księgarnia informatyczna aton.pl

OpenGL Księga eksperta Wydanie VII

Wydawnictwo HELION

Cena:    119.00   86.87zł

OpenGL Księga eksperta Wydanie VII


Autor: Graham Sellers, Richard S. Wright Jr., Nicholas Haemel

ISBN: 978-83-283-2107-6

Ilość stron: 680

Data wydania: 05/2016

Oprawa: Twarda

Format: 164x239

Wydawnictwo: HELION


Biblioteka OpenGL jest potężnym systemem graficznym, doskonałym API do generowania grafiki trójwymiarowej w czasie rzeczywistym. System ten nadaje się znakomicie do wizualizacji wszelkiego rodzaju odwzorowań zjawisk fizycznych czy obiektów technicznych, a także do przedstawiania symulacji ze zmieniającymi się parametrami.

Często jest wykorzystywany do pisania gier komputerowych. Daje możliwość tworzenia świetnej grafiki na wiele różnych platform z wykorzystaniem tych samych zestawów instrukcji. Co ważne, OpenGL jest całkowicie darmową biblioteką, a dostępność licznych rozszerzeń znakomicie zwiększa wachlarz jej zastosowań.

Niniejsza książka stanowi doskonałe wprowadzenie w tematykę OpenGL dla każdego programisty, nawet dla osób niezbyt biegłych w zagadnieniach grafiki komputerowej. Zawiera opis całego głównego API, kluczowych rozszerzeń i wszystkich typów shaderów z uwzględnieniem najnowszych elementów biblioteki.

Wyjaśniono tu zasady działania OpenGL i opisano zagadnienia potoków graficznych. Stopniowo czytelnik jest zaznajamiany z coraz bardziej złożonymi technikami. W książce znalazły się liczne przykłady kodu działającego na kilku popularnych platformach. Warto podkreślić, że autorzy poza API przedstawili również najlepsze praktyki programistyczne.

W tej książce opisano między innymi:
• podstawy (w tym matematyczne) grafiki 3D czasu rzeczywistego
• najważniejsze techniki renderowania, przekształcania i teksturowania obiektów
• shadery i język GLSL (OpenGL Shading Language)
• kwestie zarządzania danymi i kontroli dostępu do tych danych
• techniki budowania większych aplikacji i wdrażania ich na wielu platformach
• rendering zaawansowany: symulację oświetlenia i efekty artystyczne
• sposoby poprawiania wydajności, redukcji narzutu CPU i analizy zachowania GPU
• nowości w OpenGL, takie jak kompresja tekstur, rysowanie tekstu, rendering czcionek za pomocą pól odległości, wysokiej jakości filtrowanie tekstur i użycie OpenMP

OpenGL? Kreatywnych ogranicza tylko wyobraźnia.

Cena:    119.00   86.87zł


OpenGL Księga eksperta Wydanie VIIKsiążka informatyczna: OpenGL Księga eksperta Wydanie VII
Księgarnia informatyczna aton.pl

Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej.