księgarnia informatyczna aton.pl

Windows 8 Programowanie aplikacji z wykorzystaniem C# i XAML Wydanie VI

Wydawnictwo HELION

Cena:    129.00   38.70zł

Windows 8 Programowanie aplikacji z wykorzystaniem C# i XAML Wydanie VI


Autor: Charles Petzold

ISBN: 978-83-246-7383-4

Ilość stron: 1088

Data wydania: 11/2013 (wydanie VI)

Oprawa: Twarda

Format: 164x239

Wydawnictwo: HELION


Przewodnik programisty Windows 8!

Sztandarowy produkt giganta z Redmond - Windows 8 - na dobre zagościł na rynku komputerowym. Już po pierwszym uruchomieniu rzuca się w oczy nowy interfejs użytkownika. Kafelki, bo o nich mowa, wzbudziły skrajne emocje. Część użytkowników wyjątkowo polubiła nowy wygląd ekranu, a inni mają problemy z przyzwyczajeniem się do niego. Jedno jest pewne - twórcy aplikacji powinni podążać za trendami wyznaczonymi przez Windows 8 i tworzyć spójne, przejrzyste aplikacje, wykorzystujące potencjał platformy.

Właśnie trzymasz w rękach najlepszą książkę poświęconą programowaniu dla platformy Windows. Jej najnowsze wydanie zostało zaktualizowane o wszystkie nowości, które pojawiły się w Windows 8. W trakcie lektury dowiesz się, co to jest XAML, poznasz jego składnię oraz możliwości. W kolejnych rozdziałach nauczysz się obsługiwać zdarzenia, tworzyć animacje, korzystać z wywołań asynchronicznych oraz wykonywać operacje natywne. Druga część książki zawiera informacje o funkcjach specjalnych: obsłudze urządzeń dotykowych, kamer, drukarek i rysików. Książka ta jest kompletnym przewodnikiem dla wszystkich programistów C# i osób zainteresowanych tym językiem.

Sięgnij po tę książkę i:

  • poznaj nowości systemu Windows 8
  • zobacz, jak tworzyć interfejs użytkownika Metro
  • projektuj aplikacje na ekrany dotykowe
  • odnieś sukces na rynku aplikacji dla platformy Windows 8

Twórz najlepsze aplikacje dla systemu Windows 8.

Spis treści:

CZĘŚĆ I. PODSTAWY

Rozdział 1. Znaczniki i kod (21)

  • Pierwszy projekt (21)
  • Graficzne pozdrowienia (27)
  • Manipulowanie tekstem (30)
  • Multimedia również (38)
  • Alternatywne programy realizowane za pomocą kodu (39)
  • Wstawianie grafik za pomocą kodu (43)
  • To nawet nie strona (45)

Rozdział 2. Składnia XAML (49)

  • Pędzel gradientu w kodzie (49)
  • Składnia element-właściwość (52)
  • Właściwości ContentProperty (55)
  • Właściwość ContentProperty elementu TextBlock (59)
  • Współdzielenie pędzli (oraz innych zasobów) (61)
  • Zasoby są współdzielone (65)
  • Grafika wektorowa (65)
  • Rozciąganie tekstu za pomocą elementu Viewbox (75)
  • Style (78)
  • Trochę o wiązaniu danych (83)

Rozdział 3. Podstawowa obsługa zdarzeń (87)

  • Zdarzenie Tapped (87)
  • Obsługa zdarzeń routowanych (90)
  • Przesłanianie ustawienia Handled (96)
  • Wejście, wyrównanie i tła (98)
  • Zmiany rozmiaru i orientacji (101)
  • Wiązanie danych dla elementów Run? (106)
  • Odmierzanie czasu i animacja (108)

Rozdział 4. Prezentacja z wykorzystaniem elementów Panel (117)

  • Element Border (118)
  • Elementy Rectangle i Ellipse (121)
  • Element StackPanel (123)
  • Stosy poziome (125)
  • Program WhatSize z wiązaniem danych (i elementem Converter) (128)
  • Wykorzystanie elementu ScrollViewer (132)
  • Osobliwość czy normalność? (138)
  • Tworzenie e-booka (140)
  • Bardziej wyszukane elementy StackPanel (143)
  • Pochodne klasy UserControl (145)
  • Tworzenie bibliotek Windows Runtime (147)
  • Alternatywa z zawijaniem (150)
  • Element Canvas i właściwości załączone (153)
  • Właściwość ZIndex (157)
  • Osobliwości elementu Canvas (158)

Rozdział 5. Interakcje z kontrolkami (161)

  • Specyfika kontrolek (161)
  • Suwak do zakresów (163)
  • Grid (167)
  • Orientacja i współczynniki proporcji (173)
  • Slider i konwerter sformatowanego tekstu (176)
  • Wskazówki ekranowe i konwersja (177)
  • Szkicowanie za pomocą suwaków (179)
  • Różne odmiany przycisków (181)
  • Definiowanie właściwości zależności (189)
  • Znaczniki RadioButton (198)
  • Wprowadzanie danych z klawiatury a elementy TextBox (205)
  • Dotyk i kontrolka Thumb (208)

Rozdział 6. WinRT i MVVM (215)

  • Model MVVM w skrócie (215)
  • Powiadomienia wiązań danych (216)
  • Warstwa ViewModel w programie ColorScroll (218)
  • Skróty składniowe (223)
  • Właściwość DataContext (226)
  • Wiązania i TextBox (228)
  • Przyciski a wzorzec MVVM (233)
  • Klasa DelegateCommand (235)

Rozdział 7. Wywołania asynchroniczne (243)

  • Wątki i interfejs użytkownika (243)
  • Korzystanie z klasy MessageDialog (244)
  • Wywołania zwrotne jako funkcje lambda (250)
  • Operator await (251)
  • Anulowanie operacji asynchronicznej (253)
  • Sposoby wykonywania plikowych operacji wejścia-wyjścia (255)
    • Lokalny magazyn aplikacji (256)
    • Okna dialogowe do wskazywania plików (256)
    • Dostęp masowy (257)
  • Okna do wskazywania plików i operacje wejścia-wyjścia (257)
  • Obsługa wyjątków (262)
  • Konsolidacja wywołań asynchronicznych (263)
  • Uproszczona obsługa plikowych operacji wejścia-wyjścia (265)
  • Problemy związane z cyklem życia aplikacji (267)
  • Własne metody asynchroniczne (272)

Rozdział 8. Paski aplikacji i wyskakujące okna (283)

  • Implementacja menu kontekstowych (283)
  • Wyskakujące okna dialogowe (287)
  • Paski aplikacji (290)
  • Styl przycisków paska aplikacji (293)
  • Wewnątrz czcionki Segoe UI Symbol (298)
  • Kontrolki pól wyboru i przełączników na paskach aplikacji (304)
  • Pasek aplikacji Notatnika (308)
  • Wprowadzenie do programu XAML Cruncher (314)
  • Ustawienia aplikacji a warstwa ViewModel (329)
  • Element Page aplikacji XAML Cruncher (332)
  • Parsowanie znaczników XAML (337)
  • Plikowe operacje wejścia-wyjścia w XAML (339)
  • Okno dialogowe ustawień (343)
  • Więcej niż Windows Runtime (348)

Rozdział 9. Animacje (349)

  • Przestrzeń nazw Windows.UI.Xaml.Media.Animation (349)
  • Podstawy animacji (350)
  • Zmienne animacje (354)
  • Inne animacje wartości typu double (359)
  • Animowanie właściwości załączanych (366)
  • Funkcje łagodzące (369)
  • Animacje AII-XAML (378)
  • Animowanie własnych klas (382)
  • Animacje kluczowych klatek (386)
  • Animacje właściwości klasy Object (390)
  • Predefiniowane animacje i przejścia (392)

Rozdział 10. Transformacje (397)

  • Przegląd informacji o transformacjach (397)
  • Obroty (ręczne i animowane) (400)
  • Wizualna komunikacja z użytkownikiem (405)
  • Translacje (407)
  • Grupy transformacji (411)
  • Skalowanie (416)
  • Tworzenie zegara analogowego (418)
  • Pochylenie (424)
  • Tworzenie efektów startowych (427)
  • Podstawy matematyczne transformacji (428)
  • Transformacja Composite (436)
  • Transformacje z wykorzystaniem klasy Geometry (438)
  • Transformacje z wykorzystaniem klasy Brush (440)
  • Gdzie się podział mój element? (444)
  • Transformacje rzutów - projekcje (447)
  • Obliczanie macierzy Matrix3D (454)

Rozdział 11. Trzy szablony (465)

  • Dane w przyciskach (466)
  • Podejmowanie decyzji (475)
  • Kontrolki kolekcji i rzeczywiste zastosowanie szablonu DataTemplate (479)
  • Kolekcje i interfejsy (489)
  • Dotyk i zaznaczanie (491)
  • Panele i wirtualizacja (496)
  • Własne panele (500)
  • Tworzenie wykresu słupkowego z wykorzystaniem szablonu (513)
  • Kontrolka FlipView (515)
  • Szablon ControlTemplate (518)
  • Menedżer stanu wizualizacji (528)
  • Korzystanie z pliku generic.xaml (535)
  • Części szablonu (536)
  • Własne kontrolki (544)
  • Szablony i kontenery elementów (550)

Rozdział 12. Strony i nawigacja (555)

  • Problemy z rozdzielczością ekranu (555)
  • Problemy ze skalowaniem (560)
  • Widok przyciągnięty (564)
  • Zmiana orientacji (569)
  • Prosta nawigacja pomiędzy stronami (572)
  • Stos powrotu (577)
  • Zdarzenia nawigacji i przywracanie stron (579)
  • Zapisanie i odtworzenie stanu aplikacji (583)
  • Akceleratory nawigacji i przyciski myszy (587)
  • Przekazywanie i zwracanie danych (590)
  • Standardowe szablony Visual Studio (596)
  • Modele widoku i kolekcje (602)
  • Grupowanie elementów (620)

CZĘŚĆ II. FUNKCJE SPECJALNE

Rozdział 13. Dotyk itd. (629)

  • Przegląd zdarzeń Pointer (630)
  • Pierwsze podejście do malowania palcami (633)
  • Przechwytywanie wskaźnika (636)
  • Edycja z użyciem menu wyskakującego (644)
  • Odczyt siły nacisku (647)
  • Wygładzanie przewężeń (651)
  • Jak zapisać swoje rysunki? (660)
  • Realistyczne i surrealistyczne rysowanie palcami (660)
  • Pianino dotykowe (663)
  • Manipulacje, palce i elementy (668)
  • Obsługa inercji (676)
  • Kontrolka XYSlider (680)
  • Centrowane skalowanie i obroty (686)
  • Obroty jednym palcem (690)

Rozdział 14. Mapy bitowe (697)

  • Bity pikseli (698)
  • Przezroczystość i wstępnie pomnożona alfa (704)
  • Pędzel z okrągłym gradientem (709)
  • Ładowanie i zapisywanie plików obrazów (716)
  • Zmiana głębi kolorów (727)
  • Zapisywanie rysunku namalowanego palcami (734)
  • Wybór koloru HSL (759)
  • Rysowanie odwrotne (770)
  • Dostęp do biblioteki obrazów (775)
  • Użycie kamery (784)

Rozdział 15. Operacje natywne (791)

  • Wprowadzenie do P/Invoke (792)
  • Mała pomoc (797)
  • Informacja o strefie czasowej (798)
  • Komponent Windows Runtime dla DirectX (819)
  • DirectWrite a czcionki (821)
  • Konfiguracje i platformy (832)
  • Interpretacja metryki czcionki (835)
  • Rysowanie w obiekcie SurfaceImageSource (841)

Rozdział 16. Tekst sformatowany (855)

  • Czcionki prywatne (856)
  • Użycie elementu Glyphs (860)
  • Pliki czcionek w magazynie lokalnym (862)
  • Rozszerzenia typograficzne (866)
  • Elementy RichTextBlock oraz Paragraph (867)
  • Zaznaczanie w RichTextBlock (871)
  • Obsługa nadmiarowego tekstu w RichTextBlock (871)
  • Problemy ze stronicowaniem (878)
  • Edycja tekstu sformatowanego w RichEditBox (885)
  • Własne mechanizmy wprowadzania tekstu (895)

Rozdział 17. Współdzielenie i drukowanie (901)

  • Ustawienia i okna wyskakujące (902)
  • Współdzielenie danych poprzez schowek (906)
  • Panel Udostępnianie (911)
  • Proste drukowanie (912)
  • Marginesy drukowalne i niedrukowalne (918)
  • Proces stronicowania (922)
  • Własne właściwości drukowania (929)
  • Drukowanie miesięcznego planu pracy (935)
  • Drukowanie zakresu stron (944)
  • Gdzie można wykonywać czasochłonne zadania? (955)
  • Drukowanie grafiki z FingerPaint (956)

Rozdział 18. Sensory i GPS (959)

  • Orientacja (959)
  • Przyspieszenie, siła, grawitacja i wektory (964)
  • Podążaj za kulką (974)
  • Dwie północe (979)
  • Inklinometr = przyspieszeniomierz + kompas (981)
  • OrientationSensor = przyspieszeniomierz + kompas (986)
  • Azymut i wysokość (991)
  • Mapy oraz kafelki map Bing (1004)

Rozdział 19. Pióro (nazywane również rysikiem) (1019)

  • Kolekcje InkManager (1020)
  • Atrybuty atramentu (1023)
  • Usuwanie i inne rozszerzenia (1029)
  • Zaznaczanie pociągnięć (1035)
  • Żółty notatnik (1043)
Cena:    129.00   38.70zł


Windows 8 Programowanie aplikacji z wykorzystaniem C# i XAML Wydanie VIKsiążka informatyczna: Windows 8 Programowanie aplikacji z wykorzystaniem C# i XAML Wydanie VI
Księgarnia informatyczna aton.pl

Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej.