księgarnia informatyczna aton.pl

Mapowanie historyjek użytkownika. Przepis na produkt idealny

Wydawnictwo HELION

Cena:    44.90zł

Mapowanie historyjek użytkownika. Przepis na produkt idealny


Autor: Jeff Patton

ISBN: 978-83-283-2059-8

Ilość stron: 256

Data wydania: 03/2016

Oprawa: Miękka

Format: 168x237

Wydawnictwo: HELION


Podczas projektowania wielu procesów produkcyjnych, łącznie z budową oprogramowania, za kluczowe kryteria uznaje się szybkość wykonywania zadań, wydajność czy niskie koszty. Tymczasem opracowanie produktu o wyjątkowej wartości rynkowej wymaga nieco innego podejścia.

Celem produkcji nie jest przecież produkcja sama w sobie. Aby kiedyś osiągnąć wysokie zyski, planowanie procesów produkcji musi opierać się na wymaganiach użytkowników, bez zatracania się w szczegółach produktu. To jest właśnie myśl przewodnia metody mapowania historyjek użytkownika tworzonych na potrzeby procesów agile.

Ta odkrywcza książka, kierowana przede wszystkim do product managerów, analityków biznesowych i osób zajmujących się wrażeniami użytkownika, ma na celu pokazanie, w jaki sposób można w pełni wykorzystać zalety procesów agile i lean poprzez mapowanie historyjek. Technika ta umożliwia nakreślenie obrazu całości, który niekiedy trudno zrekonstruować na podstawie wielkiego zbioru osobnych historii.

Modyfikowalne mapy historyjek umożliwiają zespołowi prowadzenie bardziej wnikliwych dyskusji o projekcie w ramach procesu produkcyjnego. W efekcie zespół sprawnie buduje wspólną wizję tego, co chce stworzyć, co przybliża produkt do osiągnięcia sukcesu.

W tej książce znajdziesz:
• ogólne zasady mapowania historyjek,
• wyjaśnienie sposobu mapowania historyjek,
• opis wykorzystania mapowania historyjek w projektach agile oraz lean,
• omówienie cyklu rozwojowego historyjek, począwszy od wskazania okazji do rozwoju i odkrywania możliwości,
• liczne ćwiczenia i przykłady tworzenia map historyjek i ich modyfikowania,
• przedstawienie procesu prowadzącego od mapowania historyjek do powstania sprawnego oprogramowania.

Mapowanie to prawdziwe źródło inspiracji.

Spis treści:

Słowo wstępne od Martina Fowlera (11)

Słowo wstępne od Alana Coopera (13)

Słowo wstępne od Marty'ego Cagana (15)

Wprowadzenie (19)

  • Dlaczego akurat ja? (20)
  • Jeśli masz problemy z historyjkami, ta książka jest dla Ciebie (20)
  • Kto powinien przeczytać tę książkę? (21)
  • Konwencje formatowania przyjęte w książce (22)
  • Struktura książki (23)

Przeczytaj to najpierw (25)

  • Głuchy telefon (25)
  • Wspólne porozumienie można osiągnąć bezproblemowo (28)
  • Nie staraj się pisać idealnych dokumentów (29)
  • Dobre dokumenty są jak zdjęcia z wakacji (30)
  • Dokumenty są jak ściągi (31)
  • Mów o tym, co ważne (32)
  • Dziś i jutro (32)
  • Oprogramowanie nie jest najważniejsze (33)
  • No dobra, nie chodzi o samych ludzi (34)
  • Wytwarzaj mniej (35)
  • Brzydkie słowo na "w" (36)
  • To właściwie tyle (37)

1. Obraz całości (39)

  • Słowo na "a" (39)
  • Historie są do opowiadania, nie do czytania (40)
  • Opowiadanie historii w całości (41)
  • Gary i tragedia płaskiego rejestru (42)
  • Mów i zapisuj (43)
  • Naszkicuj zarysy pomysłu (44)
  • Opisz klientów i użytkowników (45)
  • Opowiedz historie użytkowników (46)
  • Zapoznaj się ze szczegółami i możliwościami (49)

2. Produkuj mniej (55)

  • Mapowanie pomaga dużym grupom uzyskać wzajemne zrozumienie (56)
  • Mapowanie ułatwia znajdowanie luk w opowieści (59)
  • Do zrobienia zawsze jest za dużo (59)
  • Wydziel minimalne, działające wydanie produktu (60)
  • Wydziel harmonogram produkcji (61)
  • Nie priorytetyzuj funkcji, tylko rezultaty (62)
  • To czysta magia - naprawdę (62)
  • Dlaczego MVP jest takie ważne (65)
  • Nowe MVP wcale nie jest produktem! (66)

3. Ucz się szybciej (69)

  • Zacznij od omówienia korzyści (70)
  • Zweryfikuj problem (70)
  • Ucz się z prototypów (71)
  • Ludzie mogą chcieć nie tego, czego potrzebują (72)
  • Twórz, aby się uczyć (72)
  • Powtarzaj aż do uzyskania funkcjonalności (75)
  • Jak tego nie robić (75)
  • Zdobywanie weryfikowanej wiedzy (76)
  • Minimalizuj swoje eksperymenty (77)
  • Podsumowanie (78)

4. Kończ na czas (79)

  • Opowiedz zespołowi o wszystkim (80)
  • Jak skutecznie szacować czas (81)
  • Budowanie kawałek po kawałku (82)
  • Nie wypuszczaj pojedynczych plastrów (83)
  • Jak skutecznie szacować czas - sekret drugi (83)
  • Zarządzaj swoim budżetem (84)
  • Iteratywnie i przyrostowo (88)
  • Otwarcie, gra środkowa i gra końcowa (88)
  • Podziel strategię produkcyjną na mapie (89)
  • Wszystko sprowadza się do ryzyka (90)
  • Co teraz? (90)

5. Już wiesz, jak to robić (91)

  • 1. Wypisz swoją opowieść krok po kroku (91)
  • 2. Ułóż swoją opowieść (94)
  • 3. Zastanów się nad innymi wariantami historii (95)
  • 4. Opracuj rdzeń mapy (97)
  • 5. Wydziel działania umożliwiające osiągnięcie konkretnego rezultatu (98)
  • I już! Wiesz już wszystko, co trzeba (99)
  • Wypróbuj to w domu i w pracy (100)
  • Mapa opowiada o tym, co jest dziś, nie o jutrze (101)
  • Wypróbuj to w praktyce (102)
  • Programistom trudniej (103)
  • Mapa to dopiero początek (104)

6. Cała prawda o historyjkach (109)

  • Absurdalnie prosty pomysł Kenta (109)
  • Proste nie znaczy łatwe (110)
  • Ron Jeffries i trzy C (111)
  • Hasła i obrazy (113)
  • To tyle (114)

7. Opowiadanie lepszych historii (115)

  • Szablon Connextra (115)
  • Szablonowi zombie i jazda pługiem (118)
  • Lista dobrych tematów do omówienia (120)
  • Rób zdjęcia z wakacji (123)
  • To rzeczywiście dużo zachodu (124)

8. Karteczka to nie wszystko (125)

  • Różni ludzie, różne dyskusje (125)
  • Potrzebujemy większej kartki (126)
  • Grzejniki i lodówki (128)
  • Piła to nie młotek (130)

9. Karteczka to dopiero początek (135)

  • Miej w głowie jasną wizję (136)
  • Stwórz tradycję przekazu opowieści (136)
  • Sprawdzaj wyniki swojej pracy (137)
  • To nie jest Twoja zabawka (138)
  • Twórz, aby się uczyć (139)
  • Nie chodzi tylko o oprogramowanie (140)
  • Planuj naukę, ucz się planować (140)

10. Opowieści są jak tort (141)

  • Stwórz przepis (141)
  • Pieczenie tortu w kawałkach (143)

11. Łupanie kamieni (147)

  • Rozmiar zawsze ma znaczenie (147)
  • Opowieści są jak kamienie (148)
  • Eposy to wielkie kamienie, którymi się rzuca w ludzi (150)
  • Organizuj grupy historyjek tematycznie (151)
  • Nie przejmuj się terminologią, tylko snuj opowieści (151)
  • Zacznij od okazji (152)
  • Odkryj MVS (153)
  • Przyjrzyj się szczegółom historyjki w trakcie produkcji (154)
  • Dyskutuj podczas produkcji (155)
  • Przeprowadź ewaluację każdego elementu (156)
  • Przeprowadź ewaluację z użytkownikami i klientami (158)
  • Przeprowadź ewaluację z interesariuszami (159)
  • Wydaj produkt i ucz się (159)

12. Praca w kamieniołomie (161)

  • Wartościowe - Użyteczne - Wykonalne (162)
  • Zespół badawczy potrzebuje cudzej pomocy (163)
  • Trzej amigos (164)
  • Właściciel produktu jako producent (167)
  • To nie takie proste (168)

13. Zacznij od okazji (169)

  • Prowadź dyskusje o okazjach (169)
  • Zbadaj, zrezygnuj lub zastanów się (170)
  • O okazjach trzeba mówić (174)
  • Okazje a mapowanie historyjek (174)
  • Bądź wybredny (179)

14. Tworzenie wzajemnego zrozumienia poprzez odkrywanie (181)

  • W odkrywaniu nie chodzi o oprogramowanie (181)
  • Cztery kroki do odkrycia (182)
  • Czynności, dyskusje, efekty (194)
  • Odkrywanie jest tworzeniem wzajemnego zrozumienia (195)

15. Odkrywaj, aby weryfikować wiedzę (197)

  • Przeważnie się mylimy (197)
  • Stare, niezbyt dobre czasy (198)
  • Design thinking (199)
  • Jak zepsuć coś dobrego (202)
  • Krótkie pętle weryfikujące (203)
  • Jak koncepcja Lean Startup zmienia metodę projektowania produktu (204)
  • A historyjki i mapy? (208)

16. Udoskonalaj, definiuj i buduj (211)

  • Kartki, konwersacje, więcej kartek, więcej konwersacji... (211)
  • Przycinanie i szlifowanie (211)
  • Warsztaty historyjek (212)
  • Planowanie sprintu lub iteracji (214)
  • Tłumy nie współpracują (217)
  • Dziel i redukuj (218)
  • Wykorzystuj mapę historyjek podczas produkcji (222)
  • Używaj mapy do odnotowywania postępów (223)
  • Używaj prostych map podczas warsztatów historyjek (223)

17. Historyjki są jak asteroidy (227)

  • Składanie rozbitych kamieni (228)
  • Nie przesadzaj z mapowaniem (230)
  • Nie przejmuj się pominiętymi szczegółami (230)

18. Ucz się z wszystkiego, co tworzysz (233)

  • Przeglądy zespołowe (233)
  • Prowadź przeglądy z innymi członkami organizacji (236)
  • Wystarczy (237)
  • Ucz się od użytkowników (238)
  • Ucz się z wydań (239)
  • Terminowe uzyskiwanie wyników (239)
  • Wykorzystaj mapę do ocenienia gotowości wydania (240)

Czy to koniec? (243)

Cena:    44.90zł


Mapowanie historyjek użytkownika. Przepis na produkt idealnyKsiążka informatyczna: Mapowanie historyjek użytkownika. Przepis na produkt idealny
Księgarnia informatyczna aton.pl

Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej.