księgarnia informatyczna aton.pl

jQuery Niezbędnik programisty gier

Wydawnictwo HELION

Cena:    39.90zł

jQuery Niezbędnik programisty gier


Autor: Selim Arsever

ISBN: 978-83-246-8608-7

Ilość stron: 224

Data wydania: 04/2014

Oprawa: Miękka

Format: 170x230

Wydawnictwo: HELION


Tworzenie gier nie musi być trudne!

JavaScript jeszcze nigdy w historii nie był tak popularny. Jego możliwości w połączeniu ze współczesnymi przeglądarkami są oszałamiające. Nikogo nie dziwią już aplikacje, które swoją użytecznością przewyższają tradycyjne desktopowe odpowiedniki. Teraz przyszła kolej na gry. Czy wkrótce i one podbiją rynek?

Dzięki bibliotece jQuery korzystanie z potencjału JavaScriptu stało się zdecydowanie łatwiejsze. Fakt ten sprawił, że zyskała ona ogromną popularność i jest ceniona w środowisku programistów. W trakcie lektury tej książki odkryjesz, jak dzięki jQuery sprawnie stworzyć wciągającą grę.

Naucz się tworzyć gry oparte na sprite’ach, wspierające tryb multiplayer oraz zintegrowane z sieciami społecznościowymi. Dowiedz się, jak wykrywać kolizje, tworzyć rzuty izometryczne oraz projektować gry mobilne. Już za chwilę będziesz w stanie stworzyć swoją własną platformówkę, a może nawet prostą grę RPG. Sięgnij po tę książkę i przekonaj się, że to nie takie trudne!

Dzięki tej książce:

  • poznasz zaawansowane możliwości języka JavaScript i biblioteki jQuery
  • nauczysz się opierać animację na sprite’ach
  • poradzisz sobie z ograniczeniami urządzeń mobilnych
  • stworzysz wciągającą grę

Masz pomysł na grę? Zrealizuj go z jQuery.

Spis treści:

Wstęp (11)

 

  • Co znajdziesz w książce (11)
  • Co będzie Ci potrzebne (12)
  • Dla kogo jest ta książka (12)
  • Przyjęte konwencje (13)
  • Kod przykładów (14)

Rozdział 1. jQuery w grach (15)

 

  • Jak używać biblioteki jQuery (15)
  • Przesuwanie elementów (17)
  • Obsługa zdarzeń (19)
  • Wiązanie danych z elementami DOM (21)
  • Manipulowanie strukturą DOM (21)
  • Ciekawość to pierwszy stopień do... (23)
  • Podsumowanie (23)

Rozdział 2. Tworzymy pierwszą grę (25)

 

  • Jak pracować z książką (26)
  • Przejdźmy do konkretów - gra (26)
  • Zaczynamy od podstaw (27)
  • Inicjalizowanie gry (37)
  • Główna pętla gry (39)
  • Wykrywanie kolizji (42)
  • Podsumowanie (45)

Rozdział 3. Lepiej i szybciej, ale niekoniecznie trudniej (47)

 

  • Interwały i odmierzanie czasu (48)
  • Odpytywanie klawiatury (53)
  • Fragmenty HTML (55)
  • Unikanie przebudowywania struktury DOM (56)
  • Przemieszczanie sprite'ów za pomocą przekształceń CSS (57)
  • Zastosowanie requestAnimationFrame zamiast interwałów (58)
  • Podsumowanie (59)

Rozdział 4. Wskakujemy na głębszą wodę (61)

 

  • Odłączane elementy div (61)
  • Grupy (63)
  • Przekształcenia sprite'ów (64)
  • Mapy kafelków (68)
  • Wykrywanie kolizji (71)
  • Piszemy kod gry (75)
  • Podsumowanie (85)

Rozdział 5. Zmieniamy perspektywę (87)

 

  • Optymalizowanie mapy kafelków dla gier z perspektywą mapy (88)
  • Sortowanie przesłaniania (94)
  • Wykrywanie kolizji (96)
  • Kompletna gra (103)
  • Izometryczne kafelki (104)
  • Podsumowanie (105)

Rozdział 6. Dodajemy kolejne poziomy (107)

 

  • Implementowanie gry złożonej z wielu plików (108)
  • Modyfikujemy grę platformową (117)
  • Podsumowanie (121)

Rozdział 7. Tworzymy grę typu multiplayer (123)

 

  • World of Ar'PiGi (124)
  • Zarządzanie kontem gracza (124)
  • Synchronizacja graczy (132)
  • Sterowanie przeciwnikami (137)
  • Podsumowanie (141)

Rozdział 8. Wkraczamy w sieci społecznościowe (143)

 

  • Tworzenie prostej tablicy wyników (144)
  • Mechanizmy utrudniające oszukiwanie (149)
  • Integracja z Twitterem (156)
  • Integracja z Facebookiem (164)
  • Podsumowanie (171)

Rozdział 9. Tworzymy grę mobilną (173)

 

  • Jak sprawić, by gra dobrze działała na urządzeniach mobilnych? (174)
  • Sterowanie dotykiem (180)
  • Integracja gry z ekranem domowym (188)
  • Korzystanie z informacji o orientacji urządzenia (191)
  • Korzystanie z trybu offline (192)
  • Lokalne składowanie danych (193)
  • Podsumowanie (193)

Rozdział 10. Ujarzmiamy dźwięk (195)

 

  • Abstrakcyjna biblioteka obsługi dźwięku (196)
  • Osadzanie dźwięku (198)
  • Element audio (200)
  • Web Audio API (204)
  • Zastosowanie Flasha (211)
  • Generowanie efektów dźwiękowych (214)
  • Podsumowanie (214)
Cena:    39.90zł


jQuery Niezbędnik programisty gierKsiążka informatyczna: jQuery Niezbędnik programisty gier
Księgarnia informatyczna aton.pl

Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej.