najbardziej dojrzałymi rozwiązaniami, a ich zastosowanie może przynieść korzystne rezultaty (z uwagi na holistyczny charakter proponowanych działań). Podstawowym celem opracowania jest ukazanie zasad, modeli, procesów i narzędzi systemowego zarządzania jakością, bezpieczeństwem i ryzykiem we współczesnych organizacjach.

Rozdziały:

Rozdział 1. Funkcja zarządzania jakością w organizacji (11)

  • Jakość jako źródło przewagi konkurencyjnej organizacji (12)
    • Podejście pozycyjne (12)
    • Podejście zasobowe (14)
    • Syntetyczne ujęcie przewagi konkurencyjnej (15)
    • Jakość a przewaga konkurencyjna (16)
  • Jakość w działalności wytwórczej, usługowej i handlowej (19)
    • Jakość w działalności wytwórczej (20)
    • Jakość w działalności usługowej (21)
    • Jakość w działalności handlowej (23)
    • Jakość w e-commerce (23)
  • Koszty jakości w organizacji (25)
    • Budowa systemu rachunku kosztów jakości (30)
    • Prowadzenie rachunku kosztów jakości (33)
  • Satysfakcja klientów i jej pomiar w zarządzaniu jakością (37)
    • Metodologiczne aspekty badania satysfakcji klientów w organizacji (39)

Rozdział 2. Zasady zarządzania jakością w świetle aktualnej wiedzy (45)

  • Zasada 1.: orientacja na klienta (46)
    • Dotychczasowe badania (46)
    • Praktyczne wykorzystanie zasady "orientacja na klienta" (47)
  • Zasada 2.: przywództwo (49)
    • Dotychczasowe badania (49)
    • Praktyczne wykorzystanie zasady "przywództwo" (50)
  • Zasada 3.: zaangażowanie pracowników (52)
    • Dotychczasowe badania (53)
    • Praktyczne zastosowanie zasady "zaangażowanie pracowników" (54)
  • Zasada 4.: podejście procesowe (56)
    • Dotychczasowe badania (57)
    • Praktyczne wykorzystanie omawianej zasady (57)
  • Zasada 5.: podejście systemowe do zarządzania (60)
    • Dotychczasowe badania (61)
    • Praktyczne możliwości zastosowania teorii systemowej (62)
  • Zasada 6.: ciągłe doskonalenie (62)
    • Dotychczasowe badania (63)
    • Praktyczne możliwości wykorzystania zasady "ciągłe doskonalenie" (64)
  • Zasada 7.: podejmowanie decyzji na podstawie faktów (65)
    • Dotychczasowe badania (65)
    • Praktyczne wykorzystanie zasady "podejmowanie decyzji na podstawie faktów" (66)
  • Zasada 8.: wzajemnie korzystne powiązania z dostawcami (68)
    • Dotychczasowe badania (68)
    • Praktyczne wykorzystanie zasady "wzajemnie korzystne powiązania z dostawcami" (69)
  • Ograniczenia omawianych zasad (69)

Rozdział 3. Znormalizowany system zarządzania jakością zgodny z ISO 9001:2008 (73)

  • Podsystem dokumentacyjny (75)
  • Podsystem społeczny (78)
  • Podsystem rynkowy (82)
  • Podsystem operacyjny (85)

Rozdział 4. Systemy zarządzania bezpieczeństwem i higieną żywności (93)

  • System zarządzania budowany na podstawie standardu HACCP (94)
  • System zarządzania budowany na podstawie standardu BRC (98)
  • System zarządzania budowany na podstawie standardu IFS (102)
  • System zarządzania budowany na podstawie standardu ISO 22000 (106)

Rozdział 5. Systemy zarządzania zorientowane na ograniczanie ryzyka działalności organizacji (111)

  • Systemy zarządzania środowiskowego (112)
    • Wymagania ogólne (114)
    • Polityka środowiskowa (116)
    • Planowanie (116)
    • Wdrażanie i funkcjonowanie (117)
    • Sprawdzanie (117)
    • Przegląd zarządzania (118)
  • Systemy zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy (118)
    • Wymagania ogólne (121)
    • Zaangażowanie najwyższego kierownictwa oraz polityka bezpieczeństwa i higieny pracy (121)
    • Planowanie (122)
    • Wdrażanie i funkcjonowanie (122)
    • Sprawdzanie oraz działania korygujące i zapobiegawcze (123)
    • Przegląd zarządzania (123)
    • Ciągłe doskonalenie (123)
  • Systemy zarządzania bezpieczeństwem informacji (124)
  • Systemy zarządzania ciągłością działalności organizacji (127)
    • Planowanie programu (131)
    • Implementacja i bieżące operacje (132)
    • Monitorowanie i przeglądy (132)
    • Utrzymywanie i doskonalenie (132)
  • Systemy zarządzania bezpieczeństwem łańcucha dostaw (133)
  • Systemy zarządzania ryzykiem (135)
    • Istota i skutki ryzyka dla działalności organizacji (137)
    • Pojmowanie ryzyka (137)
    • Zapisy z oceny ryzyka (138)
    • System klasyfikacji ryzyka (138)
    • Zasady zarządzania ryzykiem (138)
    • Planowanie i projektowanie (139)
    • Implementacja i benchmarking (140)
    • Monitorowanie i pomiary (141)
    • Uczenie się i raportowanie (142)

Rozdział 6. Zarządzanie przez jakość (TQM - Total Quality Management) (143)

  • Możliwości wdrażania koncepcji zarządzania przez jakość na podstawie systemów znormalizowanych (145)
  • Samoocena organizacji (146)
    • Przykładowe modele samooceny (147)
    • Motywy wdrażania modeli doskonałości (153)
    • Metodyka samooceny na przykładzie modelu EFQM (153)
    • Korzyści stosowania wymagań zawartych w modelach (161)
  • Aktualność tez Deminga (164)
    • Notka biograficzna (164)
    • Zasady i choroby śmiertelne według Deminga (165)
  • Przyszłość koncepcji TQM (171)
    • Warunek 1.: stosowanie jak najlepszych technologii (171)
    • Warunek 2.: etyczne kształtowanie potrzeb klientów (173)
    • Warunek 3.: doskonalenie komunikacji z klientami (174)
    • Warunek 4.: powiązanie wyników TQM z ideą zrównoważonego rozwoju (175)
    • Warunek 5.: dalszy rozwój norm jakości (175)
    • Warunek 6.: wypracowanie nowych zasad współpracy z dostawcami przy realizacji innowacyjnych produktów (176)
Cena:    44.90zł


Współczesne systemy zarządzania Jakość, bezpieczeństwo, ryzykoKsiążka informatyczna: Współczesne systemy zarządzania Jakość, bezpieczeństwo, ryzyko
Księgarnia informatyczna aton.pl

Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej.