księgarnia informatyczna aton.pl

Profesjonalne zarządzanie barwą Wydanie II

Wydawnictwo HELION

Cena:    199.00zł

Profesjonalne zarządzanie barwą Wydanie II


Autor: Bruce Fraser, Chris Murphy, Fred Bunting

ISBN: 978-83-246-5294-5

Ilość stron: 608

Data wydania: 08/2012 (dodruk z 08/2006)

Oprawa: Twarda

Format: 172x245

Wydawnictwo: HELION


Doskonałe odwzorowanie barw w publikacjach drukowanych.
  • Fizyczne podstawy powstawania barwy
  • Metody pomiaru barw
  • Modele barw stosowane w grafice komputerowej
  • Tworzenie profili barwnych dla urządzeń zewnętrznych
  • Mechanizmy zarządzania barwą w aplikacjach graficznych
Doskonała jakość barw na wydrukach -- gwarantowana satysfakcja Twoich klientów.

Prawidłowe odwzorowanie barw w procesie projektowania i drukowania publikacji to rzecz niezwykle istotna. Niewielkie niezgodności w ustawieniach urządzeń i oprogramowania mogą spowodować katastrofalne rezultaty - wydruki z przebarwieniami i przekłamania w kolorystyce drukowanych prac. Jednak niewiele da sama znajomość funkcji przypisanych poszczególnym przyciskom i ikonom - w narzędziach do zarządzania kolorem w aplikacjach.

Tu potrzebna jest znacznie szersza wiedza. Należy poznać modele matematyczne barw oraz mechanizmy stosowane przy ich reprodukcji na monitorach, drukarkach i maszynach poligraficznych. Trzeba także nauczyć się zasad tworzenia profili barwnych i opanować mechanizmy zarządzania barwą w aplikacjach wykorzystywanych w procesie projektowania i druku publikacji. Wszystkie te informacje znajdziesz w książce "Profesjonalne zarządzanie barwą".

  • Barwa i fizyka - powstawanie barwy oraz metody jej mierzenia: kolorymetria, densytometria i spektrofotometria
  • Barwa w komputerze - modele barw, punkty bieli i czerni, zależności pomiędzy modelami
  • Profile barwne - opis urządzeń reprodukujących barwy
  • Metody pomiaru i kalibracji urządzeń
  • Tworzenie profili wyświetlania, profili wejściowych i wyjściowych
  • Ocena jakości profili barwnych
  • Zarządzanie kolorem w systemie operacyjnym i aplikacjach

Poznaj i zastosuj techniki stosowane przez doświadczonych projektantów i poligrafów.

Rozdziały:

Przedmowa: Zagadka zarządzania barwą (19)

  • Dlaczego to robimy? (20)
    • Zrozumieć pełny obraz (21)
    • Dopieszczając szczegóły (21)
    • Niech wszystko płynie (21)
  • Dlaczego sądziliśmy, że możemy to zrobić? (22)
  • Jak zorganizowana jest książka? (22)
    • Część 1. Wstęp do zarządzania barwą (23)
    • Część 2. Tworzenie i korekcja profili (23)
    • Część 3. Aplikacje i procesy zarządzania barwą (23)
    • Część 4. Dodatki (24)
  • Dziękujemy! (24)
  • Kontakty i źródła (26)

CZĘŚĆ I Wprowadzenie do zarządzania barwą (27)
Rozdział 1: Czym jest barwa? Refleksje nad życiem (29)

  • Gdzie jest barwa? (30)
  • Światło a zjawisko powstawania barwy (32)
    • Fotony i fale (32)
    • Widmo (33)
    • Krzywe spektralne (35)
    • Źródła światła (36)
    • Znormalizowane źródła światła (37)
  • Przedmiot a zjawisko barwy (38)
  • Kolor bieli (39)
    • Odbicie i przepuszczanie światła (39)
    • Fluorescencja (40)
  • Obserwator a zjawisko barwy (42)
    • Trójchromatyczność: czerwony, zielony, niebieski (42)
    • Przeciwstawność barw: czerwony-zielony, niebieski-żółty (48)
    • Metameryzm (51)
    • Nieliniowość: intensywność i jasność (56)
    • Składnik achromatyczny: jasność (58)
  • Co to jest logarytm i dlaczego w ogóle powinno mnie to interesować? (59)
    • Składniki chromatyczne barwy: odcień i nasycenie (60)
  • Pomiar barwy (62)
    • Tak naprawdę nie możemy zmierzyć barwy, tylko światło (63)
    • Densytometria (64)
    • Kolorymetria (65)
    • Spektrofotometria (69)
  • Gdzie model się nie sprawdza? (70)
    • Stałość barwy (71)
    • Czynniki psychologiczne: nazwy barw i barwy pamięciowe (73)
  • Prawdy o zarządzaniu barwą (74)

Rozdział 2: Komputery i barwa. Barwa według cyfr (77)

  • Barwa według cyfr (78)
  • Dlaczego CMYK? (79)
    • Analogowe pochodzenie (79)
  • Piksele, punkty i dithering (82)
    • Cyfrowa ewolucja (83)
  • Jak działają liczby? (85)
    • Dlaczego 256 poziomów? (87)
    • Miliony barw (87)
  • Definicja barwy a barwa (89)
  • Dlaczego wartości się zmieniają? (89)
    • Koloranty (barwy składowe) (90)
    • Punkt bieli i punkt czerni (91)
    • Charakterystyka reprodukcji tonalnej (92)
  • Modele barw zależne od urządzenia (93)
  • Modele barw niezależne od urządzenia (95)
  • Ograniczenia LAB (97)
  • Mieszanka firmowa (98)
  • Niedopasowanie - granice możliwości (98)
    • Ograniczenia urządzeń - gamut i zakres dynamiki (98)
    • Mapowanie wartości tonalnych i gamutu (99)
  • Barwa to skomplikowane zagadnienie (103)

Rozdział 3: Zarządzanie barwą. Jak to działa? (105)

  • Geneza powstania systemów zarządzania barwą (107)
  • Składniki systemu zarządzania barwą (108)
  • Mit WYSIWYG (109)
    • PCS (110)
    • Profile (110)
  • ICC w perspektywie historycznej (111)
    • CMM (112)
  • Od czego pochodzi skrót CMM? (112)
  • Dlaczego w ogóle potrzebujemy CMM? (113)
    • Sposób odwzorowania barw (114)
  • Zarządzanie barwą w działaniu (119)
    • Przypisywanie i osadzanie profili (119)
    • Konwersja z wykorzystaniem profili (120)
    • Jak działa konwersja? (122)
  • Konwersja i utrata danych (123)
    • "Wysokobitowa" przewaga (124)
  • Zarządzanie barwą jest proste (124)

Rozdział 4: Wszystko o profilach. Opisując urządzenia (125)

  • Czym są profile urządzeń? (125)
    • Rodzaje (klasy) profili (126)
  • Profile ICC: macierzowe kontra tablicowe (129)
    • Bodziec i reakcja (130)
  • Ograniczenia profili (133)
  • Używając profili - źródło i cel (134)
  • Profile ogólne (ang. generic profiles) (134)
  • Profile przestrzeni barw (135)
  • Dobre profile (135)

CZĘŚĆ II Tworzenie i korekcja profili (137)
Rozdział 5: Pomiary, kalibracja i kontrola procesu. "Mapa to nie terytorium" (139)

  • Kontrola niestabilności urządzeń (140)
  • Bodziec i reakcja (141)
    • Kontrola zmiennych (141)
    • Kontrola zmienności (145)
  • Różnorodne role pomiarów (145)
    • Ocena urządzenia (146)
    • Kalibracja urządzeń (146)
    • Obserwując urządzenia (148)
  • Działanie poza systemem (148)

Rozdział 6: Tworzenie profili wyświetlania. Twoje okno na kolor (149)

  • Kalibrowanie systemu wyświetlania (150)
    • Co należy ustawiać? (150)
  • Narzędzia do kalibracji i profilowania (152)
  • Mącenie wody (153)
    • Przyrządy (156)
  • Wybór ustawień kalibracyjnych (157)
    • Docelowy punkt bieli (158)
    • Docelowa wartość współczynnika gamma (159)
    • Jak często należy kalibrować? (160)
  • Przed kalibracją (160)
    • Czas rozgrzewania (160)
    • Rozdzielczość, częstotliwość odświeżania i inne ustawienia monitora (161)
    • Czyszczenie ekranu (161)
  • Kalibracja wstępna - regulacja analogowa (162)
    • Ustawianie luminancji bieli (162)
    • Ustawianie poziomu czerni (164)
    • Ustawianie temperatury barwowej bieli (166)
  • Kalibracja i profilowanie (168)
  • Zapisywanie profilu monitora (168)
  • Kalibracja wizualna (169)
  • Bułka z masłem (170)

Rozdział 7: Tworzenie profili wejściowych. Dobry początek (171)

  • Podstawowe wiadomości o profilach wejściowych (172)
    • Wzorniki do generowania profili wejściowych (172)
    • Parametry urządzenia wejściowego (176)
  • Tworzenie profilu skanera (177)
    • Stabilizacja zachowania skanera (177)
    • Optymalizacja działania skanera (178)
    • Skanowanie wzornika (178)
    • Generowanie profilu skanera (180)
  • Tworzenie profili aparatów cyfrowych (181)
    • Kontrolowanie zachowania aparatu (181)
    • Fotografowanie wzornika (183)
    • Generowanie profilu aparatu cyfrowego (183)
  • Dobry początek (185)

Rozdział 8: Tworzenie profili wyjściowych. Ostateczny cel (187)

    • Mierzenie ruchomego celu gumową linijką (188)
  • Przyrządy pomiarowe (189)
    • Geometria układu pomiarowego (189)
    • Otwór pomiarowy (190)
    • Filtry (191)
    • Tło (192)
    • Przyrządy ręczne (192)
    • Plotery pomiarowe (194)
    • Spektrofotometry paskowe (195)
  • Zestawy oprogramowania do tworzenia profili (195)
    • Obsługa przyrządów pomiarowych (196)
  • Tworzenie profilu (197)
    • Wzorniki (199)
    • Uśrednianie danych (202)
    • Linearyzacja (202)
    • Ustawienia parametrów (203)
    • Edycja profilu (206)
  • Jak uzyskać poprawne dane? (206)
  • Otwieranie i drukowanie wzornika (206)
    • Otwieranie wzornika (207)
    • Drukowanie wzornika (208)
  • Profilowanie atramentowych drukarek RGB (208)
    • Zanim utworzysz profil atramentowej drukarki RGB (209)
  • Porównywanie barw (210)
    • Tworzenie profili atramentowych drukarek RGB (214)
  • Profilowanie "prawdziwych" drukarek RGB (215)
    • Zanim wykonasz profilowanie "prawdziwej" drukarki RGB (215)
    • Tworzenie profili "prawdziwych" drukarek RGB (216)
  • Profilowanie 3-kolorowych drukarek termosublimacyjnych (216)
  • Profilowanie kompozytowych drukarek CMYK (217)
    • Zanim przeprowadzisz profilowanie kolorowej drukarki laserowej CMYK (218)
  • Ograniczanie ilości nanoszonych barwników (ink limiting) (220)
    • Tworzenie profili dla kolorowych drukarek laserowych CMYK (220)
  • Generowanie czerni (221)
    • Zanim wygenerujesz profil atramentowej drukarki CMYK (222)
    • Tworzenie profili dla drukarek atramentowych CMYK (222)
    • Zanim wygenerujesz profil dla drukarki stałoatramentowej (223)
    • Tworzenie profili stałoatramentowych drukarek CMYK (224)
    • Zanim dokonasz profilowania drukarki termosublimacyjnej CMYK (224)
    • Tworzenie profili dla termosublimacyjnych drukarek CMYK (225)
  • Profilowanie maszyny drukarskiej (225)
  • Nie profilować maszyny?! (226)
    • Zanim zaczniesz profilować maszynę drukarską (227)
  • Profiluj maszynę drukarską tylko raz (227)
  • Optymalne czy standardowe zachowanie maszyny drukarskiej (229)
    • Tworzenie profili maszyny drukarskiej (229)
  • Nieliniowość w zamyśle (230)
  • Profilowanie wielokanałowych urządzeń drukujących (232)
  • Sprawdzając mapę (232)

Rozdział 9: Ocena i edycja profili. Orientacja barw (233)

  • Oceniając mapę (234)
  • Miejsce obserwacji (234)
    • Powierzchnie (235)
    • Oświetlenie (236)
  • Licząc fotony (237)
  • Ocena profili (240)
  • Kontrola monitora (241)
    • Kalibracja monitora (241)
    • Profil monitora (246)
  • Profile wejściowe (248)
  • Zamiana danych pomiarowych na piksele i odwrotnie (249)
    • Podstawowy test dla profili wejściowych (249)
    • Obiektywne testy profili wejściowych (250)
  • Obiektywny obiektywizm (251)
    • Subiektywne testy profili wejściowych (262)
    • Edycja profili wejściowych (266)
    • Kalibracja w formacie RAW (273)
  • Profile wyjściowe (279)
    • Obiektywne testy profili wyjściowych (280)
  • ColorThink Pro (286)
    • Testy subiektywne dla profili wyjściowych (287)
    • Edycja profili wyjściowych (288)
  • Edytować, profilować ponownie czy uaktualnić profil? (290)
    • Profilowanie jest procesem iteracyjnym (292)
  • Dokąd skierujesz teraz swoje kroki? (292)

CZĘŚĆ III Aplikacje i procesy zarządzania barwą (293)
Rozdział 10: Procesy zarządzania barwą. Ruszamy do akcji (295)

  • Na czym polegają procesy zarządzania barwą? (296)
    • Przekształcenia związane z wyświetlaniem obrazu (298)
  • Kiedy przekształcać? (299)
    • Zalety wczesnego przetwarzania barw (300)
    • Wady wczesnego przetwarzania barw (300)
    • Zalety późnego przetwarzania barw (301)
    • Wady późnego przetwarzania barw (301)
    • Uniknąć skrajności (301)
    • Przestrzenie edycyjne (302)
    • Zalety stosowania przestrzeni edycyjnych (305)
  • Nadawanie znaczenia liczbom (305)
    • Profile osadzone (306)
  • Przedwczesne przetwarzanie barw (306)
  • Nazewnictwo: znakowanie, przypisywanie, osadzanie i profile domyślne (307)
    • Profile domyślne (308)
    • Procesy hybrydowe (309)
  • Procesy zarządzania barwą w obrębie jednego programu (310)
    • Otwieranie dokumentów nieoznakowanych (311)
    • Otwieranie dokumentów oznakowanych (312)
    • Zarządzanie barwą pomiędzy dokumentami (313)
    • Przypisywanie, przekształcanie i ekranowe próby barwne (314)
  • Podstawy przygotowania ekranowej próby barwnej (317)
    • Drukowanie i próby barwne (318)
  • Procesy zarządzania barwą z wykorzystaniem wielu programów (321)
  • Procesy związane z przenoszeniem danych spoza środowiska z zarządzaniem barwą i z powrotem (322)
    • Wprowadzanie materiałów z zewnątrz do środowiska z zarządzaniem barwą (322)
    • Kiedy zaczyna się zarządzanie barwą? (325)
    • Granice poznawalnego (325)
    • Przygotowanie materiałów do druku w środowisku bez zarządzania barwą (326)
  • Lęk przed znakowaniem (327)
    • Przygotowanie materiałów do umieszczenia w internecie (328)
    • Procesy przetwarzania obrazów przeznaczonych do umieszczenia w internecie (329)
  • Zrozumieć procesy zarządzania barwą (330)

Rozdział 11: Zarządzanie barwą w systemie operacyjnym. Co, kiedy, dlaczego? (331)

    • Zarządzanie barwą na poziomie systemu operacyjnego, aplikacji i sterowników (332)
  • Technologie ColorSync i ICM (333)
    • Co to jest? I jak to działa? (333)
  • System Mac OS 9 (334)
    • Ustawienia panelu sterowania ColorSync (335)
    • Ustawienia monitora (336)
  • System Mac OS X Panther (10.3.x) (337)
    • Zasady aktywacji zarządzania barwą (338)
    • Ustawienia w panelu Displays (340)
  • Profile standardowe (341)
    • Położenie profili (341)
    • Położenie mechanizmów CMM (342)
    • Program ColorSync Utility (342)
  • QuickDRAW, GDI i Quartz (343)
  • System Windows (348)
    • Ustalenie bieżącego profilu wyświetlania (348)
  • Preview (349)
  • Zarządzanie barwą w aplikacjach (350)
    • Aplikacje obsługujące zarządzanie barwą (350)
  • CUPS (351)
    • Aplikacje nieobsługujące zarządzania barwą (352)
  • Zarządzanie barwą w sterownikach drukarek (353)
    • Zachowanie domyślne (354)
    • Założenia dotyczące profili źródłowych (354)
    • Sterowniki rastrowe (355)
    • Sterowniki PostScript (361)
  • Zarządzanie barwą w sterownikach skanerów (364)
  • Och, Wschód to Wschód, a Zachód to Zachód (366)

Rozdział 12: Architektura zarządzania barwą w aplikacjach firmy Adobe. Zarządzanie barwą w programach Adobe Photoshop, InDesign i Illustrator (367)

  • Ustawienia kolorów - centrum dowodzenia barwami (368)
    • Ustawienia (369)
    • Profile domyślne - przestrzenie robocze (370)
    • Zasady zarządzania kolorem (370)
    • Ostrzeżenia, czyli każdy plik traktujemy indywidualnie (373)
    • Opcje zaawansowane - standardowe ustawienia przekształcania (380)
  • Ręczne przypisywanie profili i konwersje barw (383)
    • Przypisanie profilu (383)
    • Konwersja do profilu (385)
  • Zarządzanie barwą w importowanych obiektach graficznych (387)
    • Importowane obiekty graficzne w programie Photoshop (387)
    • Importowane obiekty graficzne w programie InDesign (387)
    • Importowane obiekty graficzne w programie Illustrator (390)
  • Ekranowe próby barwne i ich ustawienia (392)
    • Ekranowe próby barwne w programie Illustrator (393)
    • Ekranowe próby barwne w programie InDesign (394)
    • Ekranowe próby barwne w programie Photoshop (395)
    • Pułapki i zalety ekranowych prób barwnych (397)
  • Drukowanie (399)
  • Program Adobe Camera Raw (404)
    • Digital Raw (404)
    • Camera Raw i barwa (405)
  • Takie same, lecz jednak odmienne (408)

Rozdział 13: Zarządzanie barwą w programie Macromedia FreeHand. Duże możliwości i dziwne rozwiązania (409)

  • Ustawienia barw w programie FreeHand (410)
    • Metody zarządzania barwą (410)
    • Systemy Kodak Digital Science i Apple ColorSync (412)
  • Ręczne przypisywanie profili (415)
    • Paleta Object (416)
  • Eksport (416)
    • TIFF (417)
    • EPS i PDF (417)
  • Drukowanie (419)
    • Błędy (419)
  • Bądź uważny (421)

Rozdział 14: Zarządzanie barwą w programie CorelDRAW 12. Zarządza wszystkim, poza własnymi plikami (423)

  • Właściwości zarządzania barwą (424)
    • Internal RGB (wewnętrzny format RGB) (425)
    • Monitor (426)
    • Composite Printer (drukarka pełnokolorowa) (427)
    • Import/Export (import/eksport) (427)
    • Scanner/Digital Camera (skaner/kamera cyfrowa) (428)
    • Separations Printer (drukarka wyciągów barwnych) (428)
  • Import (429)
    • Kontrola manualna (430)
  • Eksport (431)
    • Osadzanie profili (432)
  • Drukowanie (432)
  • Mocne i słabe strony (434)

Rozdział 15: Zarządzanie barwą w programie QuarkXPress. Stopniowa poprawa (435)

  • Wyłączanie zarządzania barwą (436)
  • Wyłączanie systemu zarządzania barwą w programie QuarkXPress 3 (tylko w systemie Mac OS) (436)
    • Wyłączanie systemu zarządzania barwą w programie QuarkXPress 4, 5 i 6 (437)
  • Wbudowane zarządzanie barwą (437)
    • QuarkXPress 4 (437)
    • QuarkXPress 5 (438)
    • QuarkXPress 6 (440)
  • Właściwości zarządzania barwą (441)
  • Kontrola ręczna (444)
    • Okno Get Picture (444)
    • Okno Profile Information (446)
  • Drukowanie (446)
  • Przygotowanie próby barwnej (hard proofing) (449)
  • Compass Pro XT (449)
  • 400-kilogramowy goryl (451)

Rozdział 16: Zarządzanie barwą i format PDF. Powiew przyszłości (453)

  • Odmiany formatu PDF (454)
    • Wersje formatu PDF (454)
    • Zarządzanie barwą w języku PostScript (455)
    • PDF/X (457)
  • Distiller 5 (460)
    • Kompatybilność (460)
    • Ustawienia zarządzania barwą (461)
    • Tworzenie plików PDF (464)
  • Acrobat 5 (468)
    • Właściwości zarządzania barwą (468)
    • Drukowanie (469)
  • Program Distiller 6 (471)
    • PDF/X-1a i PDF/X-3 (472)
  • Acrobat 6 (474)
    • Właściwości zarządzania barwą (474)
    • Okna Proof Setup i Proof Colors (475)
    • Preflight (475)
    • Drukowanie (478)
  • Eksportowanie plików PDF w programie InDesign CS (479)
    • Okno PDF Export Presets (480)
    • Okno Export PDF (481)
    • Formaty EPS, PDF i AI (483)
  • Dodatki dostarczane przez niezależne firmy (483)
    • Enfocus PitStop Pro (483)
    • Inne produkty (485)
  • Powiew przyszłości (485)

Rozdział 17: Automatyzacja i skrypty. Sprytny sposób na bycie leniwym (487)

    • Do czego potrzebna jest automatyzacja? (487)
  • Serwery przetwarzania barw (488)
    • Zalety serwerów przetwarzania barw (489)
    • Wady serwerów przetwarzania barw (490)
    • Przykłady (491)
    • Pytania dotyczące serwerów przetwarzania barw (493)
  • Profile DeviceLink (494)
    • Więcej o profilach DeviceLink (494)
    • Dlaczego powinno się używać profili DeviceLink? (495)
    • Tworzenie profili DeviceLink (496)
    • Jak używać tych przeklętych rzeczy? (497)
  • Rozwiązania dedykowane dla prepressu (497)
    • Kto powinien rozważyć możliwość korzystania z rozwiązań dedykowanych dla prepressu? (498)
    • Wady (499)
    • Przykłady (500)
    • Ważne pytania (501)
  • Zarządzanie barwą w procesorze obrazów rastrowych (RIP) (503)
    • Dobry (503)
    • Zły (i brzydki) (504)
  • Skrypty (504)
    • Czym są skrypty? (504)
    • Co można zrobić za pomocą skryptów? (505)
    • Zalety korzystania ze skryptów (505)
    • Wady korzystania ze skryptów (506)
    • Przykłady skryptów (506)
    • Skrypty hybrydowe i zdalny dostęp do profili (510)
  • Kompromisy w procesie automatyzacji (511)

Rozdział 18: Budowanie procesów wykorzystujących zarządzanie barwą. Łączenie wszystkiego w jedną całość (513)

  • Cztery etapy zarządzania barwą (514)
    • Definiowanie znaczenia kolorów (515)
    • Normalizacja barw (517)
    • Konwersja na potrzeby urządzenia wyjściowego (518)
    • Próby barwne (proofing) (519)
    • Zarządzanie barwą krok po kroku (520)
  • Określanie potrzeb (520)
    • Oprogramowanie, formaty plików i urządzenia (520)
    • Na jakie urządzenia wyjściowe wyślesz swoją pracę? (521)
    • Automatyzacja i jakość (523)
  • Narzędzia (524)
    • Profile osadzone i profile domyślne (524)
    • Normalizacja i przestrzenie edycyjne (526)
    • Policja u drzwi - ostrzeżenia (527)
  • LAB - wielki normalizator (527)
    • Ochrona kanału czerni i dane zależne od urządzeń (528)
    • Systemy kolorów specjalnych (528)
    • Ekranowa próba barwna - soft proof (530)
    • Próba barwna - hard proof (530)
    • Konwersje wyjściowe (531)
  • Analiza końcowa (532)
  • Podróż jednego piksela ... (532)
    • Rejestracja piksela (533)
    • Definiowanie barw (533)
    • Normalizacja barw (534)
    • Symulacja końcowego efektu (534)
    • Optymalizacja dla urządzenia wyjściowego (535)
    • Konwersja do przestrzeni wyjściowej (535)
    • Przygotowanie próby barwnej (536)
    • Nie dotykać barw (536)
  • Diabeł tkwi w szczegółach (537)

CZĘŚĆ IV Dodatki (539)
Dodatek A: Anatomia profilu (541)

  • Struktura profilu (542)
    • Profile Header (nagłówek profilu) (542)
    • Tabela znaczników (545)
    • Dane odpowiadające znacznikom (545)
  • Znaczniki wymagane (545)
    • profileDescriptionTag (545)
    • mediaWhitePointTag (545)
    • chromaticAdaptationTag (546)
    • copyrightTag (546)
  • Profile urządzeń wejściowych (546)
    • Profile macierzowe (546)
    • Profile tablicowe (546)
    • Profile hybrydowe (547)
  • Profile wyświetlania (547)
    • BtoA0Tag (547)
  • Profile urządzeń wyjściowych (547)
    • AtoBTag i BtoATag (548)
    • gamutTag (548)
  • Dodatkowe klasy profili (548)
  • Sposoby odwzorowania barw i konwersje (549)
    • Profile DeviceLink (549)
    • Profile konwersji przestrzeni barw (550)
    • Profile abstrakcyjne (550)
    • Profile kolorów specjalnych (550)

Dodatek B: Szablony procesów (551)
Dodatek C: Słownik (561)

Cena:    199.00zł


Profesjonalne zarządzanie barwą Wydanie IIKsiążka informatyczna: Profesjonalne zarządzanie barwą Wydanie II
Księgarnia informatyczna aton.pl

Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej.