księgarnia informatyczna aton.pl

Podręcznik projektantów WWW Smashing Magazine

Wydawnictwo HELION

Cena:    39.90   9.98zł

Podręcznik projektantów WWW Smashing Magazine


Autor: Smashing Magazine

ISBN: 978-83-246-5671-4

Ilość stron: 154

Data wydania: 04/2013

Oprawa: Miękka

Format: 168x237

Wydawnictwo: HELION


Bądź profesjonalistą w dziedzinie projektowania!
  • Bądź na bieżąco ze współczesnymi trendami
  • Pokaż swoje portfolio w sieci
  • Zbuduj efektywną sieć kontaktów

W dzisiejszych czasach tworzenie stron internetowych jest na wyciągnięcie ręki. Gotowe przykłady, samouczki, tutoriale - sieć jest pełna tego typu materiałów. Jednak już na pierwszy rzut oka można odróżnić stronę stworzoną przez amatora od tej zaprojektowanej i wykonanej przez profesjonalistę. Droga do zaszczytnego tytułu specjalisty jest długa i wyboista. Jednak dzięki tej książce może być zdecydowanie bardziej przyjemna!

W trakcie lektury poznasz najlepsze porady dotyczące profesjonalnego projektowania stron internetowych. Znajdziesz tu zbiór najpopularniejszych artykułów z biblii każdego projektanta stron - serwisu Smashing Magazine. Sprawdź zatem, jak z sukcesem stworzyć skuteczne portfolio online lub atrakcyjny interfejs użytkownika na potrzeby biznesowych aplikacji WWW. Dowiedz się, jak radzić sobie z klientami, przyjmować krytykę oraz tworzyć sieć znajomości. Ta książka jest studnią wiedzy dla każdego projektanta chcącego profesjonalnie podejść do wykonywania swojego zawodu, dlatego warto ją mieć!

Sprawdź:

  • jak bezboleśnie przejść drogę od projektanta amatora do profesjonalisty
  • jak radzić sobie z krytyką
  • czym charakteryzuje się dobre portfolio
  • jakie są najlepsze sposoby na radzenie sobie z trudnymi klientami

Obowiązkowa lektura dla każdego projektanta stron WWW.

Spis treści:

Rozdział 1. Przykra prawda o firmowych stronach internetowych (1)

  • Potrzebujesz odrębnego działu zajmującego się stroną WWW (2)
  • Zarządzanie stroną WWW jest zajęciem na pełny etat (3)
  • Nie chodzi o to, aby budować od zera (3)
  • Twoja strona WWW nie musi podobać się wszystkim (4)
  • Marnujesz pieniądze na serwisy społecznościowe (5)
  • Twoja strona WWW nie jest tylko dla Ciebie (6)
  • Powinieneś doceniać swój zespół WWW (6)
  • Projekt WWW utworzony przez komitety jest samobójstwem (7)
  • CMS nie jest cudownym rozwiązaniem (7)
  • Za dużo treści (8)
  • Podsumowanie (9)

Rozdział 2. Studium projektowe "Portfolio" - wzorce oraz najnowsze trendy (11)

  • Jasny czy ciemny projekt (12)
  • Ile kolumn? (12)
  • Blok wprowadzający (13)
  • Wyrównanie układu (14)
  • Położenie nawigacji (15)
  • Pole wyszukiwania (16)
  • Elementy Flash (16)
  • Gdzie umieścić dane kontaktowe (17)
  • Podstrona "O nas" (18)
  • Podstrona "Klienci" (19)
  • Podstrona "Usługi" (19)
  • Podstrona "Realizacje" (19)
  • Podstrona "Jak pracujemy" (20)
  • Podstrona "Kontakt" (20)
  • Specjały i dodatki (21)
  • Inne odkrycia (21)
  • Podsumowanie (22)

Rozdział 3. Tworzenie efektywnego portfolio online (23)

  • Pułapka 1. Przegadanie (24)
  • Pułapka 2. Za dużo informacji naraz (24)
  • Pułapka 3. Co za dużo, to niezdrowo (25)
  • Pułapka 4. Nietypowa nawigacja (25)
  • Pułapka 5. Bałagan wizualny (26)
  • Reguły efektywnego projektu portfolio (26)
  • Zdefiniuj swoje kryteria i strategie sukcesu (26)
  • Rozważ stworzenie kilku portfolio (27)
  • Zdefiniuj swojego odbiorcę (28)
  • Ustal priorytet na użyteczność (30)
  • Użyj właściwej technologii (30)
  • Zaplanuj projekt (31)
  • Ogranicz zakres i typ promowanych projektów (32)
  • Informacje, dokumentacje i objaśnienia (32)
  • Zaprezentuj swoją pracę w kontekście ustalonych celów (34)
  • Zawrzyj w projekcie swoją osobowość (34)
  • Promuj swoją pracę (35)
  • Opracuj cele długofalowe (36)

Rozdział 4. Uzyskanie lepszego user experience za pomocą opowieści (37)

  • Wszystko zaczyna się od opowieści (38)
  • Opisywanie projektu w opowieściach (38)
  • Siła emocji (39)
  • Podstawy wykorzystania opowieści do udoskonalania user experience (41)
    • Scalanie zespołów (41)
    • Orientacja na użytkownika (42)
    • Definiowanie użytkownika (43)
    • Zalety (43)
  • "I żyli długo i szczęśliwie" a rzeczywistość (44)
  • Kilku gawędziarzy ery internetu (45)
    • Dorelle Rabinowitz (45)
    • Curt Cloninger (46)
    • Christian Saylor (48)
    • Cindy Chastain (50)
  • Doświadczenia oparte na opowieściach wokół nas (51)
    • Opakowanie: Apple (51)
    • Marketing: Perfumy Six Scents (51)
    • Architektura: Sklep HBO (52)
    • Dane: Taxi 07: Roads Forward (53)
    • Koniec jest początkiem tej opowieści (53)

Rozdział 5. Projektowanie interfejsu użytkownika na potrzeby biznesowych aplikacji WWW (55)

  • Serwisy a aplikacje WWW (56)
    • Różne typy aplikacji WWW (56)
  • Poznaj swoich użytkowników (57)
    • Jak zidentyfikować użytkowników (57)
  • Proces projektowania (58)
    • Szkicowanie (59)
    • Prototypowanie (60)
    • Testowanie (60)
  • Reguły projektowania (60)
    • Nikt nie lubi niespodzianek (60)
    • Użytkownicy powinni mieć możliwość efektywnej pracy (61)
    • Pomocy! (63)
    • Brak satysfakcji (63)
  • Kluczowe elementy aplikacji WWW (64)
    • Formularze (64)
    • Widok ogólny i szczegółowy (64)
    • Deski rozdzielcze (64)
    • Tabele (65)
    • Raporty (65)
  • Nie zapominaj o wzorcach projektowych (65)
  • Studium przypadku: aplikacja banku online (67)
  • Podsumowanie (67)

Rozdział 6. Stopniowe udoskonalanie i standardy WWW nie ograniczają projektów (69)

  • Nowiutkie technologie a stare dobre praktyki (70)
  • Bałagan zwany WWW (70)
  • Tworzenie celebrytów i miejsc, w których chcielibyśmy być (70)
  • Hollywood i reklamy niczego nas nie nauczą (71)
  • Mit innowacji przez rozwój technologii (72)
  • W innowacji nie chodzi o nowe zabawki (72)
  • Korporacyjne wypaczenie innowacji i jego konsekwencje (73)
  • Syndrom sztokholmski złych interfejsów (74)
  • Nie chodzi o technologię albo projekt (74)
  • Gdzie jest piękno sieci WWW? (75)
  • Jeszcze raz: nasze problemy (76)
  • Dlaczego standardy mają znaczenie i co oznacza "przestrzeganie standardów" (77)
  • Stopniowe udoskonalanie działa (77)
  • Najlepsze praktyki biorą się z zastosowań i ciągłego udoskonalania (79)
  • Razem możemy tego dokonać (79)

Rozdział 7. Teoria kolorów dla profesjonalnych projektantów (81)

  • Ciepłe kolory (82)
    • Czerwony (kolor podstawowy) (83)
    • Pomarańczowy (kolor pośredni) (83)
    • Żółty (kolor podstawowy) (84)
  • Zimne kolory (85)
    • Zielony (kolor pośredni) (85)
    • Niebieski (kolor podstawowy) (86)
    • Fioletowy (kolor pośredni) (86)
  • Kolory neutralne (87)
    • Czarny (87)
    • Biały (88)
    • Szary (88)
    • Brązowy (89)
    • Beżowy i jasnobrązowy (89)
    • Kremowy i kość słoniowa (90)
  • W skrócie (90)
  • Tradycyjne palety barw (91)
    • Monochromatyczna (92)
    • Analogiczna (93)
    • Dopełniająca (94)
    • Rozszerzona dopełniająca (94)
    • Triady (95)
    • Podwójnie dopełniające (tetradic) (95)
    • Niestandardowe (96)
  • Tworzenie palet barw (97)
    • Dlaczego odcienie są tak istotne (99)
    • Dodawanie kolorów neutralnych (100)
    • Najłatwiejsze w użyciu palety barw (100)
    • Ilu kolorów użyć? (102)
  • Podsumowanie (102)

Rozdział 8. Czy Twój klient jest tępy, czy też problem leży po Twojej stronie? (103)

  • Wyjaśnij, dlaczego pytasz o pieniądze (104)
  • Uzasadnij swoje zalecenia językiem, który zrozumie klient (104)
  • Włącz klienta w proces (105)
  • Edukuj klienta w zakresie projektowania (105)
  • Regularnie komunikuj się z klientem (106)
  • Wytłumacz klientowi jego rolę (107)
  • Morał (107)

Rozdział 9. W jaki sposób radzić sobie z różnymi typami klientów (109)

  • Typ pasywno-agresywny (110)
    • Identyfikacja (110)
    • Jak sobie radzić (110)
  • Przyjaciel rodziny (110)
    • Identyfikacja (111)
    • Jak sobie radzić (111)
  • Zaniżacz wartości (111)
    • Identyfikacja (111)
    • Jak sobie radzić (112)
  • Pedant (112)
    • Identyfikacja (112)
    • Jak sobie radzić (112)
  • Sknera (113)
    • Identyfikacja (113)
    • Jak sobie radzić (113)
  • Złota rączka (113)
    • Identyfikacja (114)
    • Jak sobie radzić (114)
  • Kontroler (114)
    • Identyfikacja (114)
    • Jak sobie radzić (115)
  • Wymarzony klient (115)
    • Identyfikacja (115)
    • Jak sobie radzić (115)
  • Podsumowanie (115)

Rozdział 10. Jak skutecznie radzić sobie z krytyką (117)

  • Miej odpowiednie nastawienie (119)
  • Określ cel (119)
  • Sprawdź swoją pierwszą reakcję (120)
  • Oddziel ziarno od plew (121)
  • Ucz się z tego (121)
  • Szukaj nowych pomysłów (122)
  • Pogłęb informacje (122)
  • Podziękuj krytykowi (123)

Rozdział 11. Jak wykorzystać sieci znajomości (125)

  • Dlaczego warto tworzyć powiązania? (126)
    • Referencje (126)
    • Współpraca (126)
    • Rozwiązywanie problemów (126)
    • Szukanie okazji (127)
    • Pomoc innym (127)
    • Przyjaźń (128)
  • Wskazówki dla projektantów (128)
    • Bądź dostępny (128)
    • Szukaj wspólnych korzyści (128)
    • Prowadź bloga (128)
    • Skupiaj się na głębi znajomości (129)
    • Bądź proaktywny (129)
    • Wiedz, czego szukasz (129)
    • Wiedz, co masz do zaoferowania (130)
    • Wykorzystaj znajomości niebezpośrednie (130)
    • Nie czekaj do momentu, gdy będziesz czegoś potrzebował (130)
    • Pomagaj, gdy tylko jesteś w stanie (131)
    • Nie wyzyskuj innych (131)
    • Nie pozwól, by sieci społecznościowe szkodziły Twojej produktywności (131)
    • Nie oceniaj ludzi pochopnie (131)
    • Nie staraj się być wszędzie naraz (132)
    • Bierz udział w rzeczywistych spotkaniach (132)
    • Pilnuj lokalnych okazji (132)

Rozdział 12. Wywiad grupowy: porady ekspertów dla studentów i początkujących projektantów WWW (133)

Cena:    39.90   9.98zł


Podręcznik projektantów WWW Smashing MagazineKsiążka informatyczna: Podręcznik projektantów WWW Smashing Magazine
Księgarnia informatyczna aton.pl

Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej.