Autor: Marcin Lis
ISBN: 978-83-246-9662-8
Ilość stron: 240
Data wydania: 10/2014 (wydanie 4)
Oprawa: Miękka
Format: 140x208
Wydawnictwo: HELION
Realizuj sny na Javie.
• Pakiet JDK i początki programowania, czyli jak szybko stworzyć działający program
• Obiektowość w akcji, czyli na czym polega największa zaleta Javy
• Uniwersalna składnia, czyli jak najlepiej wykorzystać przenośność tego języka
Za co lubimy Javę? Oto jej najważniejsze zalety - prosta, funkcjonalna składnia, bezproblemowe przenoszenie programów między różnymi platformami i obiektowość. Jeśli chcesz zostać programistą albo choćby zorientować się w możliwościach programowania aplikacji, serwisów internetowych i urządzeń domowego użytku, koniecznie naucz się Javy. Ta książka ułatwi Ci poznanie jej najlepszych cech!
To już czwarte wydanie książki o Javie z cenionej serii „Ćwiczenia praktyczne”. Znajdziesz tu najważniejsze zasady programowania oraz podstawy projektowania aplikacji z interfejsem graficznym. Dowiesz się, jak tworzyć aplety i jak stosować operacje wejścia–wyjścia. Poznasz wszystkie konstrukcje języka niezbędne do samodzielnego napisania programu i opanujesz je perfekcyjnie dzięki proponowanym ćwiczeniom. Poznawanie Javy zacznij od tej książki!
• Instalacja JDK i pierwszy program
• Zmienne, operatory i instrukcje
• Tablice, obiekty i klasy
• Obsługa błędów i wyjątki
• Aplety na stronach WWW
• Interakcja z użytkownikiem
• Aplikacje z interfejsem graficznym
• Grafika i komponenty
Zakochaj się w Javie.
Spis treści:
Wstęp (7)
- O książce (8)
- Narzędzia (9)
- Wersje Javy (10)
Rozdział 1. Krótkie wprowadzenie (11)
- Instalacja JDK (11)
- Tryb tekstowy (11)
- Instalacja w systemie Windows (13)
- Instalacja w systemie Linux (15)
- Pierwszy program (17)
- B-kod, kompilacja i maszyna wirtualna (19)
- Java a C++ (20)
- Obiektowy język programowania (21)
- Struktura programu (22)
Rozdział 2. Zmienne, operatory i instrukcje (23)
- Zmienne (23)
- Typy podstawowe (24)
- Deklarowanie zmiennych typów podstawowych (25)
- Nazewnictwo zmiennych (28)
- Typy odnośnikowe (29)
- Deklarowanie zmiennych typów odnośnikowych (29)
- Operatory (32)
- Operatory arytmetyczne (33)
- Operatory bitowe (39)
- Operatory logiczne (41)
- Operatory przypisania (42)
- Operatory porównania (relacyjne) (42)
- Operator warunkowy (43)
- Priorytety operatorów (44)
- Instrukcje (45)
- Instrukcja warunkowa if...else (45)
- Instrukcja wyboru switch (50)
- Pętla for (53)
- Pętla while (57)
- Pętla do...while (59)
- Rozszerzona pętla for (61)
Rozdział 3. Tablice (63)
- Tworzenie tablic (63)
- Zapis i odczyt elementów (66)
- Operacje z użyciem pętli (68)
- Rozmiar tablicy (72)
Rozdział 4. Obiekty i klasy (75)
- Metody (77)
- Konstruktory (86)
- Specyfikatory dostępu (94)
- Pakiety i typy klas (101)
- Dziedziczenie (102)
Rozdział 5. Obsługa błędów oraz wyjątki (109)
- Błędy w programach (109)
- Instrukcja try...catch (114)
- Zgłaszanie wyjątków (117)
- Hierarchia wyjątków (119)
Rozdział 6. Operacje wejścia-wyjścia (123)
- Wyświetlanie danych na ekranie (124)
- Wczytywanie danych z klawiatury (126)
- Nowe sposoby wprowadzania danych (135)
- Obsługa konsoli (139)
- Operacje na plikach (145)
Rozdział 7. Aplety (153)
- Aplikacja a aplet (153)
- Pierwszy aplet (154)
- Jak to działa? (157)
- Cykl życia apletu (158)
- Kroje pisma (fonty) (158)
- Rysowanie grafiki (161)
- Kolory (168)
- Wyświetlanie obrazów (172)
Rozdział 8. Interakcja z użytkownikiem (179)
- Obsługa myszy (180)
- Rysowanie figur (I) (183)
- Rysowanie figur (II) (188)
- Rysowanie figur (III) (190)
Rozdział 9. Aplikacje z interfejsem graficznym (195)
- Tworzenie okna aplikacji (195)
- Budowanie menu (199)
- Wielopoziomowe menu (206)
- Okna dialogowe (209)
Rozdział 10. Grafika i komponenty (215)
- Rysowanie elementów graficznych (215)
- Obsługa komponentów (217)
- Przyciski JButton (218)
- Pola tekstowe JTextField (219)
- Pola tekstowe JTextArea (221)
- Etykiety JLabel (224)
- Pola wyboru JCheckBox (226)
- Listy rozwijane JComboBox (228)
- "Prawdziwa" aplikacja (230)