księgarnia informatyczna aton.pl

OpenGL Podstawy programowania grafiki 3D

Wydawnictwo HELION

Cena:    89.00   64.97zł

OpenGL Podstawy programowania grafiki 3D


Autor: Janusz Ganczarski

ISBN: 978-83-283-0193-1

Ilość stron: 544

Data wydania: 08/2015

Oprawa: Miękka

Format: 168x237

Wydawnictwo: HELION


OpenGL na scenę.

• Podstawy OpenGL, czyli co trzeba wiedzieć, żeby zacząć tworzyć grafikę trójwymiarową przy użyciu tej biblioteki
• Programowanie w Open GL, czyli jakie elementy należy wziąć pod uwagę przy tworzeniu realistycznego obrazu
• Bez matmy ani rusz, czyli jak zaprząc geometrię i arytmetykę do pracy przy scenie

Darmowa biblioteka OpenGL jest świetnym narzędziem do tworzenia grafiki trójwymiarowej na różnych platformach sprzętowych i w różnych systemach operacyjnych. Jej legendarne możliwości, doskonalone od 1992 roku do dziś, znakomicie sprawdzają się na przykład w grach komputerowych. Z kolei otwarty interfejs programistyczny pozwolił na zbudowanie wokół niej mnóstwa narzędzi uzupełniających i rozszerzeń, które przydadzą się każdemu użytkownikowi pragnącemu wykreować swój własny świat w formacie 3D.

Jeśli masz ochotę spróbować sił w programowaniu grafiki i zobaczyć na ekranie to, co na razie pozostaje jedynie w Twojej wyobraźni, ta książka pomoże Ci zrealizować cel. Dowiesz się z niej, jak zbudowana jest biblioteka, jakie zasady rządzą pisaniem programów w OpenGL oraz do czego służą obiekty i co możesz z nimi zrobić. Nauczysz się przekształcać scenę, budować modele oświetlenia i obsługiwać tekstury.

Poznasz różne rodzaje buforów i zobaczysz, na czym polega antyaliasing. Odkryjesz też, jak przetwarzać geometrię obiektów i jak tworzyć realistyczne cienie. W dodatkach do książki znajdziesz natomiast informacje, które pomogą Ci rozpocząć pracę z tą biblioteką. Poznaj OpenGL i zachwyć świat swoimi grafikami!

• Co to jest OpenGL?
• Historia i perspektywy OpenGL
• Pierwszy program
• Rzutowanie i transformacje
• Cieniowanie i oświetlenie
• Tekstury i antyaliasing
• Zaawansowane przekształcanie geometrii
• Cienie
• Odwzorowanie środowiska i nierówności powierzchni
• Rozszerzenia
• Macierze i wektory
• Język GLSL

Wykreuj swój świat z OpenGL.

Spis treści:

Rozdział 1. Od autora (7)

Rozdział 2. Wprowadzenie do OpenGL (11)
Co to jest OpenGL? (11)
Historia OpenGL (13)
Potok renderingu (15)
Kontekst renderingu (16)
Typy danych (18)
Zmienne stanu (18)
Obsługa błędów (20)
OpenGL ES i WebGL (21)
OpenGL NG (21)
Kwestie techniczne (21)

Rozdział 3. Pierwszy program (23)
Obiekty bufora (23)
Wierzchołki i ich atrybuty (26)
Prymitywy geometryczne (30)
Scena 3D i jej przekształcenia (32)
Podstawy GLSL (37)
Shadery wierzchołków (38)
Shadery fragmentów (38)
Obsługa shaderów (40)
Pierwszy program (45)

Rozdział 4. Rzutowanie i transformacje (69)
Zmienne jednorodne w shaderach (69)
Przekształcenia modelu-widoku i rzutowanie (73)
Dodatkowe płaszczyzny obcinania i płaszczyzny usuwania (91)
Selekcja obiektu (97)

Rozdział 5. Cieniowanie i oświetlenie (105)
RGB (105)
Cieniowanie wielokątów (106)
Nazwane bloki jednorodne (113)
Oświetlenie (120)
Model oświetlenia Lamberta (130)
Model oświetlenia Blinna-Phonga (135)
Model oświetlenia Phonga (152)

Rozdział 6. Tekstury (163)
Tablice pikseli (163)
Podstawy teksturowania (168)
Tekstury dwuwymiarowe (184)
Tekstury trójwymiarowe (203)
Tablice tekstur 2D (208)
Tekstury sześcienne (212)
Tekstury skompresowane (216)
Sprajty punktowe (223)
Tekstury buforowe (228)

Rozdział 7. Operacje na fragmentach i przetwarzanie końcowe (231)
Bufory ramki (231)
Rendering pozaekranowy (237)
Rendering do tekstury (241)
Wiele buforów renderingu (246)
Rendering wielowarstwowy (258)
Operacje na fragmentach (266)
Test szablonu (267)
Test głębokości (272)
Mieszanie kolorów (276)
Test zasłaniania (285)

Rozdział 8. Antyaliasing (295)
Wielopróbkowanie (296)
Wielopróbkowanie w obiektach bufora ramki (307)
Nadpróbkowanie (312)

Rozdział 9. Zaawansowane przekształcanie geometrii (313)
Prymitywy rozszerzone i shadery geometrii (313)
Teselacja (318)
Krzywe i powierzchnie parametryczne (341)
Transformacje sprzężone zwrotnie (360)

Rozdział 10. Cienie (369)
Rzutowanie cieni (369)
Bryły cieni (376)
Mapy cieni (390)

Rozdział 11. Odwzorowanie środowiska i nierówności powierzchni (415)
Techniki odwzorowania nierówności powierzchni (415)
Odwzorowanie środowiska (431)

Rozdział 12. Rozszerzenia (449)
Podstawowe informacje o rozszerzeniach (449)
Obsługa rozszerzeń API OpenGL (451)
Obsługa rozszerzeń GLSL (456)

Dodatek A Macierze i wektory (463)
Macierze (463)
Wektory (468)

Dodatek B Język GLSL (473)
Podstawy składni (473)
Preprocesor (474)
Zmienne, typy i konwersje (478)
Operatory i wyrażenia (493)
Kwalifikatory (496)
Instrukcje i struktura programu (515)
Wbudowane zmienne (520)
Wbudowane funkcje (523)

Cena:    89.00   64.97zł


OpenGL Podstawy programowania grafiki 3DKsiążka informatyczna: OpenGL Podstawy programowania grafiki 3D
Księgarnia informatyczna aton.pl

Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej.