księgarnia informatyczna aton.pl

Animacja komputerowa Algorytmy i techniki

Wydawnictwo Naukowe PWN

Cena:    129.00   103.20zł

Animacja komputerowa Algorytmy i techniki


Autor: Rick Parent

ISBN: 978-83-01-16669-4

Ilość stron: 594

Data wydania: 10/2012 (dodruk)

Format: 16.8x23.8cm

Wydawnictwo: Naukowe PWN


Najlepsza książka o technikach animacji!

Pierwszy na polskim rynku podręcznik kierowany do animatorów. Stanowi wprowadzenie do kluczowych pojęć animacji, w tym syntezy obrazów, przekształceń i reprezentacji położenia.

Książka zawiera:
• najnowsze osiągnięcia techniki animacji obejmujące animację płynów, postaci ludzkich i miękkich części ciała,
• algorytmy wysokopoziomowe, w tym hierarchiczne modelowanie kinematyki, symulację ruchu brył sztywnych, układy cząsteczek, funkcje energii, wykrywanie kolizji i reakcje na nie,
• algorytmy i techniki odtwarzania zjawisk przyrodniczych i modelowania oraz animowania postaci.

Zaawansowane techniki programistyczne wyjaśnione są za pomocą szczegółowo opisanych przykładów oraz podana jest ich implementacja w języku C.

Książka kierowana jest do animatorów, programistów gier komputerowych, studentów i absolwentów specjalności związanych z multimediami, zarówno na uczelniach technicznych jak i akademiach sztuk pięknych.

Rozdziały:

1. Wprowadzenie
1.1. Postrzeganie
1.2. Dziedzictwo animacji
1.3. Produkcja filmu animowanego
1.4. Wytwarzanie filmu animowanego na komputerze]
1.5. Krótka historia animacji komputerowej

2. Wiadomości wstępne
2.1. Przestrzenie i przekształcenia
2.2. Reprezentowanie położeń kątowych

3. Interpolacja wielkości liczbowych
3.1. Interpolacja komputeks.pl
3.2. Sterowanie ruchem punktu wzdłuż krzywej
3.3. Interpolacja położeń kątowych
3.4. Zastosowanie ścieżek

4. Animacja oparta na interpolacji
4.1. Systemy oparte na klatkach kluczowych
4.2. Języki animacji
4.3. Odkształcanie obiektów
4.4. Interpolacja kształtów trójwymiarowych
4.5. Morfing (dwupoziomowy)

5. Łańcuchy kinematyczne
5.1. Modelowanie hierarchiczne
5.2. Kinematyka prosta
5.3. Kinematyka odwrotna

6. Rejestrowanie ruchu
6.1. Techniki rejestrowania ruchu
6.2. Przetwarzanie obrazów
6.3. Kalibracja kamer
6.4. Odtwarzanie położenia w trzech wymiarach
6.5. Dopasowanie do szkieletu
6.6. Wyniki działania systemów rejestrowania ruchu
6.7. Przetwarzanie danych z systemów rejestrowania ruchu

7. Animacja z wykorzystaniem modeli fizycznych
7.1. Podstawy fizyczne
7.2. Siatki sprężyna
7.3. Układy cząsteczek
7.4. Symulacja ruchu brył sztywnych
7.5. Wymuszanie twardych i miękkich więzów

8. Płyny: ciecze i gazy
8.1. Szczególne modele płynów
8.2. Obliczeniowa dynamika płynów
9. Modelowanie i animowanie postaci ludzkich
9.1. Przegląd reprezentacji postaci ludzkich
9.2. Sięganie i chwytanie
9.3. Chodzenie
9.4. Ubieranie

10. Animacja twarzy
10.1. Ludzka twarz
10.2. Modele twarzy
10.3. Animowanie twarzy
10.4. Animacja ust

11. Modelowanie zachowań
11.1. Poznawanie otoczenia
11.2. Zachowania zespołowe
11.3. Zachowania proste
11.4. Modelowanie zachowań inteligentnych
11.5. Sterowanie tłumem

12. Specjalne modele do animacji
12.1. Powierzchnie zadane niejawnie
12.2. Rośliny

A. Zagadnienia syntezy obrazów
A.1. Podwójne buforowanie
A.2. Składnie obrazów
A.3. Wyświetlanie poruszających się obiektów
A.4. Cienie
A.5. Billboarding i „udawacze”

B. Informacje uzupelniające
B.1. Wektory i macierze
B.2. Obliczenia geometryczne
B.3. Przekształcenia
B.4. Reprezentacja łańcuchów kinematycznych Denavita i Hartenberga
B.5. Krzywe interpolacyjne i aproksymacyjne
B.6. Losowość
B.7. Elementy mechaniki
B.8. Całkowanie numeryczne
B.9. Standardy dla ruchomych obrazów
B.10. Kalibracja kamery

Cena:    129.00   103.20zł


Animacja komputerowa Algorytmy i technikiKsiążka informatyczna: Animacja komputerowa Algorytmy i techniki
Księgarnia informatyczna aton.pl

Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej.