księgarnia informatyczna aton.pl

Jak solidnie przygotować profesjonalny biznesplan

Wydawnictwo CEDEWU

Cena:    38.00zł

Jak solidnie przygotować profesjonalny biznesplan


Autor: Andrzej Tokarski, Maciej Tokarski, Jacek Wójcik

ISBN: 978-83-7556-466-2

Ilość stron: 188

Data wydania: 12/2012 (wydanie 3)

Format: 16.5x23.5cm

Wydawnictwo: CEDEWU


Do osiągnięcia sukcesu w biznesie potrzebny jest zarówno dobry pomysł, jak i skuteczny plan jego realizacji. Biznesplan dostarcza strategii, którą kierują się firmy w swojej działalności. Jest on dla przedsiębiorcy tym, czym dla pilota samolotu jest mapa lotu.

Napisanie biznesplanu nie jest rzeczą łatwą i prostą, gdyż wymaga znajomści wielu dziedzin wchodzących w skład nauk ekonomicznych, ale również dużych umiejętności analitycznych, wiedzy i intuicji dotyczącej funkcjonowania przedsiębiorstwa w przyszłości.

Biznesplan jest zestawem dokumentów, analiz i programów, w których na podstawie aktualnej sytuacji finansowej i danych historycznych oraz przewidywanych zmian w otoczeniu przedsiębiorstwa zawarta jest projekcja celów firmy i sposobów ich osiągania przy wszelkich istniejących uwarunkowaniach natury finansowej, rynkowej, marketingowej, organizacyjnej, prawnej, kadrowej, technologicznej, ekologicznej, a czasem również geograficznej i politycznej. Przygotowanie dobrego biznesplanu ma ogromne znaczenie w wielu sytuacjach, m.in. przy ubieganiu się o kredyt czy dofinansowanie ze środków unijnych.

Biznesplan jest konkretyzacją zamierzeń, bazującą na realistycznej ocenie dotychczasowych wyników, potencjału przedsiębiorstwa, warunków konkurencji oraz tendencji rozwojowych rynku i postępu techniczno-organizacyjnego, mającą przyczynić się do realizacji zamierzonych celów, a w konsekwencji do wzrostu wartości rynkowej przedsiębiorstwa.

Głównym celem książki jest przedstawienie metodologii sporządzania profesjonalnego biznesplanu, a także przybliżenie podstawowych metod i najważniejszych zasad wymagających zastosowania w procesie opracowywania tego dokumentu, oraz wskazanie kryteriów formalnej i merytorycznej oceny biznesplanu. Publikacja ta może być wykorzystana przez wszystkich, którzy zamierzają samodzielnie, prawidłowo opracować biznesplan.

Spis treści:

Rozdział 1. Rola planowania w działalności przedsiębiorstwa - Andrzej Tokarski
1.1. Definicja planowania 7
1.2. Cechy charakterystyczne planowania - rodzaje planów 8
1.3. Podstawowe zasady planowania 15

Rozdział 2. Podstawy metodyczne sporządzania biznesplanu - Andrzej Tokarski
2.1. Pojęcie i cechy charakterystyczne skutecznego biznesplanu 19
2.1.1. Korzyści z opracowania biznesplanu 30
2.2. Typowe zastosowanie biznesplanu 32
2.3. Funkcje biznesplanu 40
2.4. Błędy i zagrożenia w sporządzaniu i realizacji biznesplanów
2.5. Kryteria oceny biznesplanu i związana z nim odpowiedzialność 49
2.6. Procedura tworzenia biznesplanu 55

Rozdział 3. Części składowe biznesplanu - Andrzej Tokarski, Maciej Tokarski
3.1. Elementy składowe biznesplanu 65
3.2. Zawartość biznesplanu 68
3.3. Struktura biznesplanu 77

Rozdział 4. Część wstępna biznesplanu - Maciej Tokarski, Jacek Wójcik
4.1. Streszczenie biznesplanu - podsumowanie wykonawcze 95
4.2. Charakterystyka firmy 98
4.3. Charakterystyka planowanego przedsięwzięcia 100

Rozdział 5. Część merytoryczna biznesplanu - Maciej Tokarski
5.1. Analiza rynku i branży 103
5.2. Charakterystyka produktu i procesu produkcyjnego 108
5.3. Analiza strategiczna 113
5.4. Plan marketingowy 133
5.5. Plan finansowy 146

Rozdział 6. Część końcowa biznesplanu - Jacek Wójcik
6.1. Wnioski - plan wdrożeń 167
6.2. Aneks - załączniki 168

Cena:    38.00zł


Jak solidnie przygotować profesjonalny biznesplanKsiążka informatyczna: Jak solidnie przygotować profesjonalny biznesplan
Księgarnia informatyczna aton.pl

Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej.