Autor: Edward E. Scannell, Mary Scannell
ISBN: 978-83-264-4351-0
Ilość stron: 224
Data wydania: 11/2013
Oprawa: Twarda
Format: 17.5x25.0cm
Wydawnictwo: Wolters Kluwer
Książka zawiera opisy kilkudziesięciu gier szkoleniowych ułatwiających integrację zespołów i osiągnięcie przez nie wysokiego stopnia zmotywowania oraz wysokiej efektywności. Można je wykorzystywać w trakcie szkoleń, spotkań zespołów i w programach rozwojowych, zarówno w trakcie tradycyjnych sesji szkoleniowych, jak i ćwiczeń na świeżym powietrzu.
Są niezwykle użytecznym i przynoszącym wymierne efekty narzędziem dla trenerów i szkoleniowców, ponieważ:
• rozwijają kreatywność, elastyczność, umiejętności rozwiązywania problemów i przystosowania się do zmian,
• pozwalają członkom zespołu lepiej się poznać, zachęcają ich do otwartej komunikacji, nawiązania bliższych relacji interpersonalnych i przełamywania barier,
• podnoszą morale zespołu, wprowadzają do spotkań element zabawy i swobodnej atmosfery,
• wzmacniają wzajemne zaufanie, dają okazję do wymiany poglądów i doświadczeń, uczą rozumieć i uwzględniać przeciwstawne opinie,
• pomagają liderom utrwalać właściwe zachowania u członków zespołu, by utrzymać motywację na stałym, wysokim poziomie.
Każda z gier zawiera szczegółowe wskazówki dla prowadzącego i propozycje pytań do dyskusji.
Spis treści:
Wprowadzenie str. 11
Tajemnica powodzenia str. 19
Jak korzystać z tej książki str. 23
Rozdział 1. Przełamywanie lodów i rozgrzewka
Odpowiedz na pytanie str. 31
Nieznane fakty str. 33
Zgadnij str. 37
Rozciąganie str. 39
Kto pierwszy, ten lepszy str. 41
Tematy przy stole str. 43
Rozdział 2. Wprowadzanie odpowiedniego nastroju
Pokaż mi to str. 49
Na wylot str. 51
Pozwólcie, że wam przedstawię... str. 55
Czerwona i zielona kartka str. 57
Uścisk dłoni str. 59
Bibelot str. 61
Rozdział 3. Motywacja
Lista celów str. 65
Sprawdźmy się str. 67
Biuro str. 69
Opisz to str. 71
Obraz całości str. 75
Jesteśmy najlepsi str. 77
Najgorszy zespół w historii str. 79
Efekt Pigmaliona str. 81
Rozdział 4. Komunikacja
Zmiana nastawienia str. 85
Rysowanie str. 87
Emotikony str. 89
Ach! str. 93
Pomarańczowe negocjacje str. 95
Co proszę? str. 97
Opowiedz mi swoją historię str. 99
Sklejony zespół str. 101
Rozdział 5. Budowanie zaufania
Plecami do siebie str. 105
Z zawiązanymi oczami str. 109
Ciąg dalszy historii str. 111
Pstryk, klap, pac str. 113
Zgrany zespół str. 115
Rozdział 6. Kreatywność
Szaradowa sztafeta str. 119
Jak oceniamy swój zespół str. 123
Kaizen str. 127
Gwiazdy rocka str. 129
Tres amigos str. 131
Otwarta przestrzeń str. 133
Rozdział 7. Ćwiczenia umysłowe
Odpowiedz na pytanie str. 137
Klasyczna łamigłówka str. 141
Co do grosza str. 147
Rozdział 8. Rozwiązywanie problemów
Wspólna jazda str. 151
Wielki Szu str. 157
Złap i rzuć str. 163
Jak w zegarku str. 165
Analiza SCOT (SWOT) str. 173
Statek, kapitan i załoga str. 175
Na psy str. 179
Rozdział 9. Okazywanie uznania
Poklepywanie po plecach str. 189
Dziękuję ci, Bingo! str. 191
Plemię przemówiło str. 195
Podpowiedz mi, proszę str. 199
Karteczki z podziękowaniem str. 201
Rozdział 10. Gry i zabawy na świeżym powietrzu
Przekroczyć linię str. 205
Uratuj misia str. 207
Pan kręgu str. 211
Lina do kwadratu str. 213
Maszyna do pisania str. 215
Zbuduj wyraz