księgarnia informatyczna aton.pl

HTML5 Zaawansowane programowanie

Wydawnictwo HELION

Cena:    59.00   41.30zł

HTML5 Zaawansowane programowanie


Autor: Peter Lubbers, Brian Albers, Frank Salim
ISBN: 978-83-246-4809-2
Ilość stron: 296
Data wydania: 02/2013
Oprawa: Miękka
Format: 168x237
Wydawnictwo: HELION


Twórz zaawansowane aplikacje - funkcjonalne, szybkie i łatwe w użytkowaniu!

HTML5 szturmem zdobywa rynek stron (a w zasadzie już aplikacji) WWW. Dziś ten odświeżony, bogaty w nowe możliwości język ma ogromny potencjał. Dlatego warto poświęcić mu trochę czasu i zacząć tworzyć jeszcze bardziej zaawansowane strony. To na pewno się opłaci!

Dzięki tej książce poznasz najbardziej zaawansowane możliwości HTML5. Nauczysz się wykorzystywać mechanizm geolokalizacji i będziesz w stanie dostarczać użytkownikom spersonalizowane treści w zależności od ich miejsca pobytu. Ponadto przekonasz się, jaki potencjał kryje element canvas. Za jego pomocą stworzysz niezwykle atrakcyjny interfejs bez konieczności stosowania dodatków do przeglądarki.

W dalszych rozdziałach sprawdzisz, jak prosta może być komunikacja przeglądarki z serwerem za pośrednictwem WebSockets oraz jak zachować funkcjonalność Twojej aplikacji w przypadku braku połączenia z siecią. Dzięki tej książce zdążysz na czas opanować nowości z HTML5 i wykorzystać je w Twoim kolejnym projekcie!

Sięgnij po tę książkę i:

  • dostarcz użytkownikowi odpowiednią zawartość strony w zależności od jego lokalizacji
  • przechowuj niezbędne dane w bazie danych przeglądarki
  • twórz atrakcyjny interfejs dzięki elementowi canvas
  • zastosuj najnowsze technologie!

Wykorzystaj moc najnowszych technologii, wchodzących w skład HTML5.

Spis treści:

Rozdział 1. Wprowadzenie (17)

  • Mit roku 2022 i dlaczego nie ma on znaczenia (20)
  • Nowa wizja (21)
    • Kompatybilność i wytyczanie ścieżek (21)
    • Użyteczność i priorytet użytkownika (21)
    • Uproszczenie współpracy (22)
    • Uniwersalny dostęp (23)
  • Paradygmat braku wtyczek (23)
    • Co przyszło, a co odeszło? (24)
    • Nowy DOCTYPE i deklaracja zestawu znaków (25)
    • Nowe i wycofane elementy (26)
    • Znaczniki semantyczne (27)
    • Uproszczone wybieranie przy wykorzystaniu API selektorów (32)
    • Logowanie i debugowanie JavaScript (34)
    • window.JSON (35)
    • DOM poziom 3 (36)
    • Wzrost wydajności (36)
  • Podsumowanie (37)

      Rozdział 2. Wykorzystanie Canvas API (39)

      • Historia (39)
      • Czym jest canvas (40)
      • Koordynaty (40)
      • Kiedy nie używać elementu canvas (40)
      • Zawartość zastępcza (41)
      • CSS i canvas (42)
      • Wsparcie przeglądarek dla elementu canvas (42)
    • Wykorzystanie Canvas API (42)
      • Sprawdzenie wsparcia w przeglądarce (42)
      • Dodanie elementu na stronę (43)
      • Wykonywanie transformacji na rysunkach (45)
      • Praca ze ścieżkami (47)
      • Praca ze stylami obramowania (49)
      • Praca ze stylami wypełnienia (49)
      • Wypełnienie prostokątnego obszaru (50)
      • Rysowanie krzywych (51)
      • Wstawianie obrazów na elemencie canvas (53)
      • Wykorzystanie gradientów (53)
      • Wykorzystanie deseni tła (55)
      • Zmiana rozmiaru obiektów na elemencie canvas (56)
      • Wykorzystanie operacji transformacji (58)
      • Renderowanie tekstu na elemencie canvas (60)
      • Tworzenie cieni (61)
      • Praca z pikselami (62)
      • Implementacja zasad bezpieczeństwa (64)
      • Porady praktyczne: szklany panel na całą stronę (68)
      • Porady praktyczne: synchronizowanie animacji (68)
    • Podsumowanie (70)

        Rozdział 3. Praca ze skalowalną grafiką wektorową (73)

        • Przegląd SVG (73)
          • Historia (73)
          • Zrozumieć SVG (74)
          • Grafika skalowalna (75)
          • Tworzenie grafiki 2D za pomocą SVG (76)
          • Umieszczenie SVG na stronie (76)
          • Proste kształty (77)
          • Transformacje elementów SVG (78)
          • Powtórne wykorzystanie zawartości (78)
          • Desenie i gradienty (79)
          • Ścieżki SVG (80)
          • Tekst w SVG (81)
          • Budowanie sceny (81)
        • Budowanie interaktywnej aplikacji z wykorzystaniem SVG (83)
          • Dodawanie drzew (83)
          • Dodanie funkcji updateTrees (83)
          • Dodanie funkcji removeTree (84)
          • Dodanie styli CSS (84)
          • Pełen kod (84)
        • Podsumowanie (87)

        Rozdział 4. Praca z elementami audiowizualnymi (89)

        • Przegląd informacji o elementach audio i video (89)
          • Kontenery wideo (89)
          • Kodeki audio i wideo (90)
          • Restrykcje audio i wideo (91)
          • Wsparcie przeglądarek dla dźwięku i wideo (91)
        • Wykorzystanie API dla dźwięku i wideo (92)
          • Sprawdzanie wsparcia przeglądarek (92)
          • Dostępność (93)
          • Zrozumieć elementy audio i video (94)
          • Praca z dźwiękiem (98)
          • Praca z wideo (99)
          • Praktyczne dodatki (106)
        • Podsumowanie (108)

        Rozdział 5. Wykorzystanie geolokalizacji (109)

        • Informacje o lokalizacji (109)
          • Szerokość i długość geograficzna (110)
          • Skąd pochodzą informacje (110)
          • Dane wynikające z adresu IP (111)
          • Dane GPS (111)
          • Dane pobierane w oparciu o Wi-Fi (111)
          • Dane pobierane z telefonu komórkowego (112)
          • Dane podawane przez użytkownika (112)
        • Wsparcie geolokalizacji przez przeglądarki (112)
        • Prywatność (113)
          • Uruchomienie mechanizmu ochrony prywatności (113)
          • Obchodzenie się z danymi geolokalizacyjnymi (114)
        • Wykorzystanie Geolocation API (115)
          • Sprawdzenie wsparcia w przeglądarce (115)
          • Prośby o podanie lokalizacji (115)
        • Budowa aplikacji wykorzystującej geolokalizację (120)
          • Stworzenie kodu HTML (121)
          • Przetwarzanie danych geolokalizacyjnych (122)
          • Kompletny kod (124)
        • Praktyczne dodatki (127)
          • Jaki jest mój status? (127)
          • Pokaż mnie na mapie (128)
        • Podsumowanie (129)

        Rozdział 6. Wykorzystanie API komunikacji (131)

        • Cross Document Messaging (131)
          • Zrozumieć bezpieczeństwo pochodzenia (133)
          • Wsparcie w przeglądarce dla API komunikacji (134)
          • Wykorzystanie API postMessage (134)
          • Budowa aplikacji za pomocą API postMessage (135)
        • XMLHttpRequest Level 2 (140)
          • Przesyłanie żądań XMLHttpRequest pomiędzy różnymi domenami (140)
          • Zdarzenia postępu (142)
          • Wsparcie w przeglądarkach dla XMLHttpRequest Level 2 (142)
          • Wykorzystanie XMLHttpRequest API (142)
          • Budowanie aplikacji wykorzystującej XMLHttpRequest (144)
        • Praktyczne dodatki (147)
          • Struktury danych (147)
          • Framebusting (148)
        • Podsumowanie (148)

        Rozdział 7. Wykorzystanie mechanizmu WebSocket (149)

        • Informacje ogólne o mechanizmie WebSocket (149)
          • Komunikacja w czasie rzeczywistym i HTTP (149)
          • Zrozumieć mechanizm WebSocket (151)
        • Prosty serwer WebSocket (156)
          • Ramki WebSocket (157)
        • Wykorzystanie WebSocket API (163)
          • Sprawdzenie wsparcia w przeglądarce (163)
          • Podstawowe wykorzystanie API (164)
        • Tworzenie aplikacji WebSocket (168)
          • Utworzenie pliku HTML (169)
          • Kod WebSocket (170)
          • Kod geolokalizacji (171)
          • Połączenie komponentów (171)
          • Kompletny kod (173)
        • Podsumowanie (175)

        Rozdział 8. Wykorzystanie Forms API (177)

        • Formularze HTML kontra XForms (177)
        • Formularze funkcjonalne (178)
        • Wsparcie przeglądarek dla formularzy HTML5 (178)
        • Katalog elementów input (178)
      • Wykorzystanie API formularzy (182)
        • Nowe atrybuty i funkcje (182)
        • Sprawdzanie formularzy za pomocą walidacji (185)
        • Pola i funkcje walidujące (188)
        • Informacja o poprawności (189)
        • Praktyczne dodatki (193)
      • Podsumowanie (195)

          Rozdział 9. Praca z techniką "przeciągnij i upuść" (197)

          • Internetowe "przeciągnij i upuść" - historia (197)
            • Obraz całości (198)
            • Zdarzenia, o których należy pamiętać (200)
            • Udział w przeciąganiu (202)
            • Przenoszenie i kontrola (203)
          • Budowa aplikacji "przeciągnij i upuść" (203)
            • Dotrzeć do strefy zrzutu (211)
          • Obsługa "przeciągnij i upuść" dla plików (211)
          • Praktyczne dodatki (215)
            • Modyfikacja wyglądu przeciąganego obiektu (215)
          • Podsumowanie (215)

          Rozdział 10. Wykorzystanie wątków roboczych (217)

          • Wsparcie w przeglądarkach (218)
          • Wykorzystanie Web Workers API (218)
            • Sprawdzenie wsparcia w przeglądarce (218)
            • Tworzenie wątków roboczych (219)
            • Ładowanie i wykonywanie dodatkowego kodu JavaScript (219)
            • Komunikacja z wątkami roboczymi (219)
          • Tworzenie strony głównej (220)
            • Obsługa błędów (221)
            • Zatrzymywanie wątków roboczych (221)
            • Wykorzystanie wątków wewnątrz innych wątków (221)
            • Wykorzystanie liczników czasu (223)
            • Kod przykładu (223)
          • Budowa aplikacji wykorzystującej wątki robocze (224)
            • Tworzenie pliku pomocniczego blur.js (225)
            • Tworzenie strony aplikacji blur.html (226)
            • Tworzenie pliku blurWorker.js dla wątku (227)
            • Komunikacja z wątkami (228)
            • Aplikacja w akcji (229)
            • Kod przykładu (229)
          • Podsumowanie (234)

          Rozdział 11. Wykorzystanie API Web Storage (235)

          • Informacje ogólne o Web Storage (235)
          • Wsparcie w przeglądarkach (236)
          • Wykorzystanie API Web Storage (236)
            • Sprawdzanie wsparcia w przeglądarce (236)
            • Zapisywanie i pobieranie danych (237)
            • Zatykanie wycieków danych (238)
            • Magazyn lokalny kontra magazyn sesji (240)
            • Inne atrybuty i funkcje API Web Storage (240)
            • Aktualizacje magazynu (242)
            • Przeglądanie magazynu (243)
          • Budowa aplikacji przy wykorzystaniu magazynu (245)
          • Przyszłość baz danych magazynu przeglądarki (254)
            • Baza Web SQL (254)
            • API Indexed Database (256)
          • Praktyczne dodatki (258)
            • Przechowywanie obiektów JSON (258)
            • Współdzielenie danych między oknami (258)
          • Podsumowanie (260)

          Rozdział 12. Tworzenie aplikacji lokalnych (261)

          • Wsparcie w przeglądarkach (263)
          • Sprawdzanie wsparcia w przeglądarce (263)
          • Prosta aplikacja lokalna (263)
          • Praca w trybie offline (264)
          • Pliki manifestu (264)
          • API aplikacji lokalnych (266)
          • Pamięć podręczna w akcji (267)
        • Budowa aplikacji przy wykorzystaniu API aplikacji lokalnych (268)
          • Tworzenie pliku manifestu dla aplikacji (270)
          • Tworzenie struktury HTML i arkuszy stylów CSS (270)
          • Tworzenie pliku JavaScript dla trybu offline (271)
          • Sprawdzanie wsparcia w przeglądarce (273)
          • Dodanie obsługi dla przycisku (273)
          • Dodanie kodu geolokalizacyjnego (274)
          • Dodanie kodu obsługującego magazyn lokalny (274)
          • Dodanie obsługi dla zdarzeń trybu offline (275)
        • Podsumowanie (275)
            • WebGL (278)
            • Urządzenia (280)
            • API dźwięku (280)
            • Zdarzenia urządzeń z ekranem dotykowym (280)
            • Sieci peer-to-peer (282)
            • Kierunek rozwoju (283)
          • Podsumowanie (283)
          • Cena:    59.00   41.30zł


            HTML5 Zaawansowane programowanieKsiążka informatyczna: HTML5 Zaawansowane programowanie
            Księgarnia informatyczna aton.pl

            Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej.