księgarnia informatyczna aton.pl

Tworzenie gier internetowych Receptury

Wydawnictwo HELION

Cena:    49.00   13.72zł

Tworzenie gier internetowych Receptury


Autor: Evan Burchard

ISBN: 978-83-246-8042-9

Ilość stron: 320

Data wydania: 01/2014

Oprawa: Miękka

Format: 168x237

Wydawnictwo: HELION


Najlepsze przepisy na gry w przeglądarce!

Popularność języków JavaScript i HTML5 bije wszelkie rekordy. Nikogo to nie dziwi, bo potencjał, jaki drzemie w tych technologiach, jest niewyobrażalny. Efekty, które do tej pory wydawały się nie do osiągnięcia w przeglądarce bez wykorzystania technologii Flash lub apletów Java, teraz można uzyskać bez większego problemu! Dostrzegli to producenci gier i deweloperzy. Zaczęli tworzyć coraz bardziej wymyślne aplikacje i gry, działające w środowisku przeglądarki internetowej. Dołącz do tego grona!

Dzięki tej książce to zadanie będzie zdecydowanie łatwiejsze. Należy ona do cieszącej się dużą popularnością serii „Receptury”. W środku znajdziesz szereg artykułów zaczynających się od postawienia pytania, jak wykonać pewne zadanie. Następnym krokiem jest omówienie odpowiedzi. W trakcie lektury dowiesz się, jak rysować na kanwie, budować interakcję z użytkownikiem czy stylizować stronę. Ciekawa jest już sama organizacja książki - poszczególne rozdziały zawierają receptury, które pozwolą Ci zbudować konkretny rodzaj gry. Wśród nich znajdziesz platformówkę, strzelankę, RPG oraz strategię czasu rzeczywistego (RTS). Ta książka to doskonały podręcznik zarówno dla wszystkich osób rozpoczynających przygodę z tworzeniem własnych gier, jak i dla tych, które już się tym zajmują.

Sprawdź:

  • jak rysować na kanwie
  • jak korzystać z masek bitowych
  • jak wykryć kolizję
  • jak zbudować niesamowitą strzelankę, platformówkę lub strategię

Odkryj możliwości JavaScriptu i HTML5 w zakresie tworzenia gier.

Spis treści:

Rozdział 1. Quiz (19)

  • Receptura. Tworzenie zbioru pytań (20)
  • Receptura. Ukrywanie i pokazywanie quizu (25)
  • Receptura. Przywracanie pytań do widoku (26)
  • Receptura. Lista zakupów (28)
  • Receptura. Które odpowiedzi są poprawne (32)
  • Podsumowanie (34)

Rozdział 2. Fikcja interaktywna (37)

  • Receptura. Stylizowane strony (38)
  • Receptura. Zmienianie stron (41)
  • Receptura. Dodanie schowka z obsługą funkcji przeciągania i upuszczania (44)
  • Receptura. Dodawanie złożonych interakcji (50)
  • Receptura. Okruszki (59)
  • Receptura. Dramatyczne zakończenie (61)
  • Podsumowanie (63)

Rozdział 3. Impreza (65)

  • Receptura. Tworzenie przykładowej gry przy użyciu silnika atom.js (66)
  • Receptura. Rysowanie na kanwie (70)
  • Receptura. Rysowanie dziur (72)
  • Receptura. Rysowanie kreta (74)
  • Receptura. Umieszczanie kretów w dziurach (77)
  • Receptura. Dynamiczne pokazywanie kreta (79)
  • Receptura. Bicie kretów (80)
  • Pogrążanie się w rozpaczy z powodu elementu
  • Podsumowanie (85)

Rozdział 4. Puzzle (87)

  • Receptura. Renderowanie przy użyciu biblioteki easel.js (88)
  • Receptura. Renderowanie większej liczby obiektów (92)
  • Receptura. Tworzenie par (94)
  • Receptura. Dopasowywanie i usuwanie par (97)
  • Receptura. Ukrywanie i przekręcanie obrazków (99)
  • Receptura. Wygrywanie i przegrywanie (100)
  • Receptura. Buforowanie i wydajność (104)
  • Receptura. Dopasowywanie par zamiast duplikatów (106)
  • Podsumowanie (110)

Rozdział 5. Gry platformowe (113)

  • Wprowadzenie do biblioteki melon.js (114)
  • Receptura. Tworzenie mapy kafelkowej (114)
  • Receptura. Uruchamianie gry (116)
  • Receptura. Dodawanie postaci (119)
  • Receptura. Budowa mapy kolizji (121)
  • Receptura. Chodzenie i skakanie (121)
  • Receptura. Ekran tytułowy (123)
  • Receptura. Dodawanie przedmiotów do zbierania (125)
  • Receptura. Wrogowie (126)
  • Receptura. Zwiększanie mocy postaci (128)
  • Receptura. Przegrywanie, wygrywanie oraz informacje (129)
  • Podsumowanie (131)

Rozdział 6. Bijatyki (133)

  • Receptura. Podstawowe wiadomości o bibliotece game.js (134)
  • Receptura. Wybieranie poszczególnych sprite'ów z zestawu (136)
  • Receptura. Odbieranie danych od dwóch graczy (137)
  • Receptura. Poruszanie się i zmienianie formy (141)
  • Receptura. Przyjmowanie danych od obu graczy naraz (144)
  • Receptura. Implementacja masek bitowych (146)
  • Receptura. Maskowanie kolizji (150)
  • Receptura. Niszczenie z wzajemnością (152)
  • Podsumowanie (156)

Rozdział 7. Strzelanka (159)

  • Trochę podstawowych informacji o renderowaniu (160)
  • Receptura. Wstęp do gameQuery (160)
  • Receptura. Dodawanie wrogów (163)
  • Receptura. Tworzenie pojazdu (167)
  • Receptura. Kolizje z wrogami (169)
  • Receptura. Strzelanie (170)
  • Receptura. Uzupełnianie mocy (172)
  • Podsumowanie (174)

Rozdział 8. Gry FPS (177)

  • Receptura. Wprowadzenie do biblioteki Jaws (178)
  • Receptura. Tworzenie mapy dwuwymiarowej (179)
  • Receptura. Dodawanie postaci gracza (182)
  • Receptura. Raycasting widoku z góry (186)
  • Receptura. Imitacja trójwymiarowości przy użyciu raycastingu (190)
  • Receptura. Dodawanie kamery (192)
  • Receptura. Uatrakcyjnianie świata pod względem wizualnym (196)
  • Receptura. Dodawanie przyjaciół i wrogów (200)
  • Podsumowanie (207)

Rozdział 9. RPG (209)

  • Receptura. Wprowadzenie do biblioteki enchant.js (210)
  • Receptura. Tworzenie mapy (211)
  • Receptura. Dodawanie gracza (214)
  • Receptura. Dodawanie warstwy kolizji (217)
  • Receptura. Ekran stanu (220)
  • Receptura. Interakcja z postaciami w grze (223)
  • Receptura. Tworzenie schowka (226)
  • Receptura. Tworzenie sklepu (228)
  • Receptura. Tworzenie interfejsu bitwy (235)
  • Receptura. Zapisywanie gry przy użyciu API Local Storage HTML5 (245)
  • Podsumowanie (247)

Rozdział 10. Gry RTS (249)

  • Potrzebujemy serwera (250)
  • Receptura. Instalacja i uruchamianie Node (251)
  • Receptura. Synchronizacja przy użyciu biblioteki Socket.IO (254)
  • Receptura. Tworzenie mapy izometrycznej przy użyciu silnika crafty.js (257)
  • Receptura. Rysowanie jednostek (259)
  • Receptura. Poruszanie jednostkami (263)
  • Receptura. Sterowanie gracza i widoczność (265)
  • Receptura. Kolizje dla destrukcji i sprawdzenia przeciwnika (270)
  • Podsumowanie (275)

Rozdział 11. Dalszy rozwój (277)

  • Co się wydarzyło? (278)
  • Co dalej? (278)

Dodatek A. Podstawy JavaScriptu (281)

  • Główne typy API w JavaScripcie (282)
    • API rdzenne (282)
    • Implementacja API (282)
    • API bibliotek (282)
    • Własne API (283)
  • Instrukcje (283)
  • Zmienne (283)
  • Łańcuchy (284)
  • Liczby (284)
  • Tablice (284)
  • Funkcje (285)
  • Obiekty (285)
  • Instrukcje warunkowe (286)
  • Pętle (286)
  • Komentarze (287)

Dodatek B. Kontrola jakości (289)

  • Przeglądarkowe narzędzia do diagnostyki błędów (290)
  • Testowanie (291)
  • Współpraca (292)

Dodatek C. Zasoby (295)

  • Silniki gier (296)
  • Edytory tekstu (297)
  • Przeglądarki (297)
  • Inne narzędzia (298)
  • Tworzenie i wyszukiwanie sztuki (299)
  • Dema i poradniki (299)
  • Książki (300)
  • Portale internetowe (300)
Cena:    49.00   13.72zł


Tworzenie gier internetowych RecepturyKsiążka informatyczna: Tworzenie gier internetowych Receptury
Księgarnia informatyczna aton.pl

Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej.