księgarnia informatyczna aton.pl

Mobile Web Development Smashing Magazine

Wydawnictwo HELION

Cena:    49.00   12.25zł

Mobile Web Development Smashing Magazine


Autor: G. Avola, Jon Raasch

ISBN: 978-83-246-7098-7

Ilość stron: 288

Data wydania: 11/2013

Oprawa: Miękka

Format: 168x237

Wydawnictwo: HELION


„Smashing Magazine” to jeden z najpopularniejszych serwisów poświęconych zagadnieniom z dziedziny programowania, między innymi tworzenia profesjonalnych stron WWW. Jest to obowiązkowa pozycja wśród ulubionych serwisów każdego projektanta i dewelopera. Na łamach tego portalu najwybitniejsi eksperci dzielą się wiedzą z zakresu projektowania interfejsów użytkownika, aplikacji mobilnych i stron WWW.

Kolejna książka z tej serii poświęcona jest w całości aplikacjom mobilnym. W trakcie lektury poznasz podstawy HTML5, CSS3 i JavaScriptu oraz zaznajomisz się z możliwościami, jakie dają one deweloperom. Z kolejnych rozdziałów dowiesz się, jak skonfigurować platformę rozwojową i produkcyjną, jak stworzyć prototyp oraz jaką bazę danych warto wykorzystać. Ponadto nauczysz się w praktyce stosować mechanizmy geolokalizacji czy integracji z serwisami społecznościowymi oraz kontrolować wydajność Twojej aplikacji. Na sam koniec przekonasz się, że przygotowanie aplikacji do premiery wcale nie jest takie trudne. Nie martw się, z tą książką odniesiesz sukces!

Sprawdź:

  • jakie nowości kryją HTML5 i CSS3
  • jak przygotować platformę rozwojową i produkcyjną
  • jak przechowywać dane w aplikacji mobilnej
  • dlaczego warto tworzyć aplikacje na urządzenia przenośne
  • jak odnieść sukces

Fenomenalne źródło informacji o aplikacjach mobilnych.

Spis treści:

Rozdział 1. Wprowadzenie do programowania na platformy mobilne (17)

  • Przykłady mobilnych stron WWW (18)
  • Platformy natywne kontra WWW (20)
    • Wady i zalety platform natywnych oraz WWW (20)
    • Rozwiązania umożliwiające przejście z platformy WWW na natywną (22)
  • Urządzenia i systemy operacyjne (23)
  • Estetyka projektu (25)
    • Informacje o postępie operacji (25)
    • Wzorce projektowe systemu iOS (25)
    • Wzorce projektowe Androida (25)
    • Wymiary okna (25)
    • Orientacja ekranu (27)
    • Czcionki (28)
  • Podsumowanie (29)

Rozdział 2. Przegląd technologii mobilnych (31)

    • CSS3 (40)
      • Kluczowe cechy CSS3 (40)
    • JavaScript (46)
      • jQuery (46)
      • XUI (46)
      • Zepto (47)
      • jQTouch (47)
    • Frameworki i narzędzia do tworzenia interfejsu użytkownika (47)
      • Sencha Touch (47)
      • jQuery Mobile (48)
      • Modernizr (48)
      • iScroll (48)
      • Mustache i inne mechanizmy szablonów dla JavaScriptu (49)
    • Podsumowanie (50)

    CZĘŚĆ II. KONFIGURACJA APLIKACJI I INFRASTRUKTURY (51)

    Rozdział 3. Konfiguracja platformy rozwojowej i produkcyjnej (53)

    • Konfiguracja środowiska rozwojowego (54)
      • Lokalny hosting (55)
      • Konfiguracja środowiska MAMP (na Mac OS X) (55)
      • XAMPP dla systemu Windows (57)
      • Środowiska programistyczne (60)
      • Testowanie kodu (63)
    • Konfiguracja środowiska produkcyjnego (69)
      • Hosting (69)
      • Konfiguracja infrastruktury (70)
      • Zarządzanie pasmem (70)
    • Podsumowanie (71)

    Rozdział 4. Tworzenie prototypu (73)

      • Wykorzystanie szablonów stron HTML5 (74)
      • Projekt aplikacji (75)
    • Prototypy stron (76)
      • Strona ustawień (77)
      • Nawigacja wewnętrzna (83)
      • Nawigacja typu pushState (86)
    • Podsumowanie (86)

    Rozdział 5. Struktura mobilnej aplikacji WWW (87)

    • Elementy struktury (88)
      • Wyśrodkowanie zawartości dzięki mechanizmowi viewport (88)
      • Użycie trybu Full App (tylko iOS) (89)
      • Dodawanie nagłówka i elementów nawigacyjnych (96)
      • Obsługa zdarzeń zmiany adresu lokalnego (98)
      • Przejścia (100)
      • Przełączanie między stronami aplikacji (102)
      • Reagowanie na zmiany orientacji urządzenia (105)
    • Podsumowanie (108)

    Rozdział 6. Mobilna baza danych (109)

    • Elementy aplikacji (110)
      • Podsumowanie (120)

      CZĘŚĆ III. PROGRAMOWANIE (121)

      Rozdział 7. Wykorzystanie Web SQL (123)

      • Elementy (124)
        • Tworzenie bazy i jej tabel (124)
        • Dodawanie wartości do tabeli color (126)
        • Tworzenie strony Zarządzaj (128)
      • Podsumowanie (141)

      Rozdział 8. Geolokalizacja i AJAX (143)

      • Elementy (144)
        • Implementacja strony Znajdź (144)
        • Funkcja zwrotna wywołania geolokalizacyjnego (147)
        • Użycie lokalizacji z Google Maps (148)
        • Wykorzystanie API foursquare do wyszukiwania winiarni (151)
        • Okno informacyjne (154)
        • Przycisk odświeżania (157)
      • Podsumowanie (158)

      Rozdział 9. Integracja z mediami społecznościowymi (159)

      • Elementy (160)
      • Strona Aktywności (160)
        • Zapytanie (160)
        • Praca z szablonami (162)
        • Wykorzystanie szablonów do budowania listy aktywności (164)
        • Uruchamianie skryptu i prawidłowe wyświetlanie wyników (166)
      • Tworzenie strony z informacjami o winie (168)
        • Struktura strony zawierającej informacje o winie (168)
        • Logika strony Szczegóły (169)
        • Wyświetlanie szczegółów na stronie (171)
      • Połączenie z zewnętrznymi serwisami (172)
        • Szablon (172)
        • Tworzenie widoku listy (174)
        • Budowanie szablonu na wpisy z Twittera (177)
        • Funkcja generująca opisową formę czasu (178)
        • Udoskonalanie znacznika czasu (180)
        • Zmiana widoku listy wpisów z Twittera (182)
        • Wysyłanie wpisów do Twittera i Facebooka (183)
      • Podsumowanie (184)

      Rozdział 10. Lokalny magazyn danych i wyszukiwanie (185)

      • Elementy (186)
        • Funkcja myStorage() (186)
        • Lokalna kopia danych geolokalizacyjnych i lokali (188)
        • Lokalna kopia danych z Twittera (192)
        • Zapisywanie preferencji na stronie Ustawienia (193)
        • Przeszukiwanie historii aktywności (195)
      • Podsumowanie (199)

      CZĘŚĆ IV. WYDAJNOŚĆ I PRODUKCJA (201)

      Rozdział 11. Testowanie i organizowanie kodu (203)

      • Organizowanie plików JavaScript (204)
        • Moduł global.js (205)
        • Moduł database.js (206)
        • Moduł util.js (206)
        • Moduł social.js (207)
        • Moduł geo.js (207)
        • Moduł helper.js (207)
        • Składamy wszystko w całość (207)
      • Ładowanie plików JavaScript (208)
        • head.js (208)
        • Pamięć podręczna (209)
        • Zmniejszenie rozmiaru plików JavaScript (210)
      • Techniki testowania mobilnych aplikacji WWW (211)
        • Testowanie aplikacji Corks (212)
      • Podsumowanie (213)

      Rozdział 12. Przygotowanie do premiery (215)

      • Wskazówki dotyczące debugowania (216)
        • Środowiska testowe (216)
        • Narzędzia deweloperskie (219)
        • Zdarzenia dotyku i myszy (225)
      • Wydajność (225)
        • Pasmo sieciowe (226)
        • Optymalizacje JavaScriptu (228)
        • Optymalizacja CSS (233)
      • Podsumowanie (237)

        • Elementy (240)
        • Geolokalizacja (243)
        • Lokalny magazyn danych (245)
        • Manifest pamięci podręcznej (246)
      • CSS3 (249)
        • Właściwość box-shadow (249)
        • Gradienty (253)
        • Animacje CSS (260)
      • JavaScript (268)
        • Podstawowe zdarzenia (268)
        • Zdarzenia dotyku (271)
        • jQuery (274)
      • Podsumowanie (280)
      Cena:    49.00   12.25zł


      Mobile Web Development Smashing MagazineKsiążka informatyczna: Mobile Web Development Smashing Magazine
      Księgarnia informatyczna aton.pl

      Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej.