księgarnia informatyczna aton.pl

Konkurencja i kooperacja Teoria gier w ekonomii i naukach społecznych Wydanie 2

Wydawnictwo Naukowe PWN

Cena:    49.00   35.77zł

Konkurencja i kooperacja Teoria gier w ekonomii i naukach społecznych Wydanie 2


Autor: Marcin Malawski, Andrzej Wieczorek, Honorata Sosnowska
ISBN: 978-83-01-15456-1
Ilość stron: 208
Data wydania: 04/2014 (wydanie 2, dodruk)
Oprawa: Miękka
Format: 17.0x24.0cm
Wydawnictwo: Naukowe PWN


Podręcznik:
• zawiera pełny obraz współczesnej teorii gier,
• przedstawia liczne przykłady ukazujące zastosowania teorii w praktyce gospodarczej,
• tylko w niezbędnym stopniu wykorzystuje aparat matematyczny,
• stanowi wywód zrozumiały dla każdego czytelnika lubiącego rozrywki umysłowe i umiejącego myśleć abstrakcyjnie.

Zainteresowanie tą dziedziną wiedzy znacznie wzrosło po przyznaniu trzem matematykom (John Nash, John Harsányi, Reinhard Selten), zajmującym się podstawami teorii gier i jej zastosowaniami w praktyce, Nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii. Pewien wpływ niewątpliwie wywarł wspaniały film Piękny umysł, którego bohaterem jest jeden z laureatów nagrody.

Praca adresowana została przede wszystkim do studentów:
• ekonomii
• zarządzania
• informatyki
• matematyki
• nauk społecznych
• a także do osób, które wiedzą, jak ważną dziedziną jest teoria gier oraz jak bardzo jest ona powiązana nie tylko z ekonomią, ale i ze sprawami życia codziennego.

Rozdziały:
1. Podstawowe pojęcia (aw)
2. Drzewo: postać rozwinięta gry (aw)
3. Informacja i strategia (aw)
4. Gry macierzowe czyli prehistoria (mm)
5. O równowagach po raz pierwszy (mm)
6. Przykład rozwiązania gry: NIM czyli zapałki (mm)
7. Ile równowag i które? (mm i hs)
8. O żonach matematyków, stonodze i wspólnej wiedzy (mm)
9. Preferencje i użyteczność (mm)
10. Użyteczność a ryzyko (mm)
11. Dylematy eksploatacji zasobów: racjonalność czy optymalność (mm)
12. Podatki: sposób wymuszania "właściwych" zachowań (aw)
13. Nowy towar na rynku: gra przedsiębiorców (hs)
14. Duopol Cournota: gra wyznacza wielkość produkcji (hs)
15*. Powtarzanie tej samej gry (aw)
16. Czy warto być liderem? (hs i aw)
17. O piwie i kefirze: gry z niekompletną informacją (mm)
18. Kiedy sprawdzić przeciwnika? Jeszcze raz indukcja wsteczna (aw)
19. Atakować czy bronić? (aw)
20. Gry a ewolucja (mm)
21. Eksperymenty i teoria gier (mm)
22. Gry różniczkowe (aw)
23. Przetargi (mm)
24. Aukcje (mm)
25. Ryzyko i uczciwość: jak skonstruować optymalny kontrakt? (hs)
26. Działanie w zespole: ile jest warta informacja? (aw)
27. Gry kooperacyjne: tworzenie koalicji (hs)
28. Zbiór stabilny: norma zachowania społecznego (aw)
29. Wartość Shapleya (hs i aw)
30. Spółka akcyjna: przykład gry kooperacyjnej (aw)
31. Gry parlamentarne: reprezentacje i stowarzyszenia (mm)
32. Kto za to zapłaci: zastosowanie wartości Shapleya (mm)
33*. Handel wymienny: gry bez wypłat ubocznych (mm)
34*. Gry a programowanie liniowe (aw)
35*. Produkcja i gry (aw)
36*. Gry a programowanie wypukłe (aw)
37*. Co zrobili Arrow i Debreu? (aw)
38*. Co to jest punkt stały i do czego służy? (aw)
39*. Jak "po omacku" dojść do równowagi (aw)
40*. Jak się mają gry do teorii zbiorów? (aw)
41. Mało graczy, czy wielu? (aw)
42. Krótko o historii i perspektywach teorii gier (aw)

Bibliografia
Skorowidz nazwisk
Skorowidz rzeczowy
Skorowidz zastosowań
(*) – trudniejsze rozdziały

Cena:    49.00   35.77zł


Konkurencja i kooperacja Teoria gier w ekonomii i naukach społecznych Wydanie 2Książka informatyczna: Konkurencja i kooperacja Teoria gier w ekonomii i naukach społecznych Wydanie 2
Księgarnia informatyczna aton.pl

Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej.