|
|||
OpenGL Podstawy programowania grafiki 3DWydawnictwo HELIONCena: Autor: Janusz Ganczarski ISBN: 978-83-283-0193-1 Ilość stron: 544 Data wydania: 08/2015 Oprawa: Miękka Format: 168x237 Wydawnictwo: HELION OpenGL na scenę. • Podstawy OpenGL, czyli co trzeba wiedzieć, żeby zacząć tworzyć grafikę trójwymiarową przy użyciu tej biblioteki Darmowa biblioteka OpenGL jest świetnym narzędziem do tworzenia grafiki trójwymiarowej na różnych platformach sprzętowych i w różnych systemach operacyjnych. Jej legendarne możliwości, doskonalone od 1992 roku do dziś, znakomicie sprawdzają się na przykład w grach komputerowych. Z kolei otwarty interfejs programistyczny pozwolił na zbudowanie wokół niej mnóstwa narzędzi uzupełniających i rozszerzeń, które przydadzą się każdemu użytkownikowi pragnącemu wykreować swój własny świat w formacie 3D. Jeśli masz ochotę spróbować sił w programowaniu grafiki i zobaczyć na ekranie to, co na razie pozostaje jedynie w Twojej wyobraźni, ta książka pomoże Ci zrealizować cel. Dowiesz się z niej, jak zbudowana jest biblioteka, jakie zasady rządzą pisaniem programów w OpenGL oraz do czego służą obiekty i co możesz z nimi zrobić. Nauczysz się przekształcać scenę, budować modele oświetlenia i obsługiwać tekstury. Poznasz różne rodzaje buforów i zobaczysz, na czym polega antyaliasing. Odkryjesz też, jak przetwarzać geometrię obiektów i jak tworzyć realistyczne cienie. W dodatkach do książki znajdziesz natomiast informacje, które pomogą Ci rozpocząć pracę z tą biblioteką. Poznaj OpenGL i zachwyć świat swoimi grafikami! • Co to jest OpenGL? Wykreuj swój świat z OpenGL. Spis treści: Rozdział 1. Od autora (7) Rozdział 2. Wprowadzenie do OpenGL (11) Rozdział 3. Pierwszy program (23) Rozdział 4. Rzutowanie i transformacje (69) Rozdział 5. Cieniowanie i oświetlenie (105) Rozdział 6. Tekstury (163) Rozdział 7. Operacje na fragmentach i przetwarzanie końcowe (231) Rozdział 8. Antyaliasing (295) Rozdział 9. Zaawansowane przekształcanie geometrii (313) Rozdział 10. Cienie (369) Rozdział 11. Odwzorowanie środowiska i nierówności powierzchni (415) Rozdział 12. Rozszerzenia (449) Dodatek A Macierze i wektory (463) Dodatek B Język GLSL (473) Książka informatyczna: OpenGL Podstawy programowania grafiki 3D |
|||
Księgarnia informatyczna aton.pl Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej. |