księgarnia informatyczna aton.pl

Projektowanie metod dydaktycznych. Efektywne strategie edukacyjne. Wydanie II

Wydawnictwo HELION

Cena:    49.00   35.77zł

Projektowanie metod dydaktycznych. Efektywne strategie edukacyjne. Wydanie II


Autor: Julie Dirksen

ISBN: 978-83-283-3078-8

Ilość stron: 296

Data wydania: 04/2017 (wydanie 2)

Oprawa: Miękka

Format: 170x230

Wydawnictwo: HELION


Efektywne i atrakcyjne przekazywanie wiedzy innym jest trudnym zadaniem.

Nawet ekspert w swojej dziedzinie może mieć problem z przygotowaniem i przeprowadzeniem zajęć edukacyjnych, dzięki którym nauczane osoby przyswoją podane informacje i będą umiały się nimi posłużyć. Większość osób w jakimś stopniu zajmuje się edukacją: wygłasza prezentacje, wdraża nowych pracowników, omawia nowe produkty czy choćby pomaga własnym dzieciom w nauce!

Niniejsza książka dotyczy planowania doświadczeń edukacyjnych - jednej z najskuteczniejszych metod nauczania. Znalazły się tu również wyczerpujące informacje na temat koncentracji, pamięci i samego procesu uczenia się.

Zaprezentowano wyniki najnowszych badań nad procesem uczenia się i zapamiętywania oraz informacje o nowych technikach uczenia się społecznego i nieoficjalnego. Podano też wskazówki umożliwiające planowanie doświadczeń edukacyjnych, które pozwolą na przekazanie wiedzy i wyrabianie pożądanych nawyków.

W tej książce między innymi:
• informacje o sposobie działania ludzkiej pamięci i przebiegu procesów uczenia się
• wskazówki dotyczące planowania projektu edukacyjnego
• wskazówki dotyczące dobierania odpowiednich strategii metodycznych
• opis skutecznych strategii motywowania ludzi do nauki
• instrukcje dotyczące przekazywania wiedzy i umiejętności
• opis różnych metod oceny efektów nauczania

Julie Dirksen cieszy się wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie e-learningu. Zajmuje się metodologią uczenia się zarówno w przypadku dużych korporacji czy organizacji typu non profit, jak i szkół wyższych. Regularnie prowadzi warsztaty metodyczne na całym świecie, a także zajęcia z metodyki planowania doświadczeń edukacyjnych i psychologii kognitywnej. Pasjonuje się stosowaniem ekonomii behawioralnej w nauczaniu.

Jak fajnie jest wiedzieć więcej i umieć to przekazać.

Spis treści:

1. Od czego zacząć? (1)
• Droga ucznia (1)
• Czego brakuje? (2)
• Rozpoznawanie i uzupełnianie luk (20)
• Przykłady (21)
• Dlaczego to ma znaczenie (24)
• Podsumowanie (26)

2. Kim są Twoi uczniowie? (27)
• Czego oczekują Twoi uczniowie? (28)
• Jakie umiejętności mają już teraz Twoi uczniowie? (37)
• Czym Twoi uczniowie różnią się od Ciebie? (43)
• Style uczenia się (53)
• Jak poznać naszych uczniów? (54)
• Podsumowanie (58)

3. Jakie są cele projektu? (59)
• Określ cele (59)
• Zdefiniuj problem (60)
• Określ cel (63)
• Jak długa jest ta podróż? (73)
• Podsumowanie (80)

4. W jaki sposób zapamiętujemy informacje? (81)
• Zapis i odczyt z pamięci (82)
• Rodzaje pamięci (107)
• Powtarzanie i zapamiętywanie (117)
• Podsumowanie (120)

5. Jak przyciągnąć i skupić uwagę uczniów? (123)
• Jeśli uczniowie nie uważają na zajęciach... (123)
• Mów do słonia (124)
• Sposoby angażowania słonia (132)
• Podsumowanie (159)

6. Planuj tak, aby przekazać wiedzę (161)
• Czy zapamiętają? (161)
• Zadbaj o to, by Twoi uczniowie zrozumieli materiał (171)
• Ilu porad udzielać? (176)
• Proponowana procedura (186)
• Podsumowanie (193)

7. Projektowanie pod kątem umiejętności (195)
• Rozwijanie umiejętności (195)
• Praktyka (196)
• Świadomość dokonywanych postępów (207)
• Planuj zajęcia z myślą o osiągnięciach uczniów (209)
• Podsumowanie (214)

8. Zadbaj o to, by Twoi uczniowie byli zmotywowani (215)
• Motywacja do działania (215)
• Projektowanie pod kątem zachowań (218)
• Społeczny dowód słuszności (224)
• Podsumowanie (228)

9. Planuj tak, aby Twoi uczniowie nabierali dobrych nawyków (231)
• Czym jest nawyk? (231)
• Rozpoznawanie braków w nawykach (236)
• Planuj tak, aby Twoi uczniowie wyrabiali w sobie dobre nawyki (239)
• Podsumowanie (244)

10. Społeczne i pozainstytucjonalne uczenie (247)
• Jak wygląda nauka w Twojej firmie? (247)
• Równowaga pomiędzy nauką oficjalną i nieoficjalną (250)
• Podróż Hiro (251)
• Podsumowanie (259)

11. Rola środowiska w edukacji (261)
• Braki w środowisku zawodowym (261)
• Wiedza na świecie (262)
• Stosowanie zasobów (265)
• Umieszczamy wskazówki i podpowiedzi w otaczającym świecie (269)
• Wdrażanie określonych zachowań w rzeczywistym świecie (270)
• Oczyszczanie ścieżki (272)
• Podsumowanie (274)

12. Ocenianie (275)
• Trafna ocena to prawdziwe wyzwanie (275)
• Czy to działa? (276)
• Czy się uczą? (280)
• Czy uczniowie potrafią poprawnie wykonywać określone czynności? (283)
• Czy uczniowie wykonują czynności prawidłowo? (287)

Cena:    49.00   35.77zł


Projektowanie metod dydaktycznych. Efektywne strategie edukacyjne. Wydanie IIKsiążka informatyczna: Projektowanie metod dydaktycznych. Efektywne strategie edukacyjne. Wydanie II
Księgarnia informatyczna aton.pl

Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej.