|
|||
Od pomysłu do zysku Jak zebrać owoce innowacjiWydawnictwo MT BiznesCena: Autor: James P. Andrew, Harold L. Sirkin ISBN: 978-83-621-9566-4 Ilość stron: 238 Data wydania: 11/2010 Format: 15.0x22.0cm Wydawnictwo: MT Biznes Jedyna innowacja warta zachodu to dochodowa innowacja. Między pomysłem a innowacją istnieje duża różnica. Na imię jej zysk. Autorzy Od pomysłu do zysku, Jim Andrew i Hal Sirkin, twierdzą, że firmy muszą bardziej koncentrować się na osiąganiu zysków z innowacji – finansowych oraz w formie innych korzyści przynoszących dochody – aby zapewnić sobie wzrost, utrzymać konkurencyjność oraz przede wszystkim podnieść zwroty ze swoich wydatków na innowacje. Autorzy przedstawiają koncepcję „krzywej finansowej” – to metoda umiejętnego wykorzystania czynników mających wpływ na zysk, do których należą: wielkość inwestycji początkowych, szybkość wprowadzania nowości na rynek, czas osiągania optymalnej skali produkcji oraz wysokość kosztów początkowych. Krzywa finansowa zmusza kadrę zarządzającą do posługiwania się tym samym językiem i do otwartej debaty na temat nieuchronnych kompromisów. Od pomysłu do zysku pokazuje także, kiedy warto wykorzystać innowacje do celów pozafinansowych – takich jak zdobywanie wiedzy, wzmocnienie marki firmy, zbudowanie silniejszego ekosystemu partnerów i współpracowników oraz rewitalizacja organizacji i jej pracowników. Andrew i Sirkin pokazują, że firmy często nie potrafią zastosować różnych modeli biznesowych, by zmienić kształt krzywej finansowej i przerzucić ryzyko finansowe, techniczne i rynkowe na innych, lepiej przygotowanych do jego podjęcia. Autorzy szczegółowo omawiają zalety i wady trzech modeli – integracyjnego, koordynacyjnego i licencyjnego – i wyjaśniają, kiedy i w jaki sposób zastosować każdy z nich, by zmaksymalizować zysk z innowacji. Książka porusza także takie aspekty innowacji, jak struktura organizacyjna i przywództwo. Podpierając się licznymi przykładami, autorzy opisują proces konsolidacji organizacji wokół idei osiągnięcia zysku z innowacji. Przedstawiają także siedem ważnych decyzji, jakie lider musi podjąć – a nie powierzyć innym – kiedy zarządza procesem innowacji w celu uzyskania najwyższego zwrotu z inwestycji. Od pomysłu do zysku pokazuje, jak traktować innowacje jako proces zarządzania, a nie tajemnicze działania twórcze. Autorzy podkreślają, że to nie brak pomysłów najczęściej stanowi przeszkodę w odniesieniu sukcesu w innowacji, ale brak odpowiedniego przywództwa i dobrego zarządzania. Innowacje to konkurencyjna broń XXI wieku. Ci, którzy opanują sztukę posługiwania się tą bronią, pozostawią innych w tyle. Andrew i Sirkin przedstawiają systematyczne podejście do podniesienia innowacyjności twojej firmy. Lektura obowiązkowa. Przeczytaj, zanim zrobią to twoi rynkowi rywale! W Od pomysłu do zysku można znaleźć mnóstwo koncepcji i metod, które mogą pomóc każdej firmie w tworzeniu nowych produktów i usług generujących maksymalny zysk, a także przynoszących korzyści ich marce, relacjom i organizacji. Samsung zastosował te sposoby podejścia do innowacji i osiągnął fantastyczny wzrost organiczny, a także stał się jedną z czołowych marek na świecie. Rozdziały: Część I Czym jest zysk? Część II Wybór optymalnego modelu Część III Struktura organizacyjna i przywództwo prowadzące do zysku Książka informatyczna: Od pomysłu do zysku Jak zebrać owoce innowacji |
|||
Księgarnia informatyczna aton.pl Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej. |