|
|||
Optymalizacja systemów i procesów logistycznychWydawnictwo CEDEWUCena: Autor: Ryszard Miler, Tomasz Nowosielski, Bohdan Pac ISBN: 978-83-7556-645-1 Ilość stron: 188 Data wydania: 02/2014 Format: 16.5x23.5cm Wydawnictwo: CEDEWU Redukcja kosztów przedsiębiorstw i łańcuchów dostaw przy zachowaniu założonego poziomu obsługi klienta to podstawowy cel optymalizacji funkcjonowania systemów i realizacji procesów logistycznych. Osiąganie założonych rezultatów w sferze efektywności i skuteczności wymaga całościowego podejścia do problemu optymalizacji działań logistycznych. Proces ten nie może być traktowany w sposób wycinkowy, gdyż suboptymalizacja realizowana w jednym segmencie łańcucha dostaw zawsze powoduje wzrost kosztów w innym jego ogniwie. Dlatego też, należy na ten problem patrzeć przekrojowo w aspekcie relacji trade off a sumaryczne koszty logistyczne, które są efektem optymalizacji muszą być niższe niż przed rozpoczęciem przedmiotowego procesu. Spojrzenie całościowe na problem optymalizacji wymaga od logistyków dużej wiedzy merytorycznej. Oczywiście należy pamiętać, że operacja optymalizacji ma swoje ograniczenia, przekroczenie których może skutkować kosztami utraconej sprzedaży, mogącymi przybierać różne formy, niemniej zawsze skutkujące stratami dla przedsiębiorstwa i łańcucha dostaw. Z logistycznego punktu widzenia optymalizacja to nie tylko starania w obszarze redukcji kosztów, to także sposób na zwiększenie obrotu poprzez wzrost konkurencyjności w danym segmencie rynku przy zachowaniu akceptowalnej dostępności produktu, niezależnie czy jest on towarem czy usługą. W działaniach logistycznych, których celem jest optymalizacja kosztów należy pamiętać, że poziom obsługi klienta, obroty i koszty logistyczne to system „naczyń połączonych”, który określa granice opłacalności tego procesu w oparciu o „swoisty próg rentowności”, wyznaczony standardami realizacji dostaw akceptowanymi przez klienta, poniżej których odchodzi on do konkurencji. Spis treści: Część I. Strategiczne uwarunkowania funkcjonowania systemów logistycznych 1. Strategie łańcuchów dostaw i kształtowanie w nich wartości – Ewa Kowalska-Napora 13 2. Usługi logistyczne jako element przewagi konkurencyjnej w funkcjonowaniu europejskich operatorów pocztowych – Marek Gogołkiewicz 21 3. Strategia rynkowa dla polskich lokalnych portów lotniczych – Dariusz Tłoczyński 33 4. Polska krajem tranzytowym w strukturze transportowej Unii Europejskiej – Tomasz Kubica 47 5. Poprawa dostępności transportowej województwa pomorskiego jako warunek zwiększenia efektywności obsługi logistycznej w regionie – Małgorzata Wach-Kloskowska, Elżbieta Adamowicz Część II. Efektywność i skuteczność systemów oraz procesów logistycznych 6. The Exactearth Satelite – Ais Benefi ts for the Maritime Transport – Ryszard K. Miler 71 7. Funkcje centrum logistyki naftowej w rozwoju Portu Gdańsk jako ogniwa łańcucha dostaw – Adam Mytlewski 87 8. Funkcjonowanie terminalu przewozów masowych na przykładzie Bałtyckiej Bazy Masowej – Bohdan Pac 103 9. Determinanty jakości usług portowych – Tomasz Nowosielski 121 Część III. Organizacja procesów i systemów logistycznych 10. Przepływ strumienia materiałów w systemie logistycznym produkcji – Radosław Drozd 139 11. Wsparcie logistyczne remontów i zaopatrzenia okrętów Marynarki Wojennej RP – Stanisław Bruski, Mariusz Jankowski 151 12. Czynniki ryzyka w przewozach intermodalnych lądowo-morskich – Dorota Książkiewicz 161 13. Planowanie tras z wykorzystaniem narzędzia Solver jako zadanie logistyczne w małej firmie – Anna Baj-Rogowska 169 14. Wybrane problemy logistycznej obsługi samolotów w portach lotniczych – Dariusz Tłoczyński 179 Książka informatyczna: Optymalizacja systemów i procesów logistycznych |
|||
Księgarnia informatyczna aton.pl Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej. |