księgarnia informatyczna aton.pl

Scrum Praktyczny przewodnik dla początkujących

Wydawnictwo HELION

Cena:    69.00zł

Scrum Praktyczny przewodnik dla początkujących


Autor: Mitch Lacey

ISBN: 978-83-246-8250-8

Ilość stron: 424

Data wydania: 03/2014

Oprawa: Miękka

Format: 168x237

Wydawnictwo: HELION


Twój przewodnik po Scrumie!

Tempo prac nad współczesnymi projektami wymusiło wypracowanie nowych metodyk pozwalających w zwinny sposób zarządzać projektami. Jedna z nich - Scrum - zdobyła szczególną popularność. Jasne zasady, dobrze dobrane role w projekcie oraz przemyślany sposób jego prowadzenia zdecydowały o tym sukcesie. Jeżeli chcesz w swoim projekcie wprowadzić ten sposób zarządzania, trafiłeś na doskonałą książkę.

Dzięki niej zrealizujesz swoje plany szybko i bez zbędnych kłopotów. W trakcie lektury dowiesz się, czym charakteryzuje się ta metodyka oraz jak ją wprowadzić w Twojej organizacji. Dzięki kolejnym rozdziałom nauczysz się określać prędkość zespołu, przydzielać role oraz ustalać długość sprintu. Dalsze strony zawierają cenne informacje praktyczne na temat godzin pracy, planowania wydań oraz prowadzenia retrospektyw.

Ostatnia część książki została poświęcona zaawansowanym technikom. Dowiesz się, jak dokumentować w projekcie scrumowym, kosztorysować oraz formułować umowy. Książka ta jest wciągającym kompendium wiedzy, niezbędnym dla każdego korzystającego ze zwinnych technik zarządzania projektem opartych na metodyce Scrum.

Dzięki tej książce:
• poznasz założenia metodyki Scrum
• zdefiniujesz i przydzielisz odpowiednie role
• określisz długość i zakres sprintu
• doprowadzisz projekt do szczęśliwego końca

Poznaj potencjał metodyki Scrum!

Spis treści:

Rozdział 1. Scrum: proste, ale nie łatwe (29)

 

  • Historyjka (29)
  • Scrum (35)
    • Czym jest Scrum? (35)
    • Zastosowanie Scruma (36)
    • Kiedy Scrum jest dla mnie dobry? (43)
    • Zmiana jest trudna (44)
  • Klucze do sukcesu (47)
  • Bibliografia (48)

CZĘŚĆ I. PRZYGOTOWANIA (51)

 

Rozdział 2. Budowanie zaangażowania (53)

 

  • Historyjka (53)
  • Model (60)
  • Zmiana wymaga czasu (60)
    • Uświadomienie pilności zadania (61)
    • Stworzenie wpływowej koalicji liderów (61)
    • Stworzenie wizji/namalowanie obrazu przyszłości (62)
    • Przedstawienie wizji przyszłości (62)
    • Upoważnienie innych do działania w imię wizji przyszłości (63)
    • Planowanie i tworzenie warunków dla osiągnięcia krótkoterminowych korzyści (63)
    • Konsolidacja usprawnień (64)
    • Zinstytucjonalizowanie nowego podejścia (64)
  • Klucze do sukcesu (64)
    • Bądź cierpliwy (65)
    • Zapewnienie materiałów informacyjnych (65)
  • Bibliografia (65)

Rozdział 3. Wykorzystanie konsultantów do optymalizacji wydajności zespołów (67)

 

  • Historyjka (67)
  • Model (72)
    • Ustanowienie puli konsultantów zespołów (73)
    • Budowanie zespołu (75)
  • Klucze do sukcesu (80)
    • Odpowiedzialność (81)
    • Eksperymentuj (81)
    • Bądź ostrożny, unikaj przeciążenia (82)
    • Uwzględnij potencjalne przestoje (82)
    • Konsultanci zespołów nie są zamiennikami zespołów dedykowanych (82)
  • Bibliografia (83)
  • Inne źródła (83)

Rozdział 4. Określenie prędkości zespołu (85)

 

  • Historyjka (86)
  • Model (91)
    • Problem z danymi historycznymi (91)
    • Światełko w tunelu szacowania w ciemno (92)
    • Poczekać i zobaczyć (korzystanie z rzeczywistych danych) (96)
    • Zakłócenie procesu zbierania danych (98)
  • Klucze do sukcesu (100)
  • Bibliografia (102)

Rozdział 5. Przydzielanie ról w Scrumie (103)

 

  • Historyjka (103)
  • Model (107)
    • Wybór ról (108)
    • Mieszanie ról (110)
    • Gdy (a nie jeśli) decydujesz się na połączenie ról (112)
  • Klucze do sukcesu (113)

Rozdział 6. Określenie długości sprintu (115)

 

  • Historyjka (115)
  • Model (118)
    • Czas trwania projektu (119)
    • Klient/grupa interesariuszy (120)
    • Zespół scrumowy (121)
    • Ustalenie długości Twojego sprintu (122)
    • Uważaj się za ostrzeżonego (124)
    • Życie po quizie (125)
  • Klucze do sukcesu (126)
    • Sprinty dłuższe niż cztery tygodnie (126)
    • Wydłużenie sprintu (127)
  • Bibliografia (127)

Rozdział 7. Skąd mamy wiedzieć, że to już koniec? (129)

 

  • Historyjka (129)
  • Model (131)
    • Wprowadzenie (132)
    • Burza mózgów (132)
    • Sesja kategoryzacyjna (134)
    • Sesja sortowania i konsolidacji (135)
    • Tworzenie definicji ukończenia (136)
    • A co z pracą nieukończoną? (137)
  • Klucze do sukcesu (137)
  • Bibliografia (138)

Rozdział 8. Argument za posiadaniem Mistrza Młyna na pełnym etacie (139)

 

  • Historyjka (139)
  • Model (142)
  • Klucze do sukcesu (148)
    • Usuwanie przeszkód/rozwiązywanie problemów (149)
    • Zażegnywanie nieporozumień/kłótni i funkcjonowanie w roli matki zespołu (149)
    • Raportowanie wyników zespołu (150)
    • Działania na rzecz ułatwiania pracy i niesienie pomocy potrzebującym (150)
    • Edukowanie organizacji i zachęcanie do zmian organizacyjnych (151)
    • W skrócie (152)
  • Bibliografia (152)
  • Inne źródła (152)

CZĘŚĆ II. PODSTAWY I PRAKTYKA (153)

 

Rozdział 9. Dlaczego dobre praktyki inżynieryjne są tak ważne w Scrumie (155)

 

  • Historyjka (155)
  • Dobre praktyki inżynieryjne oprogramowania (159)
    • Wdrażanie TDD (160)
    • Refaktoryzacja (161)
    • Ciągła integracja - aby zawsze znać status systemu (163)
    • Programowanie w parach (164)
    • Automatyczne testy integracyjne i akceptacyjne (166)
  • Klucze do sukcesu (167)
    • Nie ma złotego środka (168)
    • Jak zacząć? (168)
    • Przekonaj zespół (169)
    • Definicja ukończenia (169)
    • Uwzględnienie dobrych praktyk inżynierii oprogramowania w Rejestrze Produktu (169)
    • Szkolenia/coaching (169)
    • Połącz wszystko w całość (170)
  • Bibliografia (170)
  • Inne źródła (171)

Rozdział 10. Godziny pracy (173)

 

  • Historyjka (173)
  • Model (176)
    • Zespoły i ich miejsce pracy (176)
    • Zespoły rozproszone i współpracownicy w niepełnym wymiarze czasu pracy (178)
  • Klucze do sukcesu (180)

Rozdział 11. Planowanie wydań (183)

 

  • Historyjka (183)
  • Model (187)
    • Wstępny szkic mapy drogowej (188)
    • Stopień przekonania do wyników (189)
    • Dołączenie dat i dostosowanie według potrzeb (190)
    • Utrzymanie planu wydania na długości całego cyklu życia projektu (193)
    • Ustalenie szczegółów zakończenia projektu (194)
  • Klucze do sukcesu (196)
    • Informowanie - zawczasu i regularnie (196)
    • Aktualizacja planu po każdym sprincie (196)
    • Postaraj się ukończyć najpierw elementy o najwyższym priorytecie (196)
    • Dokładniejsze oszacowania dla większych elementów (196)
    • Dostarczanie działającego oprogramowania (197)
    • Scrum i planowanie wydania (197)
  • Bibliografia (197)

Rozdział 12. Dekompozycja historyjek i zadań (199)

 

  • Historyjka (199)
  • Model (202)
    • Konfiguracja (202)
    • Dekompozycja historyjki (203)
    • Dekompozycja zadania (206)
  • Klucze do sukcesu (209)
  • Bibliografia (210)
  • Inne źródła (210)

Rozdział 13. Błędy pod kontrolą (211)

 

  • Historyjka (211)
  • Model (213)
  • Klucze do sukcesu (215)
  • Bibliografia (216)
  • Inne źródła (216)

Rozdział 14. Utrzymanie sprawności a Scrum (217)

 

  • Historyjka (217)
  • Model (220)
    • Dedykowanie czasu (220)
    • Dane zbierane w czasie... (221)
    • Model z zespołem dedykowanym (221)
  • Klucze do sukcesu (224)
    • Wymiana członków zespołów (224)
    • Koniec końców... (224)
  • Bibliografia (225)

Rozdział 15. Przegląd Sprintu (227)

 

  • Historyjka (227)
  • Model (231)
    • Przygotowanie do spotkania (232)
    • Przebieg spotkania (233)
  • Klucze do sukcesu (233)
    • Wykorzystaj swój czas na stworzenie dobrego planu (234)
    • Prowadź dokumentację zagadnień związanych z podjętymi decyzjami (234)
    • Poproś o akceptację (235)
    • Postępuj odważnie (235)
  • Inne źródła (235)

Rozdział 16. Retrospektywy (237)

 

  • Historyjka (237)
  • Praktyka (240)
    • Doceń znaczenie retrospektyw (240)
    • Zaplanuj efektywną retrospektywę (241)
    • Przeprowadzenie Retrospektywy Sprintu (242)
  • Klucze do sukcesu (245)
    • Pokaż im "dlaczego?" (245)
    • Stwórz odpowiednie środowisko (245)
    • Organizuj je wtedy, gdy są potrzebne (246)
    • Traktuj retrospektywy tak, jak byś traktował bardzo ważne osoby (246)
  • Bibliografia (246)

CZĘŚĆ III. PIERWSZA POMOC (247)

 

Rozdział 17. Produktywny Codzienny Scrum (249)

 

  • Historyjka (249)
  • Model (252)
    • Pora dnia (253)
    • Terminowe rozpoczęcie i zakończenie spotkania (253)
    • Identyfikuj ukryte przeszkody (255)
    • Koniec z myślą o początku (257)
  • Klucze do sukcesu (257)
    • Zachowaj kadencję spotkań (257)
    • Stój, nie siadaj... (258)
    • Praca zespołowa (258)
    • Bądź cierpliwy (260)

Rozdział 18. Czwarte pytanie Codziennego Scruma (261)

 

  • Historyjka (261)
  • Model (264)
  • Klucze do sukcesu (265)
  • Bibliografia (266)

Rozdział 19. Programowanie w parach - utrzymanie zaangażowania członków zespołu (267)

 

  • Historyjka (267)
  • Model (269)
    • Luźne parowanie (270)
    • Mikroparowanie (272)
  • Klucze do sukcesu (274)
  • Bibliografia (275)

Rozdział 20. Dodawanie nowych członków do zespołu (277)

 

  • Historyjka (277)
  • Model (279)
    • Ćwiczenie (282)
  • Klucze do sukcesu (282)
    • Zaakceptuj spadek prędkości (283)
    • Wybierz mądrze (283)
    • Ryzykowny biznes (283)
  • Bibliografia (284)

Rozdział 21. Gdy dochodzi do zderzenia kultur (285)

 

  • Historyjka (285)
  • Model (291)
  • Klucze do sukcesu (296)
    • Zdobądź kontrolę nad swoim przeznaczeniem (296)
    • Pracuj z tym, co masz (297)
    • Trzymaj kurs (298)
  • Bibliografia (299)
  • Inne źródła (299)

Rozdział 22. Sprint - procedury awaryjne (301)

 

  • Historyjka (301)
  • Model (303)
    • Usunięcie przeszkód (304)
    • Skorzystanie z pomocy (304)
    • Zmniejszenie zakresu zadań (305)
    • Anulowanie sprintu (305)
  • Klucze do sukcesu (306)
  • Bibliografia (307)

CZĘŚĆ IV. ZAAWANSOWANE TECHNIKI SURVIVALU (309)

 

Rozdział 23. Zrównoważone tempo (311)

 

  • Historyjka (311)
  • Model (315)
    • Skrócenie iteracji (318)
    • Monitorowanie wykresów spalania (319)
    • Wydłużenie czasu pracy zespołowej (320)
  • Klucze do sukcesu (321)
  • Bibliografia (322)

Rozdział 24. Dostarczanie działającego oprogramowania (323)

 

  • Historyjka (323)
  • Model (327)
    • Historyjka rdzenia (327)
    • Liczba użytkowników (328)
    • Zacznij od elementu o najwyższym stopniu ryzyka (329)
    • Rozwinięcie i weryfikacja (330)
  • Klucze do sukcesu (331)
    • Zmiana sposobu myślenia (331)
    • Przeróbki (332)
    • Skup się na kompletnych, weryfikowanych scenariuszach (333)
  • Inne źródła (334)

Rozdział 25. Optymalizacja i pomiar wartości (335)

 

  • Historyjka (335)
  • Model (337)
    • Prace nad funkcjonalnościami (338)
    • Straty (338)
    • Impulsy testowe (339)
    • Warunki wstępne (340)
    • Błędy/bugi (341)
    • Strukturyzacja danych (342)
    • Wykorzystanie danych (342)
  • Klucze do sukcesu (342)
    • Edukowanie interesariuszy (342)
    • Praca z interesariuszami (343)
    • Określanie trendów i identyfikowanie wzorców (343)
  • Inne źródła (343)

Rozdział 26. Kosztorysowanie z wyprzedzeniem (345)

 

  • Historyjka (345)
  • Model (350)
    • Specyfikacje funkcjonalne (350)
    • Historyjki użytkownika (350)
    • Szacowanie historyjek (351)
    • Priorytetyzacja historyjek (352)
    • Ustalenie prędkości (353)
    • Wyliczenie kosztów (353)
    • Stworzenie planu wydań (353)
  • Klucze do sukcesu (354)
  • Bibliografia (355)

Rozdział 27. Dokumentacja w projektach scrumowych (357)

 

  • Historyjka (357)
  • Model (360)
    • Po co prowadzimy dokumentację? (361)
    • Co mamy dokumentować? (362)
    • Kiedy i jak dokumentujemy? (362)
    • Dokumentowanie w projekcie zwinnym (365)
    • Zaczynanie projektu przy braku wyczerpującej dokumentacji (366)
  • Klucze do sukcesu (367)
  • Bibliografia (368)

Rozdział 28. Outsourcing i offshoring (369)

 

  • Historyjka (369)
  • Model (372)
    • Poznaj rzeczywiste koszty (372)
    • Radzenie sobie z rzeczywistością (375)
  • Klucze do sukcesu (377)
    • Wybierz odpowiedni zespół outsourcingowy (377)
    • Przydzielanie pracy w sposób jak najmniej bolesny (378)
    • Trzymaj się ram Scruma (378)
    • Zbuduj kulturę jednego zespołu (379)
    • Bądź przygotowany na podróżowanie (380)
    • Zatrudnij koordynatora projektu/zespołu (381)
    • Nigdy nie korzystaj z zespołów offshore, gdy... (381)
  • Bibliografia (382)
  • Inne źródła (382)

Rozdział 29. Ustalanie priorytetów i szacowanie w dużych rejestrach (383)

 

  • Historyjka (383)
  • Model (386)
    • Zespół (387)
    • Interesariusze (387)
  • Klucze do sukcesu (390)
    • Wcześniejsze zaplanowanie spotkań jest niezbędne (390)
    • Podkreśl znaczenie dyskusji i zdefiniuj limity czasowe (391)
    • Parking dla konfliktów (391)
    • Przynieś dodatkowe karty/papier na historyjki, które powstaną w sali konferencyjnej (392)
    • Przypomnij, że zmiana jest nieuchronna (392)
  • Bibliografia (392)

Rozdział 30. Formułowanie umów w Scrumie (393)

 

  • Historyjka (393)
  • Model (397)
    • Umowy tradycyjne i zmiana zamówienia (397)
    • Timing (401)
    • Zakresy oraz zmiany (403)
  • Klucze do sukcesu (406)
    • Dostępność klienta (407)
    • Okno akceptacji (407)
    • Priorytetyzacja (407)
    • Klauzule mówiące o wygaśnięciu umowy (408)
    • Zaufanie (408)
  • Bibliografia (409)

Dodatek A. Przewodnik po Scrumie (411)

 

  • Role (412)
    • Mistrz Młyna (412)
    • Właściciel Produktu (412)
    • Zespół Deweloperski (413)
  • Artefakty (413)
    • Rejestr Produktu (413)
    • Rejestr Sprintu (415)
    • Wykres spalania (415)
  • Spotkania (415)
    • Planowanie Sprintu (416)
    • Codzienny Scrum (416)
    • Przegląd Sprintu (417)
    • Retrospektywa Sprintu (417)
  • Składamy wszystko w całość (418)
Cena:    69.00zł


Scrum Praktyczny przewodnik dla początkującychKsiążka informatyczna: Scrum Praktyczny przewodnik dla początkujących
Księgarnia informatyczna aton.pl

Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej.