księgarnia informatyczna aton.pl

Microsoft Visual C++ 2012 Praktyczne przykłady

Wydawnictwo HELION

Cena:    54.90zł

Microsoft Visual C++ 2012 Praktyczne przykłady


Autor: Mariusz Owczarek
ISBN: 978-83-246-5352-2
Ilość stron: 384
Data wydania: 01/2013
Oprawa: Miękka
Format: 158x235
Wydawnictwo: HELION


Microsoft Visual C++ 2012? To nic trudnego!
  • Poznaj składnię języka C++ i nowości wprowadzane przez standard C++11
  • Naucz się wykorzystywać typy i konstrukcje programistyczne
  • Dowiedz się, jak tworzyć aplikacje oparte na Windows API i .NET Framework

Dostępne od niedawna środowisko Visual C++ 2012 oferuje użytkownikom szereg zupełnie nowych możliwości. Dzięki wprowadzeniu obsługi standardu C++11 i zwiększeniu przejrzystości oraz uniwersalności kodu źródłowego rozwiązanie ugruntowało swoją renomę nowoczesnego i nieustannie rozwijanego narzędzia programistycznego do wszechstronnych zastosowań. Ulepszone i dostosowane do nowych wymagań z powodzeniem może konkurować z innymi środowiskami obecnymi na rynku. Potwierdzają to również takie posunięcia producenta, jak zapewnienie wsparcia dla twórców programów działających w systemie Windows 8 i aplikacji mobilnych uruchamianych na platformie Windows Phone.

"Microsoft Visual C++ 2012. Praktyczne przykłady" to doskonały przewodnik dla osób chcących poznać język C++ i zacząć pisać programy w środowisku Visual C++. Książka zawiera dokładny opis składni standardowego języka C++, a także praktyczne wskazówki dotyczące tworzenia aplikacji wykorzystujących Windows API oraz .NET Framework. Podręcznik prezentuje nie tylko podstawowe konstrukcje języka i sposoby ich stosowania, lecz także wprowadza czytelnika w bardziej zaawansowane zagadnienia związane z tworzeniem aplikacji działających w systemach operacyjnych Windows. Każdy omawiany tutaj temat został zilustrowany przykładem umożliwiającym praktyczne utrwalenie poznanych wiadomości teoretycznych.

  • Instalacja i obsługa środowiska Microsoft Visual C++
  • Struktura programów C++ i konstrukcje języka
  • Przegląd instrukcji i typów wbudowanych
  • Podstawy techniki obiektowej
  • Korzystanie z Windows API
  • Tworzenie aplikacji wyposażonych w GUI
  • Obsługa operacji na plikach
  • Programowanie wielowątkowe
  • Używanie komponentów .NET Framework

Chcesz nauczyć się szybko działać w nowym Visual C++? Jesteś na dobrej drodze.

Spis treści:

Rozdział 1. Podstawy środowiska Visual C++ 2012 Professional (11)

  • Opis środowiska (11)
  • Język C++ a .NET Framework (12)
  • Pobieranie i instalacja środowiska (12)
  • Kilka pojęć na początek (14)
    • Zmienne (14)
    • Funkcja (14)
    • Klasy (15)
    • Przestrzenie nazw (16)
  • Z czego składa się aplikacja Windows (16)
  • Główne okno VC++ 2012 RC (17)
  • Zaginiony projekt (18)
  • Tworzenie projektu nowej aplikacji w VC++ 2012 (19)
  • Wygląd środowiska w trybie budowy aplikacji (22)
  • Struktura projektu (24)
  • Efektywna praca w środowisku (25)

Rozdział 2. Struktura programów C++ i C++/CLI (29)

  • Programy korzystające z konsoli w VC++ 2012 (29)
  • Ogólna postać programu pisanego w C++ (29)
  • Dyrektywy (31)
    • Dyrektywa #include (31)
    • Dyrektywa #define (33)
    • Dyrektywa #ifdef - kompilacja warunkowa (34)
  • Typy zmiennych (37)
    • Zmienne typu int (37)
    • Zmienne typu float (38)
    • Typ double (38)
    • Typ char (38)
    • Modyfikatory typów (38)
  • Rzutowanie (konwersja) typów (39)
    • Rzutowanie static_cast (39)
    • Rzutowanie const_cast (40)
    • Rzutowanie safe_cast (41)
    • Rzutowanie dynamic_cast (41)
  • Typ wyliczeniowy (41)
    • Silnie typowane wyliczenia (41)
  • Słowo kluczowe auto, czyli dedukcja typu (45)
  • L-wartości i R-wartości (46)
  • Operatory (46)
    • Zapis danych do plików i odczyt z nich za pomocą operatorów << i >> (48)
  • Wskaźniki i referencje (50)
    • Wskaźniki (50)
    • Referencje (50)
    • Referencje do r-wartości (51)
    • Wskaźniki do stałej i rzutowanie const_cast (51)
  • Tablice (52)
  • Operatory new i delete (55)
  • Instrukcje (55)
    • Instrukcje warunkowe (56)
    • Instrukcje iteracji (57)

Rozdział 3. Funkcje (59)

  • Tradycyjny zapis funkcji (59)
  • Przeciążanie funkcji (60)
    • Niejednoznaczność (60)
    • Przekazywanie argumentów przez wartość i adres (61)
    • Wskaźniki do funkcji, delegaty (62)
  • Wyrażenia lambda (65)
  • Funkcja main() (67)
    • Przekazywanie parametrów do funkcji main() (68)
  • Szablony funkcji (70)

Rozdział 4. Struktury, klasy, obiekty (73)

  • Struktury (73)
  • Klasy (75)
    • Statyczne metody i pola klasy (78)
    • Wskaźnik zwrotny this (79)
  • Dziedziczenie (80)
  • Funkcje wirtualne (83)
  • Wskaźniki na klasy bazowe i pochodne, rzutowanie (85)
  • Przeciążanie operatorów (88)
  • Szablony klas (89)
  • Wyjątki (92)
  • Przestrzenie nazw (94)

Rozdział 5. Konstruowanie i usuwanie obiektów klas (97)

  • Konstruktory i destruktory (97)
  • Przeciążanie konstruktorów (99)
  • Konstruktor kopiujący (100)
  • Konstruktor przenoszący (102)
  • Konstruktory definiowane w klasach dziedziczonych (104)
  • Konstruktor kopiujący w klasie potomnej (105)
  • Konstruktor definiowany w szablonie klasy (107)
  • Struktury a klasy - porównanie (110)

Rozdział 6. Interface win32, główne okno aplikacji (113)

  • Części składowe podstawowego kodu okienkowej aplikacji win32 (113)
  • Funkcja główna programu win32 (115)
  • Klasa okna głównego (115)
  • Tworzymy nowe okno (118)
  • Procedura okna (120)
  • Pętla komunikatów (122)
  • Zasoby ikon (123)
  • Zasoby menu (128)
  • Okna dialogowe w zasobach (131)

Rozdział 7. Obsługa komunikatów (139)

  • Komunikaty w aplikacji Windows (139)
  • WinAPI a standard Unicode (140)
  • Przycisk i okno tekstowe, czyli budujemy warsztat (140)
  • Komunikat WM_COMMAND (142)
  • Odmalowywanie okna - komunikat WM_PAINT (145)
  • Ruch myszy sygnalizuje WM_MOUSEMOVE (146)
  • WM_CREATE kończy tworzenie okna (149)
  • SendMessage() prześle każdy komunikat (150)

Rozdział 8. Podstawowe kontrolki w działaniu aplikacji WinAPI (153)

  • Wszechstronny przycisk Button (153)
  • Obsługa przycisków Button jako pól wyboru (154)
  • Kontrolka ComboBox (155)

Rozdział 9. Budowa aplikacji .NET w trybie wizualnym (165)

  • Od WinAPI do .NET Framework (165)
  • Okno w trybie wizualnym (165)
  • Przyciski (171)
  • Etykiety (173)
  • Pola tekstowe (175)
  • Wprowadzanie danych do aplikacji za pomocą pól tekstowych (176)
  • Wprowadzanie danych z konwersją typu (178)
  • Wyświetlanie wartości zmiennych (179)
  • Pole tekstowe z maską formatu danych (180)
  • Pola wyboru, przyciski opcji, kontenery grupujące (183)

Rozdział 10. Menu i paski narzędzi (187)

  • Rodzaje menu (187)
  • Komponent MenuStrip (187)
  • Menu podręczne (193)
  • Skróty klawiaturowe w menu (195)
  • Paski narzędzi (197)

Rozdział 11. Tablice, uchwyty i dynamiczne tworzenie obiektów (203)

  • Tablice (203)
  • Dostęp do elementów tablicy za pomocą enumeratora (206)
  • Uchwyty (208)
  • Dynamiczne tworzenie obiektów - operator gcnew (209)
  • Dynamiczna deklaracja tablic (210)

Rozdział 12. Komunikacja aplikacji z plikami (213)

  • Pliki jako źródło danych (213)
  • Wyszukiwanie plików (214)
  • Odczyt własności plików i folderów (215)
  • Odczyt danych z plików tekstowych (216)
  • Zapisywanie tekstu do pliku (220)
  • Zapis danych do plików binarnych (222)
  • Odczyt z plików binarnych (223)

Rozdział 13. Okna dialogowe (225)

  • Okno typu MessageBox (225)
  • Okno dialogowe otwarcia pliku (227)
  • Okno zapisu pliku (230)
  • Okno przeglądania folderów (231)
  • Okno wyboru koloru (233)
  • Wybór czcionki (234)

Rozdział 14. Możliwości edycji tekstu w komponencie TextBox (237)

  • Właściwości pola TextBox (237)
  • Kopiowanie i wklejanie tekstu ze schowka (239)
  • Wyszukiwanie znaków w tekście (240)
  • Wstawianie tekstu między istniejące linie (241)
  • Wprowadzanie danych do aplikacji (242)
  • Prosta konwersja typów - klasa Convert (242)
  • Konwersja ze zmianą formatu danych (243)
  • Konwersja liczby na łańcuch znakowy (246)

Rozdział 15. Komponent tabeli DataGridView (249)

  • Podstawowe właściwości komponentu DataGridView (249)
  • Zmiana wyglądu tabeli (253)
  • Dopasowanie wymiarów komórek tabeli do wyświetlanego tekstu (255)
  • Odczytywanie danych z komórek tabeli (257)
  • Zmiana liczby komórek podczas działania aplikacji (261)
  • Tabela DataGridView z komórkami różnych typów (265)
  • Przyciski w komórkach - DataGridViewButtonCell (268)
  • Komórki z polami wyboru - DataGridViewCheckBoxCell (269)
  • Grafika w tabeli - komórka DataGridViewImageCell (270)
  • Komórka z listą rozwijaną - DataGridViewComboBoxCell (272)
  • Odnośniki internetowe w komórkach - DataGridViewLinkCell (274)

Rozdział 16. Aplikacja bazy danych (277)

  • Baza danych i aplikacja (277)
  • Instalacja PostgreSQL (277)
  • Wyłączenie usługi bazy (281)
  • Inicjalizacja bazy (281)
  • Organizacja i typy danych w bazach PostgreSQL (283)
  • Język SQL (284)
  • Utworzenie bazy danych (285)
  • Interfejs użytkownika (286)
  • Włączenie sterowników bazy PostgreSQL do projektu (288)
  • Łączenie z bazą i odczyt danych (290)
  • Dodawanie danych do bazy (292)
  • Zmiana danych w bazie (295)
  • Kasowanie danych (297)
  • Obsługa bazy (298)

Rozdział 17. Metody związane z czasem - komponent Timer (299)

  • Czas systemowy (299)
  • Komponent Timer (301)

Rozdział 18. Grafika w aplikacjach .NET Framework (303)

  • Obiekt Graphics - kartka do rysowania (303)
  • Pióro Pen (308)
  • Pędzle zwykłe i teksturowane (310)
  • Rysowanie pojedynczych punktów - obiekt Bitmap (313)
  • Rysowanie trwałe - odświeżanie rysunku (314)
  • Animacje (316)

Rozdział 19. Podstawy aplikacji wielowątkowych (319)

  • Wątki (319)
  • Komunikacja z komponentami z innych wątków - przekazywanie parametrów (321)
  • Przekazywanie parametrów do metody wątku (323)
  • Klasa wątku - przekazywanie parametrów z kontrolą typu (324)
  • Kończenie pracy wątku (326)
  • Semafory (328)
  • Sekcje krytyczne - klasa Monitor (331)
  • Komponent BackgroundWorker (334)

Rozdział 20. Połączenie aplikacji z siecią Internet (339)

  • Komponent WebBrowser (339)
  • Przetwarzanie stron Web - obiekt HtmlDocument (342)
  • Uruchamianie skryptów JavaScript z poziomu aplikacji (345)
  • Protokół FTP (347)
  • Pobieranie zawartości katalogu z serwera FTP (348)
  • Pobieranie plików przez FTP (350)
  • Wysyłanie pliku na serwer FTP (351)
  • Klasa do obsługi FTP (352)
  • Pobieranie plików w oddzielnym wątku (356)
  • Wysyłanie plików w wątku (357)

Rozdział 21. Dynamiczne tworzenie okien i komponentów (359)

  • Wyświetlanie okien - klasa Form (359)
  • Komponenty w oknie tworzonym dynamicznie (361)
  • Przesyłanie danych z okien dialogowych (362)
  • Okno tytułowe aplikacji (363)
  • Obsługa zdarzeń dla komponentów tworzonych dynamicznie (364)
  • Aplikacja zabezpieczona hasłem (365)

Rozdział 22. Prosty manager plików (367)

  • Interfejs managera (367)
  • Wyświetlanie zawartości folderów (367)
    • Formatowanie prezentacji folderu (369)
  • Przechodzenie w dół i w górę drzewa plików (372)
    • Idziemy w górę (372)
    • Idziemy w dół (373)
  • Kopiowanie plików między panelami (374)
  • Kasowanie plików (375)
Cena:    54.90zł


Microsoft Visual C++ 2012 Praktyczne przykładyKsiążka informatyczna: Microsoft Visual C++ 2012 Praktyczne przykłady
Księgarnia informatyczna aton.pl

Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej.