księgarnia informatyczna aton.pl

Struktura umysłu a wykonywanie prostych działań arytmetycznych

Wydawnictwo Difin

Cena:    42.00   36.12zł

Struktura umysłu a wykonywanie prostych działań arytmetycznych


Autor: Marta Sobańska, Emilia Łojek

ISBN: 978-83-7641-370-9

Ilość stron: 216

Data wydania: 03/2011

Format: 16.0x23.0cm

Wydawnictwo: Difin


Zagadnienia poruszane w monografii mieszczą się w nurcie rozważań psychologicznych na temat funkcjonalnej organizacji struktur i procesów poznawczych warunkujących wykonywanie prostych działań arytmetycznych. Studia te przeprowadzone zostały na podstawie badań osób zdrowych oraz chorych z dysfunkcjami mózgu i w takim ujęciu stanowią pomost pomiędzy psychologią procesów poznawczych i neuropsychologią kliniczną.

Treści zaprezentowane w książce mogą stanowić źródło wiedzy oraz inspirację do dalszych poszukiwań badawczych dla psychologów różnych specjalności, głównie psychologów poznawczych, pedagogów pracujących z dziećmi, które mają orzeczenie dyskalkulii bądź mniej nasilone problemy z wykonywaniem prostych działań arytmetycznych.

Monografia adresowana jest także do specjalistów i studentów z szeroko rozumianych neuronauk (neurologów, psychiatrów, biologów, a także filozofów), którzy zgłębiają tajemnice reprezentacji funkcji psychicznych w mózgu człowieka w normie i patologii.

Praca niniejsza jest pierwszym w języku polskim tekstem na temat reprezentacji umysłowych i procesów wykonawczych charakteryzujących wykonywanie prostych działań arytmetycznych.

Rozdziały:

Część I. Zagadnienia teorii i metodologii badań

Rozdział 1. Wprowadzenie

Rozdział 2. Mechanizmy poznawcze związane z wykonywaniem prostych działań arytmetycznych w ujęciu współczesnych teorii
2.1. Istota różnic w poglądach na mechanizmy poznawcze warunkujące wykonywanie prostych działań arytmetycznych
2.2. Ogólny model przetwarzania liczb i obliczania
2.3. Model potrójnego kodowania
2.4. Hipoteza złożonego kodowania
2.5. Hipoteza preferowanego kodu wejściowego
2.6. Podsumowanie

Rozdział 3. Organizacja reprezentacji faktów arytmetycznych w pamięci
3.1. Modele przeszukiwania tabel
3.2. Sieciowy model wydobywania faktów arytmetycznych
3.3. Model dystrybucji skojarzeń
3.4. Model interferencyjny
3.5. Podsumowanie

Rozdział 4. Wykonywanie prostych działań arytmetycznych a inne funkcje psychiczne
4.1. Zaburzenia procesów liczenia i innych funkcji psychicznych a lokalizacja patologii mózgu
4.2. Wykonywanie prostych działań arytmetycznych a procesy językowe
4.3. Wykonywanie prostych działań arytmetycznych a procesy przestrzenne

Rozdział 5. Metody badań funkcjonalnej architektury systemu poznawczego warunkującej wykonywanie prostych działań arytmetycznych
5.1. Badania w nurcie neuropsychologii poznawczej
5.2. Badania z udziałem osób zdrowych

Część II. Badania własne

Rozdział 6. Wprowadzenie

Rozdział 7. Metody badań
7.1. Pomiar umiejętności arytmetycznych
7.2. Pomiar innych funkcji psychicznych
7.2.1. Funkcje językowe
7.2.2. Zdolności wyobrażeniowo-przestrzenne
7.2.3. Uwaga i pamięć
7.2.4. Funkcje wykonawcze
7.2.5. Przedchorobowy poziom funkcjonowania
7.2.6. Ogólna ocena stanu funkcji poznawczych
7.2.7. Uwagi dotyczące metod pomiaru zmiennych

Rozdział 8. Charakterystyka uczestników badania
8.1. Ogólna charakterystyka uczestników badania
8.2. Procedura wyodrębnienia grup eksperymentalnych
8.3. Wyniki testów neuropsychologicznych w grupach eksperymentalnych

Rozdział 9. Organizacja i przebieg badań

Rozdział 10. Wyniki badań – porównania grupowe
10.1. Jakość wykonywania mnożenia i odejmowania u osób z zaburzeniami językowymi lub zaburzeniami procesów wyobrażeniowo-przestrzennych
10.1.1. Czas wykonywania działań
10.1.2. Wskaźnik Błędu
10.2. Wpływ zewnętrznych postaci liczb na jakość wykonywania mnożenia i odejmowania. Porównania wewnątrz grup
10.2.1. Czas wykonywania działań
10.2.2. Wskaźnik Błędu
10.3. Wpływ zewnętrznych postaci liczb na jakość wykonywania mnożenia i odejmowania. Porównania między grupami
10.3.1. Czas wykonywania działań
10.3.2. Wskaźnik Błędu
10.4. Podsumowanie i dyskusja wyników badań grupowych

Rozdział 11. Studia przypadku
11.1. Cel badawczy studiów przypadku
11.2. Procedura badań
11.3. Ogólna charakterystyka osób badanych
11.4. Neuropsychologiczna charakterystyka osób badanych
11.5. Umiejętności arytmetyczne osób badanych
11.5.1. Pacjenci A.M. i E.G.
11.5.1.1. Czas wykonywania działań
11.5.1.2. Poprawność wykonywania działań
11.5.2. Pacjent I.W.
11.5.3. Pacjentka M.F.
11.6. Dyskusja wyników studiów przypadku

Rozdział 12. Dyskusja

Cena:    42.00   36.12zł


Struktura umysłu a wykonywanie prostych działań arytmetycznychKsiążka informatyczna: Struktura umysłu a wykonywanie prostych działań arytmetycznych
Księgarnia informatyczna aton.pl

Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej.