księgarnia informatyczna aton.pl

Android Programowanie aplikacji na urządzenia przenośne Wydanie II

Wydawnictwo HELION

Cena:    149.00   108.77zł

Android Programowanie aplikacji na urządzenia przenośne Wydanie II


Autor: Shane Conder, Lauren Darcey

ISBN: 978-83-246-3349-4

Ilość stron: 832

Data wydania: 09/2011

Oprawa: Twarda

Format: 170x230

Wydawnictwo: HELION


Wyczerpujący przewodnik, gruntownie zaktualizowany w oparciu o najnowszą wersję Android SDK i najlepsze techniki programowania.

Gdy w 2008 roku Google opublikował Androida, rynkiem telefonów komórkowych wprawdzie nieco zatrzęsło, ale nikt nie spodziewał się, że ta platforma aż tak poważnie zagrozi takim gigantom mobilnych systemów operacyjnych, jak iOS Apple, Windows Mobile, Symbian czy RIM BlackBerry. Od tego czasu każde nowe urządzenie z Androidem miało coraz większe możliwości i było jeszcze bardziej ekscytujące od swoich poprzedników.

Minęły zaledwie trzy lata od dnia, kiedy na rynku pojawił się pierwszy telefon z systemem Android - T-Mobile G1, stworzony przez firmę HTC - a system ten już okrzyknięty został najszybciej sprzedającą się platformą dla telefonów przenośnych. To oczywiście nie pozostaje bez echa: potrzeba coraz więcej ludzi specjalizujących się w programowaniu aplikacji na tę fascynującą, darmową i otwartą platformę mobilną.

Oto kompletny podręcznik, zawierający wszystko, co potrzebne do tworzenia, wdrażania i sprzedawania aplikacji na urządzenia przenośne działające pod kontrolą najnowszych wersji Androida. Autorzy - w oparciu o swoje wieloletnie doświadczenie w tworzeniu mobilnych aplikacji - wprowadzą Cię we wszystkie etapy tego procesu: pomysł, projektowanie, pisanie kodu, testowanie, pakowanie i rozpowszechnianie aplikacji.

Poznasz doskonale specyfikację platformy Android, podstawowe zasady efektywnego projektowania aplikacji na nią przeznaczonych oraz najlepsze praktyki związane z tworzeniem wygodnych interfejsów użytkownika. Znajdziesz tu także wyczerpujące opisy wszystkich kluczowych interfejsów programistycznych: do obsługi składowania danych, komunikacji sieciowej, obsługi rozmów telefonicznych, usług lokalizacyjnych, multimediów, grafiki 3D oraz opcjonalnych komponentów sprzętowych. Oprócz tego książka została uzupełniona praktycznymi sztuczkami, które pozwolą Ci zaoszczędzić sporo cennego czasu i uniknąć wielu niepotrzebnych pułapek!

Ponadto znajdziesz tu:

  • kilka rozdziałów opisujących interfejs API do obsługi technologii związanych z WWW, a także Android NDK, poszerzanie zasięgu aplikacji, zarządzanie użytkownikami, synchronizację danych, tworzenie kopii bezpieczeństwa, zaawansowane metody wprowadzania danych
  • wyczerpujące informacje na temat plików manifestu, dostawców treści, projektowania i testowania aplikacji
  • prezentację najbardziej aktualnych i interesujących zagadnień, takich jak obsługa komunikacji Bluetooth i gestów, rozpoznawanie mowy, widgety, technologie Live Folders, Live Wallpapers oraz globalne wyszukiwanie
  • aktualne informacje na temat generowania grafiki 3D przy użyciu OpenGL ES 2.0
  • zagadnienia związane z zapewnianiem zgodności pomiędzy różnymi urządzeniami

Rozdziały:

Część I: Ogólne informacje o platformie Android (33)
Rozdział 1. Prezentacja systemu Android (35)
Rozdział 2. Przygotowywanie środowiska programistycznego (61)
Rozdział 3. Pierwsza aplikacja na Androida (77)

Część II: Kluczowe informacje o konstrukcji aplikacji na Androida (107)
Rozdział 4. Anatomia aplikacji na Androida (109)
Rozdział 5. Definiowanie aplikacji przy użyciu pliku manifestu (125)
Rozdział 6. Zarządzanie zasobami aplikacji (145)

Część III: Kluczowe zagadnienia projektowania interfejsów użytkownika (185)
Rozdział 7. Prezentacja wizualnych elementów interfejsu użytkownika (187)
Rozdział 8. Projektowanie interfejsów użytkownika z użyciem układów (233)
Rozdział 9. Rysowanie i korzystanie z animacji (267)

Część IV: Najczęściej stosowane interfejsy programowania aplikacji na Androida (295)
Rozdział 10. Obsługa danych i składowanie (297)
Rozdział 11. Udostępnianie danych pomiędzy aplikacjami przy użyciu dostawców treści (327)
Rozdział 12. Obsługa operacji sieciowych (357)
Rozdział 13. Obsługa WWW (371)
Rozdział 14. Korzystanie z usług lokalizacyjnych (387)
Rozdział 15. Obsługa multimediów (409)
Rozdział 16. Obsługa telefonii (427)
Rozdział 17. Obsługa grafiki 3D przy użyciu OpenGL ES (441)
Rozdział 18. Stosowanie Android NDK (475)
Rozdział 19. Korzystanie z opcjonalnych komponentów sprzętowych (485)

Część V: Dodatkowe zasady projektowania aplikacji na Androida (503)
Rozdział 20. Stosowanie powiadomień (505)
Rozdział 21. Stosowanie usług (519)
Rozdział 22. Poszerzanie zasięgu aplikacji (533)
Rozdział 23. Zarządzanie kontami użytkownika oraz synchronizacja jego danych (573)
Rozdział 24. Zaawansowane sposoby obsługi wprowadzania danych (585)
Rozdział 25. Przygotowywanie aplikacji dla różnych konfiguracji sprzętowych i języków (613)

Część VI: Wdrażanie aplikacji (645)
Rozdział 26. Proces tworzenia oprogramowania mobilnego (647)
Rozdział 27. Projektowanie i tworzenie niezawodnych aplikacji na Androida (673)
Rozdział 28. Testowanie aplikacji na Androida (691)
Rozdział 29. Sprzedawanie aplikacji na Androida (709)

Dodatki (729)
Dodatek A: Krótki przewodnik po emulatorze Androida (731)
Dodatek B: Krótki przewodnik po DDMS (757)
Dodatek C: Krótki przewodnik po ADB (771)
Dodatek D: Sztuczki i triki podczas korzystania z Eclipse IDE (787)
Dodatek E: Przewodnik po SQLite dla początkujących (797)

Cena:    149.00   108.77zł


Android Programowanie aplikacji na urządzenia przenośne Wydanie IIKsiążka informatyczna: Android Programowanie aplikacji na urządzenia przenośne Wydanie II
Księgarnia informatyczna aton.pl

Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej.