księgarnia informatyczna aton.pl

Język C++ Mechanizmy wzorce biblioteki

Wydawnictwo BTC

Cena:    73.00   62.05zł

Język C++ Mechanizmy wzorce biblioteki


Autor: Robert Nowak, Andrzej Pająk

ISBN: 978-83-60233-66-5

Ilość stron: 392

Data wydania: 11/2010

Oprawa: Twarda

Format: B5

Wydawnictwo: BTC


W książce opisano sposoby poprawnego rozwiązywania typowych problemów, pojawiających się przy tworzeniu oprogramowania. Sposoby te, nazywane wzorcami projektowymi, rozszerzają zestaw akcesoriów dostarczanych przez język programowania, którymi możemy się posługiwać.

Znajomość wzorców nie oznacza umiejętności programowania, ale dobry programista powinien mieć świadomość ich istnienia, aby unikać ponownego odkrywania znanych rozwiązań. Wiedza o przedstawionych technikach pozwala na lepszą komunikację w zespole, ponieważ można porozumiewać się na wyższym poziomie abstrakcji.

Książka jest przeznaczona dla osób, które miały wcześniej styczność z programowaniem i językiem C++. Zawiera ona opis mechanizmów dostarczanych przez ten język, ale bazują one na znajomości podstawowych pojęć. Rozdział pierwszy można traktować jako przypomnienie i uzupełnienie wiadomości o C++.

Rozdziały:

1. Mechanizmy języka C++ 19
1.1. Struktura programu – jednostki translacji          21
1.2. System typów                  28
1.3. Deklarowanie i definiowanie funkcji            37
1.4. Zarządzanie nazwami                47
1.5. Zarządzanie obiektami               54
1.6. Zarządzanie operacjami               62
1.7. Klasy autonomiczne                68
1.8. Dziedziczenie i polimorfizm              98
1.9. Szablony                   113
1.10.Obsługa sytuacji wyjątkowych             132
1.11.Podsumowanie                 144

2. Techniki stosowane w programowaniu generycznym 145
2.1. Klasy cech (trejty)                145
2.2. Klasy wytycznych                154
2.3. Metaprogramowanie                160
2.4. Statyczne asercje i klasy wymagań            167
2.5. Podsumowanie                 171
2.6. Ćwiczenia                   172

3. Uchwyty do obiektów 175
3.1. Sprytne wskaźniki                176
3.2. Opóźnione (leniwe) tworzenie i kopiowanie obiektów       191
3.3. Iteratory                   200
3.4. Funktory                   203
3.5. Adaptery                   209
3.6. Podsumowanie                 212
3.7. Ćwiczenia                   212

4. Tworzenie obiektów 217
4.1. Fabryka obiektów                 218
4.2. Prototyp                   222
4.3. Singleton                   223
4.4. Fabryka abstrakcyjna               225
4.5. Zarządzanie stertą                228
4.6. Mechanizmy refleksji                231
4.7. Podsumowanie                 233
4.8. Ćwiczenia                   233

5. Współpraca pomiędzy obiektami 235
5.1. Polimorfizm                  235
5.1.1. Interfejs bez funkcji wirtualnych          236
5.2. Odwiedzający (wizytator)              239
5.3. Wielometody                  245
5.4. Komenda                   252
5.5. Obserwator                  256
5.6. Stałość fizyczna i logiczna              262
5.7. Podsumowanie                 266
5.8. Ćwiczenia                   266

6. Złożone struktury obiektów 269
6.1. Kompozyt                   269
6.2. Dekorator                   271
6.3. Rekordy                   274
6.4. Kolekcje jednowymiarowe              278
6.5. Tablice wielowymiarowe               295
6.6. Grafy, boost::graph                296
6.7. Podsumowanie                 304
6.8. Ćwiczenia                   304

7. Dostęp do mechanizmów systemu operacyjnego 309
7.1. Obsługa czasu i daty                309
7.2. Wątki                    311
7.3. Strumienie                   329
7.4. Asynchroniczna obsługa wejścia i wyjścia          341
7.5. Podsumowanie                 348
7.6. Ćwiczenia                   348

8. Przetwarzanie tekstu 353
8.1. Reprezentacja znaków i napisów, lokalizm          353
8.2. Algorytmy dla napisów              358
8.3. Wyrażenia regularne i gramatyki bezkontekstowe        359
8.4. Podsumowanie                 370

9. Łączenie C++ z innymi językami programowania 371
9.1. Łączenie C i C++                372
9.2. Biblioteki ładowane dynamicznie            374
9.3. C++ i Python                 378
9.4. C++ i Java                  381
9.5. Podsumowanie                 382
Odpowiedzi do ćwiczeń 383

Cena:    73.00   62.05zł


Język C++ Mechanizmy wzorce bibliotekiKsiążka informatyczna: Język C++ Mechanizmy wzorce biblioteki
Księgarnia informatyczna aton.pl

Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej.