księgarnia informatyczna aton.pl

Java Ćwiczenia praktyczne Wydanie IV

Wydawnictwo HELION

Cena:    34.90zł

Java Ćwiczenia praktyczne Wydanie IV


Autor: Marcin Lis

ISBN: 978-83-246-9662-8

Ilość stron: 240

Data wydania: 10/2014 (wydanie 4)

Oprawa: Miękka

Format: 140x208

Wydawnictwo: HELION


Realizuj sny na Javie.

• Pakiet JDK i początki programowania, czyli jak szybko stworzyć działający program
• Obiektowość w akcji, czyli na czym polega największa zaleta Javy
• Uniwersalna składnia, czyli jak najlepiej wykorzystać przenośność tego języka

Za co lubimy Javę? Oto jej najważniejsze zalety - prosta, funkcjonalna składnia, bezproblemowe przenoszenie programów między różnymi platformami i obiektowość. Jeśli chcesz zostać programistą albo choćby zorientować się w możliwościach programowania aplikacji, serwisów internetowych i urządzeń domowego użytku, koniecznie naucz się Javy. Ta książka ułatwi Ci poznanie jej najlepszych cech!

To już czwarte wydanie książki o Javie z cenionej serii „Ćwiczenia praktyczne”. Znajdziesz tu najważniejsze zasady programowania oraz podstawy projektowania aplikacji z interfejsem graficznym. Dowiesz się, jak tworzyć aplety i jak stosować operacje wejścia–wyjścia. Poznasz wszystkie konstrukcje języka niezbędne do samodzielnego napisania programu i opanujesz je perfekcyjnie dzięki proponowanym ćwiczeniom. Poznawanie Javy zacznij od tej książki!

• Instalacja JDK i pierwszy program
• Zmienne, operatory i instrukcje
• Tablice, obiekty i klasy
• Obsługa błędów i wyjątki
• Aplety na stronach WWW
• Interakcja z użytkownikiem
• Aplikacje z interfejsem graficznym
• Grafika i komponenty

Zakochaj się w Javie.

Spis treści:

Wstęp (7)

  • O książce (8)
  • Narzędzia (9)
  • Wersje Javy (10)
Rozdział 1. Krótkie wprowadzenie (11)

  • Instalacja JDK (11)
    • Tryb tekstowy (11)
    • Instalacja w systemie Windows (13)
    • Instalacja w systemie Linux (15)
  • Pierwszy program (17)
  • B-kod, kompilacja i maszyna wirtualna (19)
  • Java a C++ (20)
  • Obiektowy język programowania (21)
  • Struktura programu (22)
Rozdział 2. Zmienne, operatory i instrukcje (23)

  • Zmienne (23)
    • Typy podstawowe (24)
    • Deklarowanie zmiennych typów podstawowych (25)
    • Nazewnictwo zmiennych (28)
    • Typy odnośnikowe (29)
    • Deklarowanie zmiennych typów odnośnikowych (29)
  • Operatory (32)
    • Operatory arytmetyczne (33)
    • Operatory bitowe (39)
    • Operatory logiczne (41)
    • Operatory przypisania (42)
    • Operatory porównania (relacyjne) (42)
    • Operator warunkowy (43)
    • Priorytety operatorów (44)
  • Instrukcje (45)
    • Instrukcja warunkowa if...else (45)
    • Instrukcja wyboru switch (50)
    • Pętla for (53)
    • Pętla while (57)
    • Pętla do...while (59)
    • Rozszerzona pętla for (61)
Rozdział 3. Tablice (63)

  • Tworzenie tablic (63)
  • Zapis i odczyt elementów (66)
  • Operacje z użyciem pętli (68)
  • Rozmiar tablicy (72)
Rozdział 4. Obiekty i klasy (75)

  • Metody (77)
  • Konstruktory (86)
  • Specyfikatory dostępu (94)
  • Pakiety i typy klas (101)
  • Dziedziczenie (102)
Rozdział 5. Obsługa błędów oraz wyjątki (109)

  • Błędy w programach (109)
  • Instrukcja try...catch (114)
  • Zgłaszanie wyjątków (117)
  • Hierarchia wyjątków (119)
Rozdział 6. Operacje wejścia-wyjścia (123)

  • Wyświetlanie danych na ekranie (124)
  • Wczytywanie danych z klawiatury (126)
  • Nowe sposoby wprowadzania danych (135)
  • Obsługa konsoli (139)
  • Operacje na plikach (145)
Rozdział 7. Aplety (153)

  • Aplikacja a aplet (153)
  • Pierwszy aplet (154)
  • Jak to działa? (157)
  • Cykl życia apletu (158)
  • Kroje pisma (fonty) (158)
  • Rysowanie grafiki (161)
  • Kolory (168)
  • Wyświetlanie obrazów (172)
Rozdział 8. Interakcja z użytkownikiem (179)

  • Obsługa myszy (180)
  • Rysowanie figur (I) (183)
  • Rysowanie figur (II) (188)
  • Rysowanie figur (III) (190)
Rozdział 9. Aplikacje z interfejsem graficznym (195)

  • Tworzenie okna aplikacji (195)
  • Budowanie menu (199)
  • Wielopoziomowe menu (206)
  • Okna dialogowe (209)
Rozdział 10. Grafika i komponenty (215)

  • Rysowanie elementów graficznych (215)
  • Obsługa komponentów (217)
  • Przyciski JButton (218)
  • Pola tekstowe JTextField (219)
  • Pola tekstowe JTextArea (221)
  • Etykiety JLabel (224)
  • Pola wyboru JCheckBox (226)
  • Listy rozwijane JComboBox (228)
  • "Prawdziwa" aplikacja (230)
Cena:    34.90zł


Java Ćwiczenia praktyczne Wydanie IVKsiążka informatyczna: Java Ćwiczenia praktyczne Wydanie IV
Księgarnia informatyczna aton.pl

Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej.