księgarnia informatyczna aton.pl

Rynek usług telekomunikacyjnych

Wydawnictwo Wolters Kluwer

Cena:    99.00   79.20zł

Rynek usług telekomunikacyjnych


Autor: Henryk Babis, Kinga Flaga-Gieruszyńska

ISBN: 978-83-264-1404-6

Ilość stron: 468

Data wydania: 09/2011

Oprawa: Twarda

Format: 13.0x20.5cm

Wydawnictwo: Wolters Kluwer


Komunikacja elektroniczna jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na poziom rozwoju państwa i społeczeństwa, dlatego coraz większego znaczenia nabiera wiedza o tym typie komunikacji.

W niniejszej książce zaprezentowano istotę rynku telekomunikacyjnego i podstawy prawne jego funkcjonowania. Jest to jedyna publikacja ujmująca aspekty ekonomiczne i prawne rynku usług telekomunikacyjnych.

Autorzy reprezentujący nauki ekonomiczne zwrócili szczególna uwagę na przekształcenia rynku usług telekomunikacyjnych, uwypuklili współczesne czynniki powodujące jego rozwój i wskazali na kierunki tego rozwoju na podstawie analizy regulacji rynku telekomunikacyjnego Unii Europejskiej.

Przedstawiciele nauk prawnych przeprowadzili analizę różnych aspektów funkcjonowania regulacji prawnych rynku usług telekomunikacyjnych z perspektywy zarówno przepisów prawa administracyjnego, jak i problematyki prawnokarnej. Rozważania te zostały wzbogacone o materie pozasądowych metod rozwiązywania sporów pomiędzy uczestnikami tego rynku.

Książka jest przeznaczona dla studentów ekonomii i zarządzania oraz prawa, a także menedżerów, pracowników operatorów telekomunikacyjnych i szeroko rozumianych mediów. Powinna tez być przedmiotem studiów pracowników administracji samorządowej.

Rozdziały:

I. Istota rynku usług telekomunikacyjnych
1. Wprowadzenie do analizy struktur rynkowych
2. Polityka konkurencji Unii Europejskiej na rynku komunikacji elektronicznej
3. Kształtowanie konkurencyjności na polskim rynku usług telekomunikacyjnych

II. Społeczeństwo informacyjne w Polsce
1. Czynniki rozwoju cywilizacyjnego
2. Definiowanie społeczeństwa informacyjnego
3. Problemy rozwoju społeczeństwa informacyjnego
4. Dokumenty społeczeństwa informacyjnego
5. Rozwój społeczeństwa informacyjnego w Polsce na tle innych państw

III. Przekształcenia polskiego rynku usług telekomunikacyjnych
1. Liberalizacja polskiego rynku telekomunikacyjnego jako następstwo uregulowań prawnych
2. Stan rozwoju rynku telekomunikacyjnego w Polsce
3. Zakończenie

IV. Sieci telekomunikacyjne
1. Wprowadzenie
2. Charakterystyka i klasyfikacja sieci telekomunikacyjnych
3. Ewolucja infrastruktury sieciowej w kierunku sieci nowej generacji (NGN)
4. Podsumowanie

V. Usługi telekomunikacyjne
1. Wprowadzenie
2. Istota usług i telekomunikacji
3. Kryteria klasyfikacji usług telekomunikacyjnych
4. Wprowadzanie nowych usług telekomunikacyjnych na rynek

VI. Regulacja rynku telekomunikacyjnego
1. Wprowadzenie
2. Regulacje jako metoda ingerencji państwa na rynku telekomunikacyjnym
3. Zasady i podstawy prawne regulacji rynków łączności elektronicznej w Unii Europejskiej
4. Otoczenie regulacyjne w Polsce
5. Podsumowanie

VII. Postępowanie przed Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej
1. Zagadnienia wstępne
2. Przedmiotowy zakres regulacji kodeksu postępowania administracyjnego w kontekście postępowań przed Prezesem UKE
3. Konsekwencje procesowe związane z posiadaniem przez Prezesa UKE statusu centralnego organu administracji rządowej
4. Klasyfikacja oraz charakterystyka postępowań administracyjnych prowadzonych przez Prezesa UKE na podstawie ustawy - Prawo telekomunikacyjne
5. Tryb postępowania administracyjnego przed Prezesem UKE oraz modyfikacja przepisów kodeksu postępowania administracyjnego
6. Postępowanie konsultacyjne i konsolidacyjne
7. Podsumowanie

VIII. Pozasądowe sposoby rozwiązywania sporów z udziałem konsumentów na rynku usług telekomunikacyjnych
1. Wprowadzenie
2. Pojęcie konsumenta
3. Znaczenie alternatywnych metod rozwiązywania sporów - zagadnienia podstawowe
4. Postępowanie mediacyjne w sporach cywilnoprawnych między konsumentami a dostawcą usług telekomunikacyjnych
5. Postępowanie arbitrażowe z udziałem konsumentów na rynku usług telekomunikacyjnych
6. Podsumowanie


IX. Przepisy karne i kary pieniężne za naruszenie przepisów prawa telekomunikacyjnego

X. Oddziaływanie telekomunikacji na nowe formy działalności gospodarczej
1. Pojęcie i struktura e-biznesu
2. Atuty e-biznesu oraz związane z nim rodzaje ryzyka
3. Stosowane strategie
4. Rozwój e-biznesu w Polsce na tle tendencji światowych

XI. Oddziaływanie telekomunikacji na administrację
1. Definicja i istota e-Government
2. Podstawowe usługi administracji publicznej on-line
3. Inicjatywy rozwoju e-Government w Polsce
4. Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (e-PUAP)
5. Rozwój e-administracji w Polsce
6. Bariery rozwoju e-Government w Polsce

XII. Możliwości wykorzystania niemieckich unormowań tajemnicy telekomunikacyjnej do rozwiązań polskich

XIII. Tendencje na rynku telekomunikacyjnym
1. Wprowadzenie
2. Proces konwergencji jako czynnik wyznaczający tendencje rozwoju rynku telekomunikacyjnego
3. Wizja rozwoju rynku komunikacji elektronicznej w projekcie Unii Europejskiej Europejska agenda cyfrowa

Cena:    99.00   79.20zł


Rynek usług telekomunikacyjnychKsiążka informatyczna: Rynek usług telekomunikacyjnych
Księgarnia informatyczna aton.pl

Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej.