księgarnia informatyczna aton.pl

Android w praktyce Projektowanie aplikacji

Wydawnictwo Naukowe PWN

Cena:    59.00   47.20zł

Android w praktyce Projektowanie aplikacji


Autor: Roman Wantoch-Rekowski

ISBN: 978-83-01-17813-0

Ilość stron: 400

Data wydania: 07/2014

Oprawa: Miękka

Format: 16.5x23.5cm

Wydawnictwo: Naukowe PWN


Android jest obecnie najpopularniejszą platformą dla telefonów komórkowych i tabletów. Liczba aktywacji to setki tysięcy w ciągu jednego dnia na całym świecie. Dlatego też możliwość tworzenia własnego oprogramowania na urządzenia mobilne z systemem Android daje możliwość dotarcia do ogromnej liczby użytkowników.

Książka przeznaczona jest dla osób, które chcą samodzielnie nauczyć się od podstaw zasad budowy oprogramowania na urządzenia mobilne, które są znacząco inna niż w przypadku komputerów stacjonarnych i rozpocząć pisanie własnych aplikacji z wykorzystaniem szerokiego spektrum dostępnych komponentów programowych i sprzętowych.

Książka zawiera 2 części.
W I części przedstawiona jest filozofia działania (poparta przykładami) tak, aby czytelnik zrozumiał, jakie procesy zachodzą w trakcie uruchamiania aplikacji mobilnej.
W II części części omówione zostały przykłady przedstawiające szerokie spektrum możliwości urządzeń mobilnych z system Android.

Aby skorzystać z książki czytelnik powinien:
• znać podstawy programowania w języku Java;
• posiadać podstawową wiedzę z zakresu projektowania aplikacji;
• znać podstawy wykorzystania środowiska developerskiego Eclipse;

Z wykorzystaniem książki czytelnik samodzielnie nauczy się:
• jak w kilku krokach utworzyć pierwszą własną aplikację mobilną z systemem Android;
• jakie są podstawowe elementy składowe aplikacji mobilnej (m.in. aktywności, intencje, serwisy, dostawcy treści);
• w jaki sposób działa aplikacja na urządzeniu mobilnym (cykl życia);
• w jaki sposób utworzyć projekt rozbudowanej aplikacji;
• w jaki sposób projektować podstawowe i rozbudowane GUI dla własnych aplikacji (layouts);
• w jaki sposób przygotowywać różnego typu zasoby (dane, grafika) dla własnej aplikacji;
• w jaki sposób zaprojektować i zaimplementować własną relacyjną bazę danych SQLite;
• w jaki sposób z wykorzystaniem języka SQL pobierać i zapisywać dane do bazy danych SQLite;
• w jaki sposób tworzyć rozbudowaną grafikę 2D oraz elementy grafiki 3D;
• w jaki sposób skonfigurować i zastosować emulator urządzenia mobilnego - AVD.

Spis treści:

1. Elementy projektu aplikacji na platformę Android w środowisku Eclipse

2. Pierwsza aplikacja „Witaj Świecie”

3. Emulator urządzenia z systemem Android AVD

4. Główne elementy składowe aplikacji na platformie Android
4.1. Kontekst   25
4.2. Aktywności   26
4.3. Intencje   35
4.4. Usługi 61
4.5. Dostawcy treści 73
4.6. Odbiorcy treści 85

5. Podstawy struktury pliku AndroidManifest.xml

6. Filtry intencji 

7. URI – Uniform Resource Identifier

8. Pliki preferencji i pliki płaskie
8.1. Pliki preferencji 112
8.2. Pliki płaskie 119

9. Rysowanie, animacje i podstawy grafiki 3D
9.1. Rysowanie z wykorzystaniem obiektów Canvas i Paint
9.2. Definiowanie kształtów w zasobach XML 139
9.3. Rysowanie z wykorzystaniem klasy ShapeDrawable 156
9.4. Animacje .159
9.5. Podstawy grafiki 3D. .171

10. Zastosowanie bazy danych SQLite
10.1. Projektowanie baz danych   181
10.2. Podstawy języka SQL   187
10.3. Struktura aplikacji zawierającej bazę danych 191

11. Powiadomienia – Notifications

12. Wykorzystanie klasy Thread i AsyncTask
12.1. Wątki – obliczenia w tle 217
12.2. Wątki – obliczenia w tle z przekazywaniem danych do interfejsu 222
12.3. AsyncTask – obliczenia w tle z prostą integracją z interfejsem 229

13. Przetwarzanie plików XML

14. Opis typów zasobów
14.1. Łączenie zasobów z programem   255
14.2. Typy zasobów 259
14.3. Definiowanie zasobów alternatywnych (podfoldery /res)   278
14.4. Zasady budowy różnego typu ikon dla systemu Android 298

15. Przegląd elementów interfejsu użytkownika oraz projektowanie układów
15.1. Elementy interfejsu GUI   302
15.2. Projektowanie układów – Layouts 318
15.2.1. Właściwości kontrolek w układach   318
15.2.2. Układ liniowy (LinearLayout)   326
15.2.3. Układ względny (RelativeLayout)   331
15.2.4. Układ tabelaryczny (TableLayout) 340
15.2.5. Układ kratownicowy (GridLayout) 346
15.2.6. Układ z ramką (FrameLayout) 357
15.2.7. Łączenie układów   358
15.3. Identyfikacja i obsługa gestów 360
15.4. Adaptery danych 370

16. Spis rysunków, tabel i przykładów
Podstawowe zasoby internetowe   399

Cena:    59.00   47.20zł


Android w praktyce Projektowanie aplikacjiKsiążka informatyczna: Android w praktyce Projektowanie aplikacji
Księgarnia informatyczna aton.pl

Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej.