księgarnia informatyczna aton.pl

Psychologia szefa 1. Szef to zawód. Wydanie III rozszerzone

Wydawnictwo Onepress

Cena:    77.00   54.67zł

Psychologia szefa 1. Szef to zawód. Wydanie III rozszerzone


Autor: Jerzy Gut, Wojciech Haman

ISBN: 978-83-283-0205-1

Ilość stron: 312

Data wydania: 12/2014 (wydanie 3)

Oprawa: Twarda

Format: 140x208

Wydawnictwo: Onepress


Szanowny Czytelniku!

Oddajemy w Twoje ręce książkę szczególną - i nie jest to slogan marketingowy.

Ta książka jest szczególna na naszym rynku, bo jej dwa wcześniejsze wydania sprzedały się w nakładzie ponad 40 000 egzemplarzy, co w polskich warunkach jest niezwykle dobrym wynikiem dla poradnika biznesowego.

Ta książka jest szczególna, bo w badaniach Think Tank „Biznesowe Bestsellery Dwudziestolecia” na lekturę najbardziej inspirującą polskich menedżerów znalazła się na liście „Top 20” jako jedyna polska pozycja.

Ta książka jest też szczególna, bo powstała na podstawie ponad dwudziestoletniej praktyki biznesowej i szkoleniowej. Dotyczy polskiej rzeczywistości i uwzględnia polską specyfikę.

Autorzy tej książki nie pouczają i nie dają „dobrych rad”, ale wskazują precyzyjne narzędzia i konkretne algorytmy działania, które mogą być użyteczne w codziennej pracy szefa i trudnych sytuacjach z podwładnymi.

Trzecie wydanie zostało poszerzone o narzędzia budowania współpracy, której brak jest poważnym problemem rozwojowym wielu zespołów, firm i organizacji w Polsce.

Psychologia szefa. Szef to zawód Wojciecha Hamana i Jerzego Guta jest wyrazem ich szczególnego uznania dla polskich menedżerów.

Szefie, ta książka przyda Ci się, jeżeli:
• masz kłopoty z przekazywaniem trudnych decyzji;
• denerwuje Cię i osłabia narzekanie i marudzenie podwładnych;
• potrzebujesz więcej narzędzi do motywowania pracowników i budowania postawy odpowiedzialności;
• wyrosłeś z zespołu swoich kolegów i trudno Ci się pogodzić z samotnością w roli szefa;
• chcesz zainwestować w budowanie współpracy w swoim zespole.

Spis treści:

  • Rozdział 1. Szef to trudny zawód
  • Rozdział 2. Exposé szefa
    • Jak wygłosić exposé?
      • Intencje szefa dotyczące jego wystąpienia
      • Minimalne granice szefa
      • Maksymalne preferencje szefa
      • Zakończenie exposé
      • Przykładowe exposé szefa
      • Uwagi i komentarze do szefowskiego exposé
    • Rozdział 3. Karanie
      • Sankcje i dolegliwości, których możesz użyć do karania podwładnych
      • Sankcje i dolegliwości do karania podwładnych
      • Pułapki podczas karania. Dziecko Rodzic Dorosły
      • Algorytm karania
        • Cel spotkania i ludzka twarz szefa
        • Co podwładny zrobił?
        • Na jakie koszty i konsekwencje pracownik naraził szefa?
        • Jaką granicę z exposé naruszył podwładny?
        • Wyznaczenie kary lub innej dolegliwości
        • Dopuść karanego do głosu tylko jeden raz
        • Propozycja pomocy, aby podwładny w przyszłości nie popełniał podobnych błędów
        • Zapowiedź bardziej surowej sankcji w sytuacji recydywy
        • Zalecenie naprawy błędu
        • Wyraźne zakończenie spotkania
    • Nasze uwagi do karania
      • Rozdział 4. Nagradzanie
        • Nagrody, czyli różne sposoby doceniania i wyróżniania pracowników
        • Sposoby doceniania i wyróżniania pracowników
          • Nagrody-symbole. Przynależność do elity
          • Docenianie bliskich osób dobrego pracownika
          • Nagrody dopasowane do potrzeb i zainteresowań pracownika
          • Nie bój się mówić: Dziękuję. Doceniam. Jestem wdzięczny
      • Kłopoty szefa podczas nagradzania
      • Algorytm rozmowy z docenianym podwładnym
      • Uwagi do nagradzania
        • Osoby rzeczowe
        • Osoby osobiste
        • Rozdział 5. Trudne decyzje odpowiedzialnego szefa
          • Jak przekazywać trudne decyzje?
            • Nazwanie celu spotkania
            • Ludzka twarz szefa
            • Jak dopasować ludzką twarz do osobowości szefa (typ osobisty typ rzeczowy)
            • Decyzja przekazana w odpowiedzialnej formie
            • Krótkie, prawdziwe uzasadnienie decyzji
            • Obrona własnej decyzji zdarta płyta
            • Zamknięcie spotkania dotyczącego decyzji szefa lub zaproszenie podwładnego do negocjacji nad sposobem wykonania decyzji
          • Rozdział 6. Model negocjacji nastawionych na współpracę
          • Rozdział 7. Zestaw psychologicznych narzędzi szefa
            • Zdarta płyta
            • Odsłanianie intencji szefa
            • Informacja zwrotna
            • Pytania i parafrazy. Narzędzia skutecznego słuchania
            • Trudne pytania
            • Parafraza potrzeb
            • Sztuka odmawiania podwładnym, czyli szefowskie: Nie
            • Stawianie granic
            • Targowanie szefowskie. Sztuka ustępstw i dawania satysfakcji
            • Rozdział 8. Zwalnianie pracowników
              • Standard komunikowania decyzji o zwolnieniu
                • Ludzka twarz szefa, intencje, trudności i cel spotkania
                • Decyzja o zwolnieniu, z krótkim uzasadnieniem
                • Zdarta płyta, czyli ochrona decyzji
                • Negocjacje dotyczące sposobu rozstania
                • Targuj się, aby dać podwładnemu satysfakcję
              • Rozdział 9. Refleksje o zwolnieniach w polskiej rzeczywistości
              • Rozdział 10. Od prośby do negocjacji
              • Rozdział 11. Refleksje o prośbie i odpowiedzialności
              • Rozdział 12. Jak radzić sobie z narzekaniem podwładnych?
                • Od marudzenia do odpowiedzialności. Algorytm rozmowy z narzekaczem
                • Algorytm rozmowy z narzekaczem
                  • Wysłuchanie osłabionego pracownika i odtruwanie go
                  • Pomoc w nazwaniu problemu pracownikowi, który narzeka i marudzi. Zaproszenie do współpracy
                  • Zgłuszanie zawziętego i niepoprawnego narzekacza, który zatruwa zespół
                • Rozdział 13. Refleksje o pomaganiu i odpowiedzialności
                • Rozdział 14. Szef jako mediator
                  • Szef jako mediator
                  • Algorytm mediacji szefowskiej
                  • Rozdział 15. Refleksje na pożegnanie
                    • Refleksje na pożegnanie
                    • Samotność szefa
                    • Motywowanie podwładnych
                    • Wiedza i umiejętności szefa
                    • Rozdział 16. Nie mamy czego się wstydzić
                      • Budujące zakończenie
                      • SUPLEMENT 2008: Nowe sposoby motywowania podwładnych i wiązania najlepszych pracowników z firmą
                      • Rozdział 17. Jak związać dobrego pracownika z firmą, kiedy awans pionowy nie jest możliwy?
                        • Doskonalenie relacji szef podwładni
                        • Budowanie awansu poziomego
                          • Pozycja coacha
                          • Pozycja trenera
                          • Pozycja specjalisty
                      • Dbanie o rozwój osobisty pracownika
                        • Akceptuj i nie przeszkadzaj
                        • Jeżeli możesz, zainwestuj
                        • Jeżeli wierzysz inspiruj
                        • Rozdział 18. Jak rozmawiać i negocjować z odchodzącym pracownikiem, aby chronić interesy szefa i firmy?
                          • Próba zatrzymania dobrego pracownika
                          • Jak rozstać się z dobrym pracownikiem, chroniąc interesy szefa i firmy?
                          • Zakończenie
                          • SUPLEMENT 2014: Jak budować współpracę i zaufanie w zespole oraz w firmie?
                          • NEGOCJACJE NASTAWIONE NA WSPÓŁPRACĘ
                            • 1. Zapowiedź celu spotkania negocjacyjnego
                            • 2. Podział na grupy interesów
                            • 3. Przygotowanie listy interesów w podgrupach
                            • 4. Wprowadzenie reguł negocjacyjnych
                            • 5. Przedstawienie interesów każdej z grup
                            • 6. Formułowanie problemów
                            • 7. Grupy robocze i podział zadań wdrożeniowych
                            • INFORMACJE O SZKOLENIACH
                            • Cena:    77.00   54.67zł


                              Psychologia szefa 1. Szef to zawód. Wydanie III rozszerzoneKsiążka informatyczna: Psychologia szefa 1. Szef to zawód. Wydanie III rozszerzone
                              Księgarnia informatyczna aton.pl

                              Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej.