księgarnia informatyczna aton.pl

Java Przygotowanie do programowania na platformę Android

Wydawnictwo HELION

Cena:    89.00   64.97zł

Java Przygotowanie do programowania na platformę Android


Autor: Jeff Friesen

ISBN: 978-83-246-3372-2

Ilość stron: 624

Data wydania: 10/2011

Format: 158x235

Wydawnictwo: HELION


Zdobądź wiedzę i umiejętności, które pomogą Ci tworzyć efektywne aplikacje dla systemu Android.
  • Odkryj Javę - od podstaw po zaawansowane mechanizmy tego języka
  • Dowiedz się, jak wykorzystać potencjał API platformy
  • Poznaj wszystkie aspekty programowania niezbędne do tworzenia aplikacji na urządzenia przenośne

Język Java, obecny na rynku od dobrych piętnastu lat, ugruntował już swoją pozycję w środowisku programistów. Wykorzystywany jest niemal w każdej dziedzinie informatycznego świata, począwszy od aplikacji internetowych, poprzez tradycyjne oprogramowanie biurowe, aż po rozwiązania dla urządzeń przenośnych. Został on również wybrany jako główny język platformy Android - aplikacje dla tego systemu pisane są w języku Java i korzystają z różnorodnych standardowych API tego języka. Dzięki temu tysiące programistów niemal z marszu rozpoczęło tworzenie aplikacji przeznaczonych dla systemu Android, właściwie nie ponosząc żadnych dodatkowych kosztów.

Jedną z najlepszych książek wprowadzających do języka Java... trzymasz właśnie w rękach. Dzięki niej błyskawicznie opanujesz język Java oraz zasady programowania obiektowego, skupiając się przede wszystkim na tych aspektach Javy, które pozwolą Ci zrozumieć istotę tworzenia aplikacji. Z tak solidnymi fundamentami zaczniesz odkrywać możliwości i ograniczenia Javy.

Na kolejnych stronach znajdziesz szczegółowo omówione API platformy, jej potencjał w zakresie korzystania z kolekcji oraz tworzenia aplikacji wielojęzycznych. Ponadto nauczysz się wykonywać operacje wejścia-wyjścia. Książka ta jest idealną pozycją dla wszystkich osób chcących poznać niuanse języka Java, a następnie wykorzystać je podczas tworzenia aplikacji. Dzięki zawartym w niej ćwiczeniom błyskawicznie zweryfikujesz zdobytą wiedzę.

  • Java - język programowania i platforma
  • Instalacja i korzystanie ze środowiska programistycznego Eclipse i NetBeans
  • Elementarz języka JAVA - klasy, interfejsy, dziedziczenie
  • Zaawansowane elementy języka - wyjątki, adnotacje, typy ogólne i wyliczeniowe
  • Zastosowanie wątków
  • Zarządzanie kolekcjami elementów - Collections Framework
  • Operacje wejścia-wyjścia - dostęp do plików i strumieni

Wykorzystaj potencjał Javy i przygotuj się do tworzenia aplikacji na urządzenia przenośne.

Rozdziały:

Rozdział 1. Pierwsze kroki w języku Java (17)

  • Czym jest Java? (17)
    • Java jest językiem programowania (18)
    • Java jest platformą (19)
    • Java SE, Java EE, Java ME i Android (21)
  • Instalacja i poznawanie możliwości JDK (22)
  • Instalacja i poznawanie możliwości dwóch najpopularniejszych środowisk IDE (27)
    • Zintegrowane środowisko programistyczne NetBeans (28)
    • Zintegrowane środowisko programistyczne Eclipse (32)
  • Gra karciana Kareta (35)
    • Reguły gry w Karetę (36)
    • Model gry Kareta w pseudokodzie (36)
    • Przekształcenie pseudokodu na kod języka Java (38)
    • Kompilowanie, uruchamianie i udostępnianie aplikacji FourOfAKind (51)
  • Podsumowanie (55)

Rozdział 2. Podstawy języka Java (57)

  • Klasy (57)
    • Deklarowanie klas (58)
    • Pola (59)
    • Metody (73)
    • Konstruktory (91)
    • Inne konstrukcje inicjalizujące (93)
    • Interfejs a implementacja (98)
  • Obiekty (102)
    • Tworzenie obiektów i tablic (102)
    • Uzyskiwanie dostępu do pól (104)
    • Wywoływanie metod (106)
    • Odśmiecanie (109)
  • Podsumowanie (111)

Rozdział 3. Mechanizmy języka zorientowane obiektowo (115)

  • Dziedziczenie (115)
    • Rozszerzanie klas (116)
    • Najwyższa klasa przodka (121)
    • Kompozycja (130)
    • Problemy z dziedziczeniem implementacji (130)
  • Wielopostaciowość (134)
    • Rzutowanie w górę i późne wiązanie (135)
    • Klasy i metody abstrakcyjne (138)
    • Rzutowanie w dół i identyfikacja typów w fazie wykonania (140)
    • Kowariantne typy zwracanych wartości (142)
  • Interfejsy (144)
    • Deklarowanie interfejsów (144)
    • Implementowanie interfejsów (145)
    • Rozszerzanie interfejsów (149)
    • Po co używać interfejsów? (150)
  • Podsumowanie (156)

Rozdział 4. Zaawansowane mechanizmy języka - część I (157)

  • Typy zagnieżdżone (157)
    • Statyczne klasy składowe (157)
    • Niestatyczne klasy składowe (160)
    • Klasy anonimowe (164)
    • Klasy lokalne (166)
    • Interfejsy wewnątrz klas (168)
  • Pakiety (169)
    • Czym są pakiety? (169)
    • Instrukcja pakietu (171)
    • Instrukcja importu (171)
    • Wyszukiwanie pakietów i typów (172)
    • Korzystanie z pakietów (174)
    • Pakiety i pliki JAR (178)
  • Importy statyczne (178)
  • Wyjątki (180)
    • Czym są wyjątki? (181)
    • Reprezentowanie wyjątków w kodzie źródłowym (181)
    • Rzucanie wyjątków (185)
    • Obsługa wyjątków (188)
    • Wykonywanie czynności sprzątających (192)
  • Podsumowanie (198)

Rozdział 5. Zaawansowane mechanizmy języka - część II (199)

  • Asercje (199)
    • Deklarowanie asercji (200)
    • Korzystanie z asercji (201)
    • Unikanie korzystania z asercji (207)
    • Włączanie i wyłączanie asercji (207)
  • Adnotacje (208)
    • Działanie adnotacji (209)
    • Deklarowanie typów adnotacji i wstawianie adnotacji do kodu źródłowego (212)
    • Przetwarzanie adnotacji (216)
  • Mechanizmy ogólne (218)
    • Kolekcje i potrzeba bezpieczeństwa typologicznego (219)
    • Typy ogólne (221)
    • Metody ogólne (232)
  • Typy wyliczeniowe (233)
    • Problem z tradycyjnymi typami wyliczeniowymi (234)
    • Enum - alternatywa dla tradycyjnego typu wyliczeniowego (235)
    • Klasa Enum (240)
  • Podsumowanie (244)

Rozdział 6. Podstawowe interfejsy API - część I (247)

  • Interfejsy API do wykonywania obliczeń matematycznych (247)
    • Klasy Math i StrictMath (247)
    • Klasa BigDecimal (254)
    • Klasa BigInteger (259)
  • Informacje na temat pakietów (263)
  • Podstawowe klasy opakowujące (267)
    • Klasa Boolean (268)
    • Klasa Character (270)
    • Klasy Float i Double (271)
    • Klasy Integer, Long, Short i Byte (275)
    • Klasa Number (277)
  • API References (277)
    • Podstawowe pojęcia (277)
    • Klasy Reference i ReferenceQueue (279)
    • Klasa SoftReference (280)
    • Klasa WeakReference (283)
    • Klasa PhantomReference (284)
  • Podsumowanie (288)

Rozdział 7. Podstawowe interfejsy API - część II (289)

  • API Reflection (289)
  • Zarządzanie ciągami znaków (297)
    • Klasa String (298)
    • Klasa StringBuffer (301)
  • Klasa System (304)
  • API Threading (307)
    • Interfejs Runnable i klasa Thread (307)
    • Synchronizacja wątków (317)
  • Podsumowanie (333)

Rozdział 8. Biblioteka kolekcji (335)

  • Przegląd biblioteki (335)
    • Interfejs Comparable kontra Comparator (336)
  • Interfejsy Iterable i Collection (338)
    • Iterator i nowa pętla for (341)
    • Automatyczne pakowanie i rozpakowywanie (342)
  • Interfejs List (344)
    • Klasa ArrayList (348)
    • Klasa LinkedList (349)
  • Interfejs Set (351)
    • Klasa TreeSet (351)
    • Klasa HashSet (353)
    • Klasa EnumSet (356)
  • Interfejs SortedSet (358)
  • Interfejs Queue (365)
    • Klasa PriorityQueue (366)
  • Interfejs Map (369)
    • Klasa TreeMap (373)
    • HashMap (374)
    • Klasa IdentityHashMap (380)
    • Klasa WeakHashMap (382)
    • Klasa EnumMap (383)
  • Interfejs SortedMap (384)
  • Narzędzia (387)
  • Klasyczne klasy kolekcji (389)
  • Podsumowanie (396)

Rozdział 9. Dodatkowe biblioteki klas narzędziowych (397)

  • Narzędzia wspomagające współbieżność (397)
    • Wykonawcy (397)
    • Synchronizatory (406)
    • Współbieżne kolekcje (408)
    • Blokady (410)
    • Zmienne atomowe (413)
  • Internacjonalizacja (414)
    • Lokalizatory (414)
    • Paczki zasobów (416)
    • Iteratory operujące na tekście (425)
    • Porównywanie tekstów - klasa Collator (429)
    • Daty, strefy czasowe i kalendarze (430)
    • Formatery (436)
  • Biblioteka klas preferencji (443)
  • Generowanie liczb pseudolosowych (446)
  • Wyrażenia regularne (449)
  • Podsumowanie (460)

Rozdział 10. Operacje wejścia-wyjścia (463)

  • Klasa File (463)
  • Klasa RandomAccessFile (474)
  • Strumienie (485)
    • Przegląd klas strumieni (485)
    • Klasy OutputStream i InputStream (487)
    • Klasy ByteArrayOutputStream i ByteArrayInputStream (489)
    • Klasy FileOutputStream i FileInputStream (491)
    • Klasy PipedOutputStream i PipedInputStream (494)
    • Klasy FilterOutputStream i FilterInputStream (497)
    • Klasy BufferedOutputStream i BufferedInputStream (504)
    • Klasy DataOutputStream i DataInputStream (505)
    • Serializacja i deserializacja obiektów (508)
    • Klasa PrintStream (519)
  • Klasy Writer i Reader (523)
    • Przegląd klas Writer i Reader (524)
    • Klasy bazowe Writer i Reader (524)
    • Klasy OutputStreamWriter i InputStreamReader (525)
    • Klasy FileWriter i FileReader (529)
  • Podsumowanie (540)
    • Na tym nie koniec (541)

Dodatek A Odpowiedzi do ćwiczeń (543)

  • Rozdział 1. Pierwsze kroki w języku Java (543)
  • Rozdział 2. Podstawy języka Java (548)
  • Rozdział 3. Mechanizmy języka zorientowane obiektowo (551)
  • Rozdział 4. Zaawansowane mechanizmy języka - część I (558)
  • Rozdział 5. Zaawansowane mechanizmy języka - część II (564)
  • Rozdział 6. Podstawowe interfejsy API - część I (569)
  • Rozdział 7. Podstawowe interfejsy API - część II (572)
  • Rozdział 8. Biblioteka kolekcji (578)
  • Rozdział 9. Dodatkowe biblioteki klas narzędziowych (583)
  • Rozdział 10. Operacje wejścia-wyjścia (589) 
Cena:    89.00   64.97zł


Java Przygotowanie do programowania na platformę AndroidKsiążka informatyczna: Java Przygotowanie do programowania na platformę Android
Księgarnia informatyczna aton.pl

Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej.