księgarnia informatyczna aton.pl

Ponadczasowe strony internetowe

Wydawnictwo HELION

Cena:    69.00   17.25zł

Ponadczasowe strony internetowe


Autor: Alexander Dawson

ISBN: 978-83-246-4453-7

Ilość stron: 384

Data wydania: 12/2012

Oprawa: Miękka

Format: 170x230

Wydawnictwo: HELION


Książka o tym, w jaki sposób wykonać stabilne, elastyczne układy witryn, które sprostają każdemu wyzwaniu technologicznemu.

Pamiętasz, kto to jest "typowy użytkownik"? To ktoś, kto korzysta z komputera stacjonarnego lub laptopa. Pojawiła się jednak nowa generacja urządzeń podłączonych do internetu — smartfony, tablety, a nawet telewizory. Postawiony wobec takiej zmiany, typowy użytkownik musi odejść do lamusa. Dziś projektowanie witryn internetowych zapewniających satysfakcjonującą jakość użytkowania oznacza wymyślanie rozwiązań dla wielu różnych urządzeń i usług, a dodatkowo przygotowywanie się na nadejście nowych technologii i oczekiwań.

Niniejsza książka zawiera wyczerpujący opis wszystkich czynników wpływających na projektowanie witryn internetowych w ciągle zmieniającym się środowisku i ułatwia wykonanie solidnych, elastycznych oraz stabilnych projektów. Nagradzany twórca witryn internetowych, Alexander Dawson, opisuje nowy sposób myślenia o projektowaniu serwisów WWW. W trakcie lektury dowiesz się, jak tworzyć strony internetowe, które będą dobrze współdziałać z różnymi urządzeniami, i poznasz pięć najważniejszych zasad wszechstronności. Ponadto odbędziesz podróż w przyszłość i sprawdzisz, co może ona przynieść. Strony 3D, personalizacja, interoperacyjność to terminy, które już teraz pukają do naszych drzwi. Nie przegap swojej szansy na sukces. Zdobądź tę książkę, a wraz z nią swoje cele!

W książce przeczytasz o:

  • projektowaniu uniwersalnych stron internetowych
  • obalaniu mitów dotyczących projektowania
  • wszechstronności
  • przyszłości urządzeń i projektantów

Wyjątkowy podręcznik poświęcony najnowszym technikom projektowania stron WWW!

Spis treści:

Rozdział 1. Ponadczasowe techniki przetrwania (23)

  • Zrozumieć środowisko (24)
    • Prawda dotycząca terminologii (24)
    • Mity w projektowaniu witryn (26)
      • Mit nr 1 - szata graficzna może być perfekcyjna co do piksela (26)
      • Mit nr 2 - projekt szaty graficznej można traktować jako dzieło ukończone (27)
      • Mit nr 3 - projekt witryny jest kuloodporny i ponadczasowy (27)
      • Mit nr 4 - walidacja zapewnia jakość i zgodność (28)
      • Mit nr 5 - nowsze, lepsze, czyli więcej i na bogato (28)
      • Mit nr 6 - dostosowywanie się do statystycznego użytkownika lub urządzenia (29)
    • Nadążanie za użytkownikami (30)
  • Planowanie, czyli zapewnienie witrynie sukcesu (32)
    • Określanie wymagań projektu (32)
    • Określanie celów przy unikaniu pułapek (33)
    • Planowanie z uwzględnieniem implementacji (35)
  • Nauka dostosowywania się i ewoluowania (37)
    • Wykorzystanie nowych technologii (37)
    • Rozwiązania zapewniające udaną szatę graficzną (39)
      • Pierwsze pytanie - potrzeba lub jej brak (39)
      • Drugie pytanie - sztywny lub elastyczny (40)
      • Trzecie pytanie - dynamiczny lub statyczny (41)
      • Czwarte pytanie - wewnętrzne kontra zewnętrzne (42)
      • Piąte pytanie - zmiana wyglądu lub dostosowanie (43)
      • Szóste pytanie - aplikacja lub witryna internetowa (43)
    • Nie tylko szata graficzna - aspekty biznesowe (44)
  • Rozwiązywanie problemów ze zgodnością (46)
    • Testowanie z uwzględnieniem solidnych urządzeń (46)
    • Dbanie o obsługę klienta (48)
    • Internetowe witryny - test na dopasowanie (49)

Rozdział 2. Pięć zasad wszechstronności (53)

  • Witryny są jak cebule (54)
  • Poziom pierwszy - elegancki układ graficzny (56)
    • Rozpoczynanie eleganckiej degradacji (56)
    • Uzasadnienie stosowania eleganckiej degradacji (58)
    • Zagadnienie zgodności - elegancki wygląd (60)
  • Poziom drugi - projektowanie progresywne (61)
    • Progresywna poprawa (61)
    • Uzasadnienie stosowania projektowania progresywnego (64)
    • Zagadnienie zgodności - projektowanie progresywne (66)
  • Poziom trzeci - projektowanie adaptacyjne (68)
    • Adaptacyjne ścieżki do degradacji (68)
    • Uzasadnienie stosowania projektowania adaptacyjnego (70)
  • Poziom czwarty - projektowanie elastyczne (72)
    • Projektowanie elastyczne - historia miłosna (72)
    • Uzasadnienie stosowania projektowania elastycznego (75)
  • Poziom piąty - projektowanie reaktywne (76)
    • Witryny reaktywne, czyli coś więcej niż zachowanie (76)
    • Filozofie internetu reaktywnego (78)
    • Wszechstronność do potęgi piątej (80)

Rozdział 3. Projektowanie na komputery (83)

  • Poznać wyzwanie - zgodność (84)
  • Komputer stacjonarny (86)
    • Rozwiązania praktyczne (87)
    • Najlepsze praktyki (88)
  • Laptop (88)
    • Rozwiązania praktyczne (89)
    • Najlepsze praktyki (91)
  • Netbooki (91)
    • Rozwiązania praktyczne (92)
    • Najlepsze praktyki (93)
  • Nettopy (93)
    • Praktyczne rozwiązania (94)
    • Najlepsze praktyki (96)

Rozdział 4. Wspomaganie mobilności (99)

  • Korzyści z mobilności (100)
  • Tablet (102)
    • Rozwiązania praktyczne (102)
    • Najlepsze praktyki (104)
  • Smartfony (104)
    • Rozwiązania praktyczne (105)
    • Najlepsze praktyki (106)
  • Telefon komórkowy z dodatkowymi funkcjami (107)
    • Rozwiązania praktyczne (107)
    • Najlepsze praktyki (109)
  • Czytniki książek (109)
    • Rozwiązania praktyczne (110)
    • Najlepsze praktyki (111)
  • PDA (111)
    • Rozwiązania praktyczne (112)
    • Najlepsze praktyki (114)
  • Zegarek na rękę (114)
    • Rozwiązania praktyczne (115)
    • Najlepsze praktyki (116)

Rozdział 5. Ewolucja w stronę rozrywki (119)

  • Internet w salonie (120)
  • Telewizor (122)
    • Rozwiązania praktyczne (123)
    • Najlepsze praktyki (124)
  • Konsola do gier (124)
    • Rozwiązania praktyczne (125)
    • Najlepsze praktyki (127)
  • Przenośne konsole do gier (127)
    • Rozwiązania praktyczne (128)
    • Najlepsze praktyki (129)
  • Odtwarzacz multimedialny (129)
    • Rozwiązania praktyczne (130)
    • Najlepsze praktyki (132)
  • Przystawki STB (132)
    • Rozwiązania praktyczne (133)
    • Najlepsze praktyki (134)

Rozdział 6. Samochody i sprzęt AGD (137)

  • Przygotowanie na rzeczywistość jak ze snów (138)
  • Gadżety osadzane (140)
    • Rozwiązania praktyczne (141)
    • Najlepsze praktyki (142)
  • Urządzenia podłączone do internetu (142)
    • Rozwiązania praktyczne (143)
    • Najlepsze praktyki (145)
  • Transport (145)
    • Rozwiązania praktyczne (146)
    • Najlepsze praktyki (147)
  • Dobra fizyczne (147)
    • Rozwiązania praktyczne (148)
    • Najlepsze praktyki (149)

Rozdział 7. Projektowanie dla urządzeń wejściowych (151)

  • Wskaż i kliknij! (152)
  • Urządzenie wskazujące (154)
    • Rozwiązania praktyczne (154)
    • Najlepsze praktyki (156)
  • Touchpad (156)
    • Rozwiązania praktyczne (157)
    • Najlepsze praktyki (158)
  • Klawiatura (158)
    • Rozwiązania praktyczne (159)
    • Najlepsze praktyki (161)
  • Pilot zdalnego sterowania (161)
    • Rozwiązania praktyczne (162)
    • Najlepsze praktyki (163)
  • Mikrofon (163)
    • Rozwiązania praktyczne (164)
    • Najlepsze praktyki (166)
  • Obraz (166)
    • Rozwiązania praktyczne (167)
    • Najlepsze praktyki (168)
  • Skaner (168)
    • Rozwiązania praktyczne (169)
    • Najlepsze praktyki (171)
  • Inne narzędzia (171)
    • Rozwiązania praktyczne (172)
    • Najlepsze praktyki (173)

Rozdział 8. Projektowanie dla urządzeń wyjściowych (175)

  • Cyfrowe oczy i uszy (176)
  • Wyświetlacz (178)
    • Rozwiązania praktyczne (179)
    • Najlepsze praktyki (180)
  • Projektor (180)
    • Rozwiązania praktyczne (181)
    • Najlepsze praktyki (183)
  • E Ink (183)
    • Rozwiązania praktyczne (184)
    • Najlepsze praktyki (185)
  • Głośniki (185)
    • Rozwiązania praktyczne (186)
    • Najlepsze praktyki (187)
  • Drukarki (188)
    • Rozwiązania praktyczne (188)
    • Najlepsze praktyki (190)

Rozdział 9. Wpływ środowiska (193)

  • Czynniki wewnętrzne i zewnętrzne (194)
  • Komponenty (196)
    • Rozwiązania praktyczne (197)
    • Najlepsze praktyki (198)
  • Łączność (198)
    • Rozwiązania praktyczne (199)
    • Najlepsze praktyki (201)
  • Przepustowość (201)
    • Rozwiązania praktyczne (202)
    • Najlepsze praktyki (203)

Rozdział 10. Wpływ systemów operacyjnych (205)

  • Wewnątrz powłoki systemu (206)
  • Graficzny interfejs użytkownika (208)
    • Rozwiązania praktyczne (209)
    • Najlepsze praktyki (210)
  • Kontrolki (210)
    • Rozwiązania praktyczne (211)
    • Najlepsze praktyki (213)
  • Powiązania (213)
    • Rozwiązania praktyczne (214)
    • Najlepsze praktyki (215)
  • Czcionki (215)
    • Rozwiązania praktyczne (216)
    • Najlepsze praktyki (218)
  • Kolory (218)
    • Rozwiązania praktyczne (219)
    • Najlepsze praktyki (220)
  • Bezpieczeństwo (220)
    • Rozwiązania praktyczne (221)
    • Najlepsze praktyki (223)

Rozdział 11. Projektowanie oprogramowania w szczegółach (225)

  • Otrzymasz to, co zakodujesz (226)
  • Systemy CMS (228)
    • Rozwiązania praktyczne (228)
    • Najlepsze praktyki (230)
  • Edytory wizualne (WYSIWYG) (230)
    • Rozwiązania praktyczne (231)
    • Najlepsze praktyki (233)
  • Fragmenty kodu (233)
    • Rozwiązania praktyczne (234)
    • Najlepsze praktyki (235)
  • Kreatory (235)
    • Rozwiązania praktyczne (236)
    • Najlepsze praktyki (238)

Rozdział 12. Polubić przeglądarkę internetową (241)

  • Okno na internet (242)
  • Trident (244)
    • Rozwiązania praktyczne (245)
    • Najlepsze praktyki (246)
  • Gecko (246)
    • Rozwiązania praktyczne (247)
    • Najlepsze praktyki (249)
  • WebKit (249)
    • Rozwiązania praktyczne (250)
    • Najlepsze praktyki (251)
  • Presto (252)
    • Rozwiązania praktyczne (252)
    • Najlepsze praktyki (254)
  • Przeglądarki dla urządzeń przenośnych (254)
    • Rozwiązania praktyczne (255)
    • Najlepsze praktyki (256)
  • Przeglądarki pośredniczące (257)
    • Rozwiązania praktyczne (258)
    • Najlepsze praktyki (259)
  • Alternatywy (259)
    • Rozwiązania praktyczne (260)
    • Najlepsze praktyki (261)

Rozdział 13. Zapewnienie użytecznych modułów dodatkowych (263)

  • Interaktywność na zasadzie Plug-and-Play (264)
  • Moduły dodatkowe (266)
    • Rozwiązania praktyczne (267)
    • Najlepsze praktyki (268)
  • Rozszerzenia (268)
    • Rozwiązania praktyczne (269)
    • Najlepsze praktyki (271)
  • Multimedia (271)
    • Rozwiązania praktyczne (272)
    • Najlepsze praktyki (274)

Rozdział 14. Aplikacje wykorzystujące treść witryn internetowych (277)

  • Przeglądanie bez przeglądarki (278)
  • Narzędzia zmieniające format treści (280)
    • Rozwiązania praktyczne (280)
    • Najlepsze praktyki (282)
  • Aplikacje i widgety (282)
    • Rozwiązania praktyczne (283)
    • Najlepsze praktyki (284)
  • Narzędzia wspomagające osoby niepełnosprawne (285)
    • Rozwiązania praktyczne (286)
    • Najlepsze praktyki (287)
  • Rzeczywistość rozszerzona (287)
    • Rozwiązania praktyczne (288)
    • Najlepsze praktyki (290)

Rozdział 15. Konsekwencje kodu (293)

  • Zgodność kodu (294)
  • HTML i XHTML (296)
    • Rozwiązania praktyczne (297)
    • Najlepsze praktyki (298)
  • CSS (298)
    • Rozwiązania praktyczne (299)
    • Najlepsze praktyki (301)
  • JavaScript (301)
    • Rozwiązania praktyczne (302)
    • Najlepsze praktyki (303)
  • WML (303)
    • Rozwiązania praktyczne (304)
    • Najlepsze praktyki (306)
  • Metadane (306)
    • Rozwiązania praktyczne (307)
    • Najlepsze praktyki (308)
  • Niestandardowy kod (308)
    • Rozwiązania praktyczne (309)
    • Najlepsze praktyki (311)

Rozdział 16. Zależność od innych producentów (313)

  • Najsłabsze ogniwo (314)
  • Zasoby (316)
  • Rozwiązania praktyczne (317)
    • Najlepsze praktyki (318)
  • Frameworki (318)
    • Rozwiązania praktyczne (319)
    • Najlepsze praktyki (321)
  • Usługi (321)
    • Rozwiązania praktyczne (322)
    • Najlepsze praktyki (324)

Rozdział 17. Rozmowy o projektowaniu witryn (327)

  • Sztuka spokojnego starzenia się (328)
  • Architektura (330)
    • Rozwiązania praktyczne (331)
    • Najlepsze praktyki (332)
  • Treść (332)
    • Rozwiązania praktyczne (333)
    • Najlepsze praktyki (335)
  • Układ graficzny witryny (335)
    • Rozwiązania praktyczne (336)
    • Najlepsze praktyki (337)
  • Iteracja (338)
    • Rozwiązania praktyczne (338)
    • Najlepsze praktyki (340)

Rozdział 18. Zabawa z futurystycznymi funkcjonalnościami (343)

  • Narzędzia jutra (344)
  • Efekty wizualne (346)
    • Rozwiązania praktyczne (346)
    • Najlepsze praktyki (348)
  • Interoperacyjność (348)
    • Rozwiązania praktyczne (349)
    • Najlepsze praktyki (350)
  • Personalizacja (351)
    • Rozwiązania praktyczne (352)
    • Najlepsze praktyki (353)

Rozdział 19. Armia robotów (355)

  • Ludzie i maszyny (356)
  • Wyszukiwarki (358)
    • Rozwiązania praktyczne (359)
    • Najlepsze praktyki (360)
  • Sieci społecznościowe (360)
    • Rozwiązania praktyczne (361)
    • Najlepsze praktyki (363)
  • Narzędzia do automatyzacji (363)
    • Rozwiązania praktyczne (364)
    • Najlepsze praktyki (365)
  • Weryfikacja (365)
    • Rozwiązania praktyczne (366)
    • Najlepsze praktyki (367)

Rozdział 20. Czynnik ludzki (369)

  • Kwestia bycia człowiekiem (370)
  • Warunki fizyczne (372)
    • Rozwiązania praktyczne (372)
    • Najlepsze praktyki (374)
  • Wyzwania intelektualne (374)
    • Rozwiązania praktyczne (375)
    • Najlepsze praktyki (376)
  • Czynniki emocjonalne (376)
    • Rozwiązania praktyczne (377)
    • Najlepsze praktyki (379)
  • Oczekiwania społeczne (379)
    • Rozwiązania praktyczne (380)
    • Najlepsze praktyki (381)
Cena:    69.00   17.25zł


Ponadczasowe strony internetoweKsiążka informatyczna: Ponadczasowe strony internetowe
Księgarnia informatyczna aton.pl

Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej.