księgarnia informatyczna aton.pl

Shadery Zaawansowane programowanie w GLSL

Wydawnictwo Naukowe PWN

Cena:    54.00   43.20zł

Shadery Zaawansowane programowanie w GLSL


Autor: Karol Sobiesiak

ISBN: 978-83-01-18199-4

Ilość stron: 344

Data wydania: 06/2015

Oprawa: Miękka

Format: 16.5x23.5cm

Wydawnictwo: Naukowe PWN


Programowanie procesorów graficznych (GPU) staje się coraz popularniejsze. Dzieje się tak przede wszystkim z powodu dynamicznie rozwijającego się rynku gier i zapotrzebowania na deweloperów w tej dziedzinie, ale również z powodu wysokich możliwości obliczeniowych dostarczanych przez te układy.

Shadery (programy wykonywane przez GPU) w przeciągu kilku ostatnich lat znacząco się rozwinęły. Aktualnie w OpenGL 4.5 dostępnych jest ich sześć, co jest znacznym wzrostem w stosunku do dwóch, w nadal wszechobecnym, choć archaicznym już OpenGL 2.1. Są one wykorzystywane głównie do zadań związanych z odwzorowywaniem fizycznych własności świata w celu wyświetlania realistycznej grafiki trójwymiarowej, ale także coraz częściej do rozwiązywania bardziej ogólnych problemów natury matematycznej i algorytmicznej.

Książka ta zawiera wyczerpujący opis języka programowania shaderów GLSL w wersji 4.50. Stanowi ona niezbędnik dla każdego kto zamierza szybko odnaleźć się w nowoczesnej grafice trójwymiarowej.

Dowiesz się:
• Czym są shadery
• Jak wygląda architektura współczesnego GPU i jakie ma ona znaczenie od strony programistycznej
• Jak programować potok renderujący
• Na czym polega i jak działa teselacja
• Czym jest i jak programuje się shader obliczeniowy (ang. compute shader)

Powinieneś znać:
• API OpenGL w stopniu przynajmniej podstawowym
• Matematyczne podstawy grafiki trójwymiarowej

Spis treści:

1. Wstęp
1.1. Do kogo jest skierowana ta książka?
1.2. Przydatne narzędzia

2. Zrozumieć GPU
2.1. Co to jest Shader?
2.2. Architektura GPU

3. Potok renderujący OpenGL
3.1. Najważniejsze etapy potoku graficznego
3.2. Wprowadzenie do programowania potoku
3.3. Kompilacja

4. Podstawy programowania
4.1. Język programowania GLSL
4.2. Profile
4.3. Interpretacja schematów konstrukcji programistycznych
4.4. Nazwy identyfikatórów obiektów
4.5. Preprocesor
4.6. Typy danych
4.7. Zmienne
4.8. Zakres zmiennych
4.9. Operatory
4.10. Instrukcje kontroli przepływu
4.11. Funkcje

5. Dane
5.1. Generyczny magazyn danych (obiekt bufora)
5.2. Zmienne oraz bloki uniform
5.3. Zmienne oraz bloki buffer
5.4. Sformatowany magazyn danych (obiekt tekstury)
5.5. Tekstury w shaderach
5.6. Obrazy w shaderach
5.7. liczniki atomowe
5.8. Dodatkowe metody synchronizacji w dostępie do danych

6. Programowanie potoku renderującego
6.1. Przykładowy program zawierający wszystkie podstawowe shadery
6.2. Ogólny obraz komuniakcji międzyetpaowej
6.3. Przekazywanie danych do potoku
6.4. Przebieg i własności teselacji
6.5. Programowanie shadera wierzchołków
6.6. Programowanie shadera kontorli teselacji
6.7. Programowanie shadera ewoluacji teselacji
6.8. Programowanie shadera geometrii
6.9. Programowanie shadera fragmentów

7. Mechanizmy uzupełniające
7.1. Renderowanie do tekstur
7.2. Mechanizm Shader Subroutine

8. Shader obliczeniowy
8.1. Wprowadzenie
8.2. Wywołania shadera obliczeniowego i grupy wykonawcze
8.3. Charakterystyka przetwarzania
Dodatki
Słownik pojęć

Cena:    54.00   43.20zł


Shadery Zaawansowane programowanie w GLSLKsiążka informatyczna: Shadery Zaawansowane programowanie w GLSL
Księgarnia informatyczna aton.pl

Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej.