księgarnia informatyczna aton.pl

Inżynieria oprogramowania w ujęciu obiektowym UML wzorce projektowe i Java

Wydawnictwo HELION

Cena:    129.00zł

Inżynieria oprogramowania w ujęciu obiektowym UML wzorce projektowe i Java


Autor: Bernd Bruegge, Allen H. Dutoit

ISBN: 978-83-246-2872-8

Ilość stron: 872

Data wydania: 03/2011

Oprawa: Twarda

Format: 172x245

Wydawnictwo: HELION


Projektowanie systemów informatycznych to zadanie bardzo skomplikowane. Ogromna liczba zależności, zasad i wyjątków od nich sprawia, że nie jest możliwe podejście do tego zadania ot tak, z marszu. Zbieranie i analiza wymagań, przygotowanie diagramów klas, aktywności, stanów czy interakcji to tylko część etapów, z którymi musi poradzić sobie projektant. Jeżeli nałożyć na to wszystko wzorce projektowe, stajemy przed prawie nierozwiązywalnym zadaniem. Na szczęście - prawie!

Dzięki tej książce dowiesz się, jak sprostać temu karkołomnemu zadaniu! W trakcie lektury poznasz język UML, który wprowadził porządek w tym skomplikowanym procesie, oraz podstawowe koncepcje inżynierii oprogramowania. Nauczysz się zarządzać procesem tworzenia oprogramowania, zbierać oraz analizować wymagania, identyfikować podsystemy, specyfikować interfejsy oraz testować.

Znajdziesz tu wszystko na temat zarządzania zmianami. W trakcie lektury sprawdzisz, jak wygląda cykl życia oprogramowania oraz jak zarządzać konfiguracją. Dodatkowo poznasz metodologię działań, które doprowadzą Cię do wyznaczonego celu. Książka ta stanowi obowiązkową pozycję dla każdego projektanta oraz analityka. Jednak programiści również znajdą tu wiele cennych wskazówek!

  • Niepowodzenia w inżynierii oprogramowania
  • Podstawowe koncepcje inżynierii oprogramowania
  • Modelowanie przy użyciu języka UML
  • Organizacja projektu
  • Narzędzie do komunikacji grupowej
  • Proces zbierania wymagań
  • Identyfikacja aktorów, scenariuszy oraz przypadków użycia
  • Określanie obiektów modelu analitycznego
  • Analiza wymagań
  • Dekompozycja systemu na podsystemy
  • Identyfikacja celów projektowych
  • Projektowanie obiektów
  • Wzorce projektowe
  • Specyfikowanie interfejsów
  • Odwzorowywanie modelu na kod
  • Testowanie
  • Zarządzanie zmianami i konfiguracją
  • Cykl życia oprogramowania
  • Metodologie

Rozdziały:

CZĘŚĆ I: Zaczynamy (33)
1. Wprowadzenie do inżynierii oprogramowania (35)
2. Modelowanie w języku UML (63)
3. Organizacja projektu i komunikacja (113)

CZĘŚĆ II: Zmagania ze złożonością (155)
4. Zbieranie wymagań (157)
5. Analiza wymagań (211)
6. Projektowanie systemu - dekompozycja na podsystemy (263)
7. Projekt systemu: realizacja celów projektowych (301)
8. Projektowanie obiektów: wielokrotne wykorzystywanie rozwiązań wzorcowych (353)
9. Projektowanie obiektów: specyfikowanie interfejsów (399)
10. Odwzorowywanie modelu na kod (445)
11. Testowanie (491)

CZĘŚĆ III: Zarządzanie zmianami (547)
12. Zarządzanie racjonalizacją (549)
13. Zarządzanie konfiguracją (597)
14. Zarządzanie projektem (637)
15. Cykl życiowy oprogramowania (683)
16. Wszystko razem, czyli metodologie (713)

Dodatki (769)
A: Wzorce projektowe (771)
B: Objaśnienia haseł (783)
C: Bibliografia (831)

Cena:    129.00zł


Inżynieria oprogramowania w ujęciu obiektowym UML wzorce projektowe i JavaKsiążka informatyczna: Inżynieria oprogramowania w ujęciu obiektowym UML wzorce projektowe i Java
Księgarnia informatyczna aton.pl

Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej.