księgarnia informatyczna aton.pl

Zarządzanie pracownikami, klientami wewnętrznymi w organizacjach projakościowych

Wydawnictwo Difin

Cena:    48.00   40.80zł

Zarządzanie pracownikami, klientami wewnętrznymi w organizacjach projakościowych


Autor: Marek Bugdol

ISBN: 978-83-7641-487-4

Ilość stron: 248

Data wydania: 10/2011

Format: 16.5x24.0cm

Wydawnictwo: Difin


W książce omówiono problemy związane z zarządzaniem ludźmi w firmach, w których dominującymi koncepcjami zarządzania są TQM (zarządzanie przez jakość) oraz lean manufacturing.

Praca jest przewodnikiem, jakim mogą posługiwać się pracownicy odpowiedzialni w firmach za zasoby ludzkie i zarządzanie jakością. Nowością oferowanej pracy jest rozdział, w którym przedstawiono zasady stosowania podejścia procesowego i idei klienta wewnętrznego (m.in. problemy typowania właścicieli procesów w różnych strukturach organizacyjnych) oraz te treści, które wyjaśniają związki między jakością wyrobów a wartościami organizacyjnymi (np. sprawiedliwością i zaufaniem).

Autor korzysta z własnych doświadczeń zawodowych i pokazuje, jak można wykorzystać społeczny potencjał organizacji w celu doskonalenia jakości wyrobów. Ukazuje specyfikę szkolenia, rekrutacji, oceniania i motywowania pracowników w firmach, które są zorientowane na jakość wyrobów.

Pracę można gorąco polecić tym wszystkim, którzy są już znudzeni stosowaniem prostych systemów zarządzania jakością i poszukują nowych inspiracji, pomysłów na osiąganie trwałego sukcesu ekonomicznego. Książka może być również podręcznikiem akademickim dla studentów kierunków ekonomicznych i społecznych, które w programach nauczania mają takie przedmioty jak zarządzanie zasobami ludzkimi, wymagania jakości, zarządzanie jakością.

Rozdziały:

Rozdział 1. Zarządzanie przez jakość i jego związki z innymi koncepcjami zarządzania
1.1. Zarządzanie przez jakość – podstawowe definicje
1.2. TQM a reengineering
1.3. TQM a zarządzanie wiedzą
1.4. TQM a kaizen
1.5. TQM a lean manufacturing
1.6. TQM a koncepcja wewnętrznego marketingu
1.7. TQM a Corporate Social Responsibility
1.8. Słabe strony projakościowych koncepcji zarządzania
1.9. TQM jako koncepcja holistyczna
1.10. Wymagania stawiane przed pracownikami w organizacjach projakościowych

Rozdział 2 . Koncepcja klienta wewnętrznego w TQM
2.1. Koncepcja łańcucha jakości
2.2. Klient wewnętrzny
2.3. Klient wewnętrzny obywatelem
2.4. Właściciel procesu
2.5. Zadania klientów wewnętrznych w realizacji podejścia procesowego
2.6. Relacje klient wewnętrzny – klient zewnętrzny
2.7. Oczekiwania klientów wewnętrznych
2.8. Klient wewnętrzny pracownikiem trudnym
2.9. Środowisko, warunki i zadania udanych implementacji
2.10. Proponowane możliwości badawcze

Rozdział 3. Zarządzanie zasobami ludzkimi a zarządzanie jakością
3.1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w znormalizowanych systemach jakości
3.2. Zarządzanie zasobami ludzkimi w modelach doskonałości
3.3. Wybrane procesy zarządzania zasobami ludzkimi w TQM
3.4. Wybrane problemy realizacyjne
3.5. Propozycja zarządzania zgodna z ideami TQM

Rozdział 4. Znaczenie i rola wartości w zarządzaniu jakością
4.1. Znaczenie wartości etycznych
4.2. Zaangażowanie pracowników
4.3. Satysfakcja pracowników
4.4. Zaufanie w zarządzaniu jakością
4.5. Sprawiedliwość w zarządzaniu jakością
4.6. Wartości instrumentalne
4.7. System wartości organizacyjnych

Rozdział 5. Specyficzne problemy społeczne w zarządzaniu przez jakość
5.1. Zespoły jakości
5.2. Rola zespołów samorządowych
5.3. Propozycja zastosowania zespołów projektowych
5.4. Empowerment
5.5. Przywództwo
5.6. Znaczenie komunikacji
5.7. System społeczny zarządzania przez jakość

Cena:    48.00   40.80zł


Zarządzanie pracownikami, klientami wewnętrznymi w organizacjach projakościowychKsiążka informatyczna: Zarządzanie pracownikami, klientami wewnętrznymi w organizacjach projakościowych
Księgarnia informatyczna aton.pl

Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej.