księgarnia informatyczna aton.pl

Objective-C Leksykon profesjonalisty

Wydawnictwo HELION

Cena:    39.00   9.75zł

Objective-C Leksykon profesjonalisty


Autor: David Chisnall

ISBN: 978-83-246-4350-9

Ilość stron: 240

Data wydania: 06/2012

Oprawa: Miękka

Format: 140x208

Wydawnictwo: HELION


Objective-C to nowoczesny język programowania, dzięki któremu możesz tworzyć zaawansowane aplikacje dla produktów ze stajni Apple. Produkty takie, jak iPad, iPhone czy laptopy z systemem operacyjnym MacOS, podbiły serca użytkowników na całym świecie. Co ważne, ich pozycja wydaje się niezagrożona! Dlatego inwestycja w wiedzę na temat tego języka jest w pełni uzasadniona.

Z tą książką błyskawicznie poznasz możliwości języka Objective-C. Dzięki przystępnemu wprowadzeniu zapoznasz się z podstawami języka, a w kolejnych rozdziałach poszerzysz wiedzę o bardziej zaawansowane zagadnienia. Podręcznik wypełniony ponad setką listingów z kodem źródłowym programów sprawi, że będziesz mógł stworzyć działający kod w języku Objective-C praktycznie w każdej sytuacji.

W trakcie lektury dowiesz się, jak zarządzać pamięcią, korzystać ze wzorców oraz wykonywać operacje na ciągach znaków, liczbach i kolekcjach. Ponadto sprawdzisz, jak w Objective-C korzystać z plików, wątków i dostępu do sieci. Poświęć chwilę tej książce, a już wkrótce zaczniesz tworzyć zaawansowane oprogramowanie w Objective-C!

Sprawdź:

  • jak rozpocząć przygodę z Objective-C
  • jak zarządzać pamięcią
  • jak tworzyć aplikacje wielowątkowe
  • jak debugować kod

Twój przewodnik do pierwszej aplikacji w Objective-C.

Rozdziały:

Rozdział 1. Filozofia Objective-C (15)

  • Model obiektowy (15)
  • Opowieść o dwóch systemach typów (17)
  • C to Objective-C (17)
  • Język i biblioteka (18)
  • Historia Objective-C (20)
  • Wieloplatformowość (22)
  • Kompilowanie programów napisanych w Objective-C (23)

Rozdział 2. Elementarz Objective-C (25)

  • Deklarowanie typów w Objective-C (26)
  • Wysyłanie wiadomości (28)
  • Selektory (30)
  • Deklarowanie klas (31)
  • Protokoły (35)
  • Dodawanie metod do istniejącej klasy (36)
  • Nieformalne protokoły (38)
  • Generowanie metod przy użyciu zadeklarowanych właściwości (38)
  • Słowa kluczowe self, _cmd i super (42)
  • Wskaźnik isa (44)
  • Inicjalizowanie klas (46)
  • Kodowanie typów (47)
  • Używanie bloków (49)

Rozdział 3. Zarządzanie pamięcią (51)

  • Zajmowanie i zwalnianie pamięci (51)
  • Przypisywanie do zmiennych instancyjnych (52)
  • Automatyczne zliczanie referencji (53)
  • Zwracanie obiektów przez argumenty będące wskaźnikami (54)
  • Unikanie cykli pozyskanych referencji (56)
  • Migracja do ARC (57)
  • Pule automatycznego zwalniania pamięci (59)
  • Konstruktory automatycznie zwalniające pamięć (61)
  • Automatyczne zwalnianie obiektów w akcesoriach (61)
  • Wsparcie dla automatycznego odśmiecania kolekcji (62)
  • Współpraca z C (64)
  • Niszczenie obiektów (65)
  • Słabe referencje (66)
  • Alokowanie skanowanej pamięci (68)

Rozdział 4. Najważniejsze wzorce w Objective-C (71)

  • Dwufazowe tworzenie obiektów (71)
  • Kopiowanie obiektów (72)
  • Archiwizowanie obiektów (74)
  • Tworzenie wyznaczonych inicjalizatorów (76)
  • Singleton (77)
  • Delegowanie (79)
  • Budowanie fasad (80)
  • Tworzenie klastrów klas (81)
  • Pętla wykonania (83)

Rozdział 5. Liczby (85)

  • Przechowywanie liczb w kolekcjach (86)
  • Arytmetyka liczb dziesiętnych (88)
  • Konwersje między ciągami znakowymi i liczbami (90)
  • Odczytywanie liczb z ciągów znakowych (91)

Rozdział 6. Operacje na ciągach znakowych (93)

  • Tworzenie stałych ciągów znakowych (94)
  • Porównywanie ciągów znakowych (94)
  • Przetwarzanie ciągu znakowego litera po literze (96)
  • Zmiana kodowania ciągów znakowych (98)
  • Przycinanie ciągów znakowych (100)
  • Dzielenie ciągów znakowych (101)
  • Kopiowanie ciągów znakowych (101)
  • Tworzenie ciągów znakowych z szablonów (103)
  • Dopasowywanie wzorców do ciągów znakowych (105)
  • Przechowywanie tekstu z formatowaniem (106)

Rozdział 7. Kolekcje (109)

  • Używanie tablic (110)
  • Kontrolowanie indeksów (111)
  • Przechowywanie nieuporządkowanych grup obiektów (112)
  • Tworzenie słownika (113)
  • Iterowanie po kolekcji (114)
  • Wyszukiwanie obiektu w kolekcji (116)
  • Dziedziczenie z kolekcji (118)
  • Przechowywanie obiektów Objective-C w kolekcjach C++ (120)

Rozdział 8. Data i czas (123)

  • Odczytywanie aktualnej daty (123)
  • Przygotowanie dat do wyświetlenia (124)
  • Zliczanie upływającego czasu (126)
  • Odczytywanie dat z ciągów znakowych (126)
  • Zdarzenia stopera (127)

Rozdział 9. Listy właściwości (129)

  • Przechowywanie kolekcji w listach właściwości (130)
  • Odczytywanie danych z listy właściwości (131)
  • Zmiana formatu list właściwości (133)
  • JSON (134)
  • Przechowywanie ustawień (135)
  • Przechowywanie dowolnych obiektów w systemie ustawień (138)

Rozdział 10. Interakcja ze środowiskiem (141)

  • Pobieranie wartości środowiskowych (141)
  • Przetwarzanie argumentów z linii komend (142)
  • Ustawienia regionalne użytkownika (144)
  • Nagłe zakończenie programu (145)

Rozdział 11. Kodowanie klucz-wartość (147)

  • Dostęp do wartości poprzez klucz (147)
  • Uzyskiwanie zgodności z KVC (148)
  • Ścieżki do klucza (151)
  • Obserwowanie kluczy (152)
  • Uzyskiwanie zgodności z KVO (153)

Rozdział 12. Obsługa błędów (155)

  • Różnice w implementacji wyjątków (156)
  • Rzucanie i łapanie wyjątków (157)
  • Obiekty wyjątków (159)
  • Zunifikowany model wyjątków (160)
  • Wyjątki a zarządzanie pamięcią (161)
  • Przekazywanie delegat z błędami (162)
  • Zwracanie informacji o błędzie (163)
  • NSError (164)

Rozdział 13. Dostęp do katalogów i plików (167)

  • Odczytywanie pliku (167)
  • Przenoszenie i kopiowanie plików (169)
  • Pobieranie atrybutów pliku (170)
  • Modyfikacja ścieżek (171)
  • Sprawdzanie, czy plik lub katalog istnieje (172)
  • Praca z pakietami (173)
  • Odszukiwanie plików w lokacjach systemowych (175)

Rozdział 14. Wątki (179)

  • Tworzenie wątków (179)
  • Ustawianie priorytetu wątku (180)
  • Synchronizowanie wątków (182)
  • Przechowywanie danych specyficznych dla danego wątku (183)
  • Oczekiwanie na prawdziwość warunku (185)

Rozdział 15. Bloki i Grand Central (189)

  • Wiązanie zmiennych z blokami (189)
  • Zarządzanie pamięcią a bloki (192)
  • Wykonywanie czynności w tle (194)
  • Tworzenie własnych kolejek pracy (196)

Rozdział 16. Powiadomienia (199)

  • Żądanie powiadomień (199)
  • Wysyłanie powiadomień (201)
  • Kolejkowanie powiadomień (201)
  • Przesyłanie powiadomień między aplikacjami (202)

Rozdział 17. Sieć (205)

  • Wykorzystywanie obudowanych socketów z języka C (205)
  • Łączenie się z serwerami (207)
  • Przesyłanie obiektów przez sieć (208)
  • Wyszukiwanie węzłów równoległych (210)
  • Wczytywanie danych spod adresu URL (212)

Rozdział 18. Debugowanie Objective-C (215)

  • Inspekcja obiektów (215)
  • Rozpoznawanie problemów z pamięcią (217)
  • Obserwowanie wyjątków (218)
  • Asercje (220)
  • Zapisywanie wiadomości o błędach (221)

Rozdział 19. Środowisko uruchomieniowe Objective-C (223)

  • Wysyłanie wiadomości na podstawie nazwy (223)
  • Odszukiwanie klas według nazwy (224)
  • Sprawdzanie, czy obiekt posiada daną metodę (225)
  • Przekierowywanie wiadomości (227)
  • Odszukiwanie klas (228)
  • Inspekcja klas (229)
  • Tworzenie nowych klas (231)
  • Dodawanie nowych zmiennych instancyjnych (232)
Cena:    39.00   9.75zł


Objective-C Leksykon profesjonalistyKsiążka informatyczna: Objective-C Leksykon profesjonalisty
Księgarnia informatyczna aton.pl

Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej.