księgarnia informatyczna aton.pl

Podstawy Windows Phone 7.5 Projektowanie aplikacji przy użyciu Silverlight

Wydawnictwo Promise

Cena:    69.30zł

Podstawy Windows Phone 7.5 Projektowanie aplikacji przy użyciu Silverlight


Autor: Shawn Wildermuth

ISBN: 978-83-7541-087-7

Ilość stron: 460

Data wydania: 06/2012

Oprawa: Miękka

Format: 16.0x23.5cm

Wydawnictwo: Promise


Podstawy Windows Phone 7.5 to świetny przewodnik po tworzeniu wizualnie intrygujących aplikacji mobilnych o dużych możliwościach, które w pełni wykorzystują platformę Windows Phone 7.5 firmy Microsoft. Dziewięciokrotny zdobywca tytułu Microsoft MVP – Shawn Wildermuth czerpie ze swojego bogatego doświadczenia w nauczaniu programowania w Silverlight i Windows Phone pomagając nam w szybszym opanowaniu technik prowadzących do tworzenia wyróżniających się aplikacji.

Po przedstawieniu najnowszej wersji Windows Phone, Shawn Wildermuth przechodzi bezpośrednio do omawiania najważniejszych zagadnień wzbogacając je przykładami najlepszych praktyk i ilustrując kodem. Zbudujemy gotową aplikację od początku do końca, a następnie rozwiniemy swoje umiejętności o coraz bardziej złożone techniki.

Shawn Wildermuth prowadzi nas przez cały cykl życia programu mobilnego od planowania i projektowania po dostarczanie gotowej aplikacji pokazując nam, jak maksymalnie wykorzystać najważniejsze nowe możliwości Windows Phone 7.5. Podstawy Windows Phone 7.5 dostarczą każdemu potrzebnych umiejętności: od programistów .NET lub Silverlight zaczynających pracę z urządzeniami mobilnymi po zaawansowanych programistów aplikacji mobilnych.

Zakres książki obejmuje:
• Wykorzystanie języka projektowania Metro firmy Microsoft
• Wykorzystanie funkcji telefonu, takich jak poczta elektroniczna, dzwonienie, wyszukiwanie, przeglądanie WWW i robienie zdjęć
• Projektowanie wyglądu i zachowania interfejsu użytkownika przy użyciu XAML
• Interakcję z użytkownikami poprzez kontrolki Panorama, Pivot i inne
• Opanowanie nowego zestawu narzędzi Silverlight Toolkit for Windows Phone 7.5
• Wybór odpowiedniego paradygmatu aplikacji i funkcjonalności dla konkretnej aplikacji
• Wykorzystanie dotyku, wibracji, wykrywania ruchu oraz efektów dźwiękowych w swoich interfejsach
• Pracę z centrami i kafelkami unikalnymi dla Windows Phone 7.5
• Budowę usług opartych na lokalizacji i współpracujących z systemem GPS telefonu
• Przechowywanie danych w pamięci izolowanej lub obsługę baz danych w Windows Phone 7.5
• Skuteczną wielozadaniowość bez uszczerbku dla wydajności
• Integrację danych zewnętrznych poprzez REST, konwencjonalne usługi WWW i powiadomienia w trybie wypychania
• Przygotowywanie aplikacji do Windows Phone Marketplace

Ta seria wspierana przez liderów i główne autorytety w podstawowych technologiach Microsoft jest tworzona przez grupę osób łączącą najlepszych autorów w branży z czołowymi programistami i architektami oprogramowania w firmie Microsoft i wśród całej społeczności programistów.

To świetny materiał dla profesjonalnych programistów .NET. Obejmuje wszystkie aspekty od perspektywy eksperckiej po informacje podstawowe oraz instrukcje praktyczne. Książki z tej serii stanowią podstawowe źródła dla tych, którzy chcą rozszerzyć swoją bazę wiedzy i doświadczenie.

Rozdziały:

1. Wprowadzenie do Windows Phone 1
Inny rodzaj telefonu 1
Elementy zintegrowane 7
Specyfikacje telefonów 7
Wzorce wejściowe 10
Projektowanie dla dotyku 10
Przyciski sprzętowe 11
Klawiatury 12
Czujniki 14
Cykl życia aplikacji 14
Opieranie projektu aplikacji na usługach 15
Kafelki dynamiczne 17
Marketplace 19
Dystrybuowanie aplikacji poprzez Marketplace 19
Przesyłanie aplikacji do Marketplace 20
Zasady aplikacji 22
Zasady treści 25
Gdzie jesteśmy? 26

2. Pisanie pierwszej aplikacji na telefon 27
Przygotowanie komputera 27
Tworzenie nowego projektu 29
Visual Studio 29
XAML 33
Projektowanie przy pomocy Blend 38
Dodawanie kodu 46
Praca ze zdarzeniami 49
Debugowanie w emulatorze 49
Debugowanie przy pomocy urządzenia 50
Korzystanie z dotyku 54
Praca z telefonem 58
Gdzie jesteśmy? 62

3. Przegląd XAML 63
Czym jest XAML? 63
Właściwości obiektów XAML 65
Zrozumienie przestrzeni nazw XAML 66
Nazwy w XAML 67
Pojemniki wizualne 68
Gramatyka wizualna 73
Kształty 73
Pędzle 75
Kolory 77
Tekst 77
Obrazy 78
Przekształcenia i animacje 80
Przekształcenia 80
Animacje 83
Style w XAML 85
Zrozumienie zasobów 86
Zrozumienie stylów 87
Gdzie jesteśmy? 90

4. Kontrolki 91
Kontrolki w Silverlight 91
Kontrolki proste 93
Kontrolki prezentacyjne 99
Kontrolki list 100
Kontrolki specyficzne dla telefonu 101
Kontrolka Panorama 101
Kontrolka Pivot 104
Wiązanie danych 107
Proste wiązanie danych 107
Korzystanie z szablonu DataTemplate 110
Poprawianie wydajności przewijania 110
Formatowanie wiązania 112
Wiązanie elementów 112
Konwertery 113
Błędy wiązania danych 115
Szablony kontrolek 117
Silverlight for Windows Phone Toolkit 121
Kontrolka AutoCompleteBox 121
Kontrolka ContextMenu 123
Kontrolki DatePicker i TimePicker 124
Kontrolka ListPicker 127
Kontrolka LongListSelector 129
Kontrolka PerformanceProgressBar 133
Kontrolka ToggleSwitch 134
Kontrolka ExpanderView 135
Kontrolka PhoneTextBox 136
Pojemnik WrapPanel 138
Gdzie jesteśmy? 140

5. Projektowanie na telefon 141
Trzeci ekran 141
To telefon, prawda? 145
Wybór paradygmatu aplikacji 146
Panorama 148
Pivot 149
Proste strony 152
Microsoft Expression Blend 152
Tworzenie projektu 152
Przegląd możliwości Blend 153
Podstawy programu Blend 162
Układ 162
Pędzle 167
Tworzenie animacji 171
Praca z zachowaniami 176
Projektowanie specyficzne dla telefonu 179
Pasek ApplicationBar w programie Blend 179
Korzystanie z kontrolki Panorama w programie Blend 182
Korzystanie z kontrolki Pivot w programie Blend 185
Podgląd aplikacji 187
Gdzie jesteśmy? 188

6. Programowanie aplikacji telefonicznych 189
Cykl życia aplikacji 189
Nawigacja 192
Uśmiercanie aplikacji 197
Interfejs telefoniczny 202
Orientacja 202
Projektowanie dla dotyku 205
Obszar kliencki aplikacji 212
Pasek aplikacji 214
Zrozumienie wykrywania bezczynności 216
Efekt przechylania 217
Gdzie jesteśmy? 218

7. Integracja z telefonem 219
Korzystanie z wibracji 219
Korzystanie z czujnika ruchu 220
Emulowanie ruchu 223
Korzystanie z dźwięku 226
Odtwarzanie dźwięków przy pomocy MediaElement 226
Korzystanie z bibliotek XNA 227
Odtwarzanie dźwięków przy pomocy XNA 228
Dostosowywanie odtwarzania 229
Nagrywanie dźwięków 230
Kontakty i terminy 232
Kontakty 233
Terminy 238
Alarmy i przypomnienia 239
Tworzenie alarmu 242
Tworzenie przypomnienia 243
Dostęp do istniejących powiadomień 244
Korzystanie z zadań 245
Zadania uruchamiające 247
Zadania wybierające 256
Centra multimediów i zdjęć 264
Dostęp do muzyki 265
Odtwarzanie muzyki 267
Dostęp do zdjęć 269
Zapisywanie zdjęć 271
Integracja z centrum Zdjęcia 272
Integracja z centrum Muzyka+Wideo 275
Praca z aparatem fotograficznym 278
Korzystanie z klasy PhotoCamera 278
Bezpośredni dostęp do sprzętu 283
Interfejs API schowka 285
Kafelki dynamiczne 286
Główny kafelek dynamiczny 288
Kafelki drugorzędne 288
Dwustronne kafelki dynamiczne 290
Interfejsy API lokalizacji 291
Zezwolenie na lokalizowanie 292
Dostęp do informacji lokalizacyjnych 292
Emulowanie informacji lokalizacyjnych 298
Gdzie jesteśmy? 301

8. Bazy danych i pamięć 303
Magazynowanie danych 303
Pamięć izolowana 304
Serializacja 307
Lokalne bazy danych 312
Rozpoczęcie pracy 312
Optymalizowanie klasy kontekstu 318
Skojarzenia 322
Korzystanie z istniejącej bazy danych 327
Aktualizacje schematu 329
Zabezpieczanie bazy danych 331
Gdzie jesteśmy? 332

9. Wielozadaniowość 333
Wielozadaniowość 333
Agenci działający w tle 334
Agent okresowy 336
Agent wymagający dużych zasobów 344
Agent audio 346
Usługa transferu w tle (Background Transfer Service) 355
Wymagania i ograniczenia 356
Żądanie transferów 357
Monitorowanie żądań 359
Gdzie jesteśmy? 364

10. Usługi 365
Stos sieciowy 366
Klasa WebClient 366
Dostęp do informacji sieciowych 368
Korzystanie z JSON 371
Korzystanie z serializacji JSON 373
Przetwarzanie formatu JSON 374
Usługi WWW 378
Korzystanie z OData 382
Jak działa OData 383
Identyfikator URI 384
Korzystanie z OData na telefonie 392
Generowanie odwołania do usługi dla OData 392
Pobieranie danych 393
Aktualizowanie danych 396
Korzystanie z powiadomień w trybie wypychania (push) 397
Wymagania powiadomień w trybie wypychania 399
Przygotowywanie aplikacji do powiadomień w trybie wypychania 399
Konfigurowanie serwera dla powiadomień w trybie wypychania 401
Surowe powiadomienia 404
Przesyłanie powiadomień tostowych 414
Tworzenie kafelków dynamicznych 417
Obsługiwanie błędów powiadomień w trybie wypychania 421
Gdzie jesteśmy? 424

11. Marketplace 425
Czym jest Marketplace? 425
Jak to działa 426
Opłaty za aplikacje 429
Odbieranie wypłat 432
Zgłaszanie swojej aplikacji 433
Przygotowywanie swojej aplikacji 434
Proces zgłaszania aplikacji 439
Po zgłoszeniu 445
Modyfikowanie swojej aplikacji 447
Radzenie sobie z nieudanymi zgłoszeniami 448
Wykorzystanie reklam w aplikacjach 451
Gdzie jesteśmy? 452

Cena:    69.30zł


Podstawy Windows Phone 7.5 Projektowanie aplikacji przy użyciu SilverlightKsiążka informatyczna: Podstawy Windows Phone 7.5 Projektowanie aplikacji przy użyciu Silverlight
Księgarnia informatyczna aton.pl

Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej.