księgarnia informatyczna aton.pl

Programowanie w języku Clojure

Wydawnictwo HELION

Cena:    54.90   16.47zł

Programowanie w języku Clojure


Autor: Stuart Halloway, Aaron Bedra

ISBN: 978-83-246-5372-0

Ilość stron: 312

Data wydania: 03/2013

Oprawa: Miękka

Format: 158x235

Wydawnictwo: HELION


Przewodnik po Clojure dla każdego!

Clojure to jeden z najciekawszych współczesnych języków programowania funkcyjnego. Jest obecny na rynku od pięciu lat. Język jest oparty o wirtualną maszynę języka Java i zachęca użytkowników do programowania współbieżnego.

W ostatnim czasie Clojure gwałtownie zdobywa popularność i uznanie wśród programistów. Dzieje się tak, ponieważ jest dobrze przemyślany i wspaniale zaprojektowany, kryje w sobie potencjał języka Lisp, a do tego jest szybki i działa na dobrze znanej wszystkim wirtualnej maszynie.

Ta książka to kompletny przewodnik po Clojure. Lekturę zaczniesz od poznania jego zalet, składni i zasad programowania. W momencie, kiedy zbudujesz solidne fundamenty, przejdziesz do nauki programowania funkcyjnego, które wymaga pewnej zmiany w sposobie myślenia.

Ale nie martw się, z tą książką przyjdzie Ci to z łatwością! W kolejnych rozdziałach skupisz się na programowaniu współbieżnym, protokołach, typach danych i makrach. Zobaczysz również, jak za pomocą Clojure stworzyć klasę języka Java, oraz zaznajomisz się z procesem tworzenia kompletnej aplikacji korzystającej z Clojure.

Jeżeli chcesz poszerzyć swoje horyzonty programistyczne, trafiłeś na idealną książkę. Ta inwestycja się opłaci!

Poznaj zalety Clojure:

  • potencjał języka Lisp
  • programowanie funkcyjne i współbieżne
  • uporządkowaną i przemyślaną architekturę
  • zasięg wirtualnej maszyny Java
  • morze nowych możliwości!

Zmień myślenie na funkcyjne.

Spis treści:

Rozdział 1. Wprowadzenie (23)

  • 1.1. Dlaczego Clojure? (24)
  • 1.2. Szybkie wprowadzenie do programowania w Clojure (34)
  • 1.3. Biblioteki języka Clojure (40)
  • 1.4. Podsumowanie (44)

Rozdział 2. Przegląd języka Clojure (45)

  • 2.1. Konstrukcje składniowe (46)
  • 2.2. Makra odczytu (55)
  • 2.3. Funkcje (56)
  • 2.4. Zmienne, wiązania i przestrzenie nazw (61)
  • 2.5. Wywoływanie kodu Javy (68)
  • 2.6. Przepływ sterowania (70)
  • 2.7. Gdzie się podziała pętla for? (74)
  • 2.9. Podsumowanie (79)

Rozdział 3. Ujednolicanie danych za pomocą sekwencji (81)

  • 3.1. Wszystko jest sekwencją (83)
  • 3.2. Stosowanie biblioteki sekwencji (87)
  • 3.3. Sekwencje nieskończone i "leniwe" (96)
  • 3.4. W Clojure Java jest sekwencyjna (98)
  • 3.5. Funkcje przeznaczone dla konkretnych struktur (104)
  • 3.6. Podsumowanie (113)

Rozdział 4. Programowanie funkcyjne (115)

  • 4.1. Zagadnienia z obszaru programowania funkcyjnego (116)
  • 4.2. Jak stosować "leniwe" podejście? (121)
  • 4.3. Leniwsze niż leniwe (130)
  • 4.4. Jeszcze o rekurencji (136)
  • 4.5. Podsumowanie (146)

Rozdział 5. Stan (147)

  • 5.1. Współbieżność, równoległość i blokady (148)
  • 5.2. Referencje i pamięć STM (150)
  • 5.3. Nieskoordynowane i synchroniczne aktualizacje za pomocą atomów (157)
  • 5.4. Stosowanie agentów do asynchronicznego aktualizowania danych (158)
  • 5.5. Zarządzanie stanem specyficznym dla wątku za pomocą zmiennych (163)
  • 5.6. Gra Snake w języku Clojure (168)
  • 5.7. Podsumowanie (178)

Rozdział 6. Protokoły i typy danych (179)

  • 6.1. Programowanie z wykorzystaniem abstrakcji (180)
  • 6.2. Interfejsy (183)
  • 6.3. Protokoły (184)
  • 6.4. Typy danych (188)
  • 6.5. Rekordy (193)
  • 6.6. Makro reify (198)
  • 6.7. Podsumowanie (199)

Rozdział 7. Makra (201)

  • 7.1. Kiedy należy stosować makra? (202)
  • 7.2. Makro do sterowania przebiegiem programu (202)
  • 7.3. Upraszczanie makr (209)
  • 7.4. Taksonomia makr (214)
  • 7.5. Podsumowanie (224)

Rozdział 8. Wielometody (225)

  • 8.1. Życie bez wielometod (226)
  • 8.2. Definiowanie wielometod (228)
  • 8.3. Więcej niż proste wybieranie metod (231)
  • 8.4. Tworzenie doraźnych taksonomii (233)
  • 8.5. Kiedy należy korzystać z wielometod? (237)
  • 8.6. Podsumowanie (241)

Rozdział 9. Sztuczki z Javą (243)

  • 9.1. Obsługa wyjątków (244)
  • 9.2. Zmagania z liczbami całkowitymi (248)
  • 9.3. Optymalizowanie wydajności (250)
  • 9.4. Tworzenie klas Javy w języku Clojure (255)
  • 9.5. Praktyczny przykład (261)
  • 9.6. Podsumowanie (268)

Rozdział 10. Tworzenie aplikacji (269)

  • 10.1. Wynik w grze Clojurebreaker (270)
  • 10.2. Testowanie kodu zwracającego wynik (274)
  • 10.3. Biblioteka test.generative (278)
  • 10.4. Tworzenie interfejsu (287)
  • 10.5. Instalowanie kodu (292)
  • 10.6. Pożegnanie (295)

Dodatek A. Edytory kodu (297)
Dodatek B. Bibliografia (299)

Cena:    54.90   16.47zł


Programowanie w języku ClojureKsiążka informatyczna: Programowanie w języku Clojure
Księgarnia informatyczna aton.pl

Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej.