Autor: Evan Bailyn, Bradley Bailyn
ISBN: 978-83-246-3739-3
Ilość stron: 248
Data wydania: 04/2012
Format: 158x235
Wydawnictwo: HELION
Odkryj przełomowe techniki pozycjonowania w wyszukiwarce Google, stosowane przez największe światowe autorytety w branży SEO.
- Jak pozyskiwać wartościowe odnośniki zewnętrzne i budować wiarygodność swojej strony w sieci?
- Jak w pełni wykorzystać potęgę słów kluczowych, tytułów stron i struktury adresów URL?
- Jak zamienić gości odwiedzających witrynę w przynoszących dochody klientów?
Wyniki wyszukiwania Google przypominają szkolny konkurs popularności. W końcu także i w tym rankingu Twoja pozycja zależy głównie od tego, jak wiele osób uważa Twoją stronę za atrakcyjną, wartościową i godną zaufania… no i oczywiście od tego, jak wiele innych stron o Tobie informuje. To jednak nie wszystko. Dla Google liczy się nie tylko to, ILU mówi, ale także to, KTO mówi.
Im lepszą reputacją i większą popularnością cieszą się strony, które o Tobie wspominają, tym większą wiarygodność zyskujesz w oczach wszechwładnego algorytmu PageRank. Jak zatem z pozycji szkolnego kopciuszka, wyskakującego na dwudziestej podstronie w wynikach wyszukiwania, wznieść się nagle na poziom miss popularności na podstronie pierwszej? Czy można przechytrzyć Google i nawet nowy, mało znany biznes wywindować na sam szczyt rankingu wyszukiwarki?
Otóż można. Udowodni Ci to sam Evan Bailyn, ceniony na świecie ekspert w dziedzinie SEO, który w tej książce ujawnia swoje sprawdzone, niezwykle skuteczne i najaktualniejsze techniki pozycjonowania oraz optymalizacji stron internetowych. To właśnie dzięki takim działaniom w ciągu roku udało mu się pozyskać ponad 50 milionów gości odwiedzających jego własną stronę.
Nie wydał przy tym ani centa na jakąkolwiek reklamę! Warto podkreślić, że w tej książce nie znajdziesz żadnych nieetycznych, ryzykownych sztuczek "w czarnym kapeluszu" - Evan przedstawia wyłącznie osobiście przetestowane metody optymalizacji, stworzone po głębokiej analizie zasad rządzących działaniem algorytmów Google.
Dzięki niemu:
- poznasz mity na temat SEO i dowiesz się, które techniki już nie działają
- wykorzystasz rozległą wiedzę Google na temat tego, jak i dlaczego korzystamy z wyszukiwarki
- zintegrujesz pięć podstawowych składników SEO, czyli słowa kluczowe, odnośniki, tytuły stron, strukturę adresów URL i czas
- dowiesz się, na czym polega dobieranie najlepszych słów kluczowych
- pozyskasz przydatne odnośniki, a jednocześnie unikniesz tych ze "złego sąsiedztwa"
- postawisz na staż strony, niezbędny dla osiągnięcia zaufania Google, i wyrwiesz się z piaskownicy
- wykorzystasz Google AdWords jako uzupełnienie SEO, umożliwiające pozyskanie nowych odwiedzających
- zamienisz gości odwiedzających Twoją witrynę w prawdziwych klientów
- zoptymalizujesz stronę pod kątem serwisów takich, jak Facebook, Twitter czy YouTube
- poprawisz swoją pozycję w wyszukiwarkach Bing i Yahoo!, nie szkodząc swojej pozycji w wynikach wyszukiwania w Google
- przygotujesz się na nadejście zupełnie nowych trendów związanych z wyszukiwaniem spersonalizowanym i wyszukiwaniem w czasie rzeczywistym
Oto niezbędny podręcznik w biblioteczce każdego ambitnego specjalisty SEO, e-marketera, przedsiębiorcy czy blogera.
Rozdziały:
1. W Google liczy się przede wszystkim zaufanie (15)
- Ocena PageRank (16)
- Ocena TrustRank (19)
- Szopka Google (24)
- Jak określać TrustRank? (25)
- TrustRank - uwagi końcowe (29)
2. Pięć składników optymalizacji w Google (31)
- Składnik nr 1 - wybór słów kluczowych (32)
- Składnik nr 2 - tytuł strony (37)
- Składnik nr 3 - odnośniki (42)
- Składnik nr 4 - budowa adresu URL (47)
- Składnik nr 5 - czas (50)
3. Pozyskiwanie odnośników (53)
- Dobre i złe sąsiedztwo (53)
- Pozyskiwanie odnośników - podstawy (54)
- Biblia pozyskiwania odnośników (58)
4. Zaufanie zdobywa się z czasem (83)
- Piaskownica (83)
- Siła stron z odpowiednim stażem (85)
- Jak ocenić wartość odnośnika na podstawie czynników stażowych? (86)
- Dojrzałość odnośników i ich szybka wymiana (89)
- Nieufność na różnych poziomach (91)
- Jak znaleźć starą stronę internetową wartą zakupu? (92)
5. Atomowa piłka (101)
- Definicja atomowej piłki (101)
- Jak zagrać atomową piłką? (102)
6. Google AdWords jako uzupełnienie SEO (107)
- AdWords - definicja (107)
- Dla kogo AdWords? (109)
- Początki i pierwsze informacje na temat typów dopasowania (113)
- CPC, czyli cost-per-click (115)
- Wynik Jakości (117)
- Mądre decyzje strategiczne (122)
- Grupy reklam (125)
- Nieuczciwe kliknięcia (127)
- Często popełniane błędy (130)
- Google AdWords - podsumowanie (131)
7. Monitorowanie postępów za pomocą operatorów wyszukiwania (135)
- Operatory wyszukiwania - podstawy (138)
- Operator linkdomain: w wyszukiwarce Yahoo! (146)
- Inne operatory - przegląd (148)
8. Mity na temat optymalizacji w Google (151)
- Mit nr 1 - pozycja w rankingu Google zależy od Twojej strony (152)
- Mit nr 2 - pozycja w wynikach wyszukiwania zależy od ezoterycznego kodu strony (154)
- Mit nr 3 - na pozycję w rankingach Google wpływa wskaźnik CTR (155)
- Mit nr 4 - kampanie reklamowe typu PPC mają wpływ na pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania (156)
- Mit nr 5 - na organiczne wyniki wyszukiwania wpływa usługa Miejsca Google (157)
- Mit nr 6 - pozycja w wynikach wyszukiwania zależy od oceny PageRank (159)
- Mit nr 7 - zamieszczanie komentarzy na blogach i forach to skuteczna strategia pozyskiwania odnośników (160)
- Mit nr 8 - aby trafić do indeksu Google, trzeba samemu zarejestrować stronę (161)
- Między prawdą a mitem (162)
9. Optymalizacja w białym i w czarnym kapeluszu (165)
- Optymalizacja w czarnym kapeluszu (166)
- Prawdziwa różnica między optymalizacją w białym i w czarnym kapeluszu (171)
10. Optymalizacja w Yahoo! i Bingu (173)
- Wprowadzenie do Yahoo! (173)
- Nadchodzi Bing (174)
- Optymalizacja w Bingu a optymalizacja w Google - różnice (175)
- Kilka słów na temat demografii (182)
- PPC, czyli duma Binga (183)
- Cechy charakterystyczne Yahoo! (184)
- Cechy charakterystyczne wyszukiwarki Bing (186)
11. Od nowych odwiedzających do płacących klientów (189)
- Dizajn (190)
- Zróżnicowanie (194)
- Dane (199)
- Okazje (202)
12. Na styku mediów społecznościowych i SEO (205)
- Serwisy społecznościowe i przepływ informacji (206)
- Tworzenie znakomitych treści (211)
- Promowanie treści w mediach społecznościowych (212)
13. Przyszłość SEO (215)
- Wyszukiwanie społecznościowe (216)
- W jaki sposób Google może zmienić swoją bieżącą sytuację? (223)
- Społecznościowe przewidywanie kontekstowe (226)
- Miejsca Google (231)
- Optymalizacja w usłudze Miejsca Google - dzisiaj i w przyszłości (236)
- Wyszukiwanie w czasie rzeczywistym (237)
- Pozostałe innowacje (238)
- Wspólny mianownik (239)