księgarnia informatyczna aton.pl

Metody doskonalenia procesów zarządzania projektami w organizacji

Wydawnictwo Difin

Cena:    60.00   50.40zł

Metody doskonalenia procesów zarządzania projektami w organizacji


Autor: Paweł Cabała

ISBN: 978-83-8085-197-9

Ilość stron: 272

Data wydania: 12/2016

Oprawa: Miękka

Format: 16.0x23.0cm

Wydawnictwo: Difin


Jednym z istotnych czynników wzrostu efektywności funkcjonowania i rozwoju współczesnych organizacji jest ciągłe doskonalenie procesów zarządzania projektami. Procesy zarządzania projektami mogą być rozpatrywane w kilku aspektach: celowościowym, funkcjonalnym, podmiotowym, strukturalnym oraz instrumentalnym.

Szczególną rolę w doskonaleniu procesów zarządzania projektami spełnia aspekt instrumentalny obejmujący metody.

Stanowią one usystematyzowane, oparte na naukowych zasadach, sposoby postępowania zmierzające do rozwiązywania konkretnych problemów powstających w trakcie procesu projektowania, w szczególności obejmującego: definiowanie zakresu projektu, analizę preferencji i podejmowania decyzji, zarządzanie czasem i planowanie zasobów, zarządzanie zespołami projektowymi, zarządzanie jakością, zarządzanie ryzykiem, zarządzanie kosztami (w tym procesów kontroli projektu).

Celem opracowania jest przegląd, analiza i ocena wybranych metod zarządzania projektami, omawianych w światowej literaturze przedmiotu i stosowanych w praktyce gospodarczej. Ocena metod zostanie przeprowadzona z punktu widzenia możliwości podnoszenia efektywności realizacji ściśle zdefiniowanych procesów projektowania.

Spis treści:

Rozdział 1. Procesy zarządzania projektami
1.1. Cykl życia projektu
1.2. Przegląd procesów zarządzania projektami
1.3. Poziomy dojrzałości procesów zarządzania projektami
1.4. Kierunki doskonalenia procesów
1.5. Dobre praktyki zarządzania projektami

Rozdział 2. Metody kreatywnego myślenia w definiowaniu projektu
2.1. Faza inicjowania i definiowania projektu
2.2. Kreatywność i twórczość w zarządzaniu projektami
2.3. Metody kreatywnego myślenia
2.4. Wykorzystanie metod kreatywnego myślenia w definiowaniu projektów
2.5. Podsumowanie

Rozdział 3. Formułowanie i klasyfikacja celów projektu
3.1. Definiowanie celów projektu
3.2. Metody określania celów projektu
3.3. Przykład klasyfikatora celów projektu
3.4. Przyszłe kierunki w zakresie formułowania i klasyfikacji celów projektu

Rozdział 4. Analiza morfologiczna w wariantowaniu rozwiązań projektowych
4.1. Proces wariantowania
4.2. Metody wariantowania rozwiązań
4.3. Istota analizy morfologicznej
4.4. Przykład zastosowania analizy morfologicznej
4.5. Kierunki rozwoju metod wariantowania

Rozdział 5. Analiza decyzyjna w ocenie efektywności projektów
5.1. Analiza decyzyjna w procesie zarządzania projektami
5.2. Podstawowe metody oceny efektywności projektów
5.3. Model decyzyjny oceny efektywności projektów w formule normalizacji
5.4. Przykład wielokryterialnej oceny efektywności koncepcji projektu
5.5. Uwagi końcowe

Rozdział 6. Analiza ścieżki krytycznej projektu
6.1. Harmonogram projektu
6.2. Metody sieciowe
6.3. Analiza sieci deterministycznych
6.4. Przykład praktyczny
6.5. Wybór oprogramowania

Rozdział 7. Kształtowanie wynagrodzeń zespołu projektowego
7.1. Motywowanie zespołu projektowego
7.2. Zasady kształtowania ruchomej części wynagrodzeń
7.3. Metody kształtowania ruchomej części wynagrodzeń
7.4. Przykład struktury wynagrodzeń zespołu projektowego
7.5. Ocena zespołowych form wynagrodzeń

Rozdział 8. Metody negocjacji projektowych
8.1. Charakterystyka negocjacji projektowych
8.2. Systematyka metod negocjacji projektowych
8.3. Identyfikacja interesariuszy projektu
8.4. Wielokryterialna analiza preferencji interesariuszy projektu
8.5. Analiza interesariuszy projektu informatycznego
8.6. Kierunki rozwoju metod negocjacji projektowych

Rozdział 9. Informatyczne wspomaganie komunikacji w zespole projektowym
9.1. Proces komunikacji w zarządzaniu projektami
9.2. Informatyczne narzędzia komunikacji
9.3. Zastosowania nowoczesnych narzędzi komunikacji
9.4. Przykład wykorzystania informatycznych narzędzi komunikacji
9.5. Kierunki rozwoju informatycznych narzędzi komunikacji

Rozdział 10. Metody zarządzania jakością w projektach
10.1. Miejsce zarządzania jakością w pracach projektowych
10.2. Metody i techniki zarządzania jakością w projektach
10.3. Quality Function Deployment w realizacji prac projektowych
10.4. Przykład zastosowania QFD w projekcie
10.5. Kierunki rozwoju metod zarządzania jakością projektu

Rozdział 11. Metody zarządzania ryzykiem w projekcie
11.1. Istota zarządzania ryzykiem projektu
11.2. Metody zarządzania ryzykiem projektowym
11.3. Metoda list kontrolnych – przykłady
11.4. Rozwój metod zarządzania ryzykiem projektowym

Rozdział 12. Analiza wartości wypracowanej w procesie kontroli projektu
12.1. Kontrola projektu
12.2. Pojęcie wartości wypracowanej
12.3. Wskaźniki oceny projektu
12.4. Zagadnienie pomiaru wykonania zadań
12.5. Wady i zalety metody wartości wypracowanej

Rozdział 13. Strukturyzacja projektów w warunkach zmiennego otoczenia
13.1. Cele i funkcje strukturyzacji
13.2. Założenia i etapy strukturyzacji
13.3. Ewolucja metod strukturyzacji projektów
13.4. Strukturyzacja projektu w metodykach klasycznych i zwinnych
13.5. Kierunki rozwoju metod strukturyzacji projektów

Cena:    60.00   50.40zł


Metody doskonalenia procesów zarządzania projektami w organizacjiKsiążka informatyczna: Metody doskonalenia procesów zarządzania projektami w organizacji
Księgarnia informatyczna aton.pl

Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej.