księgarnia informatyczna aton.pl

HTML5 Zaawansowane programowanie

Wydawnictwo HELION

Cena:    59.00zł

HTML5 Zaawansowane programowanie


Autor: Peter Lubbers, Brian Albers, Frank Salim

ISBN: 978-83-246-4809-2

Ilość stron: 296

Data wydania: 02/2013

Oprawa: Miękka

Format: 168x237

Wydawnictwo: HELION


Twórz zaawansowane aplikacje - funkcjonalne, szybkie i łatwe w użytkowaniu!

HTML5 szturmem zdobywa rynek stron (a w zasadzie już aplikacji) WWW. Dziś ten odświeżony, bogaty w nowe możliwości język ma ogromny potencjał. Dlatego warto poświęcić mu trochę czasu i zacząć tworzyć jeszcze bardziej zaawansowane strony. To na pewno się opłaci!

Dzięki tej książce poznasz najbardziej zaawansowane możliwości HTML5. Nauczysz się wykorzystywać mechanizm geolokalizacji i będziesz w stanie dostarczać użytkownikom spersonalizowane treści w zależności od ich miejsca pobytu. Ponadto przekonasz się, jaki potencjał kryje element canvas. Za jego pomocą stworzysz niezwykle atrakcyjny interfejs bez konieczności stosowania dodatków do przeglądarki.

W dalszych rozdziałach sprawdzisz, jak prosta może być komunikacja przeglądarki z serwerem za pośrednictwem WebSockets oraz jak zachować funkcjonalność Twojej aplikacji w przypadku braku połączenia z siecią. Dzięki tej książce zdążysz na czas opanować nowości z HTML5 i wykorzystać je w Twoim kolejnym projekcie!

Sięgnij po tę książkę i:

  • dostarcz użytkownikowi odpowiednią zawartość strony w zależności od jego lokalizacji
  • przechowuj niezbędne dane w bazie danych przeglądarki
  • twórz atrakcyjny interfejs dzięki elementowi canvas
  • zastosuj najnowsze technologie!

Wykorzystaj moc najnowszych technologii, wchodzących w skład HTML5.

Spis treści:

Rozdział 1. Wprowadzenie (17)

  • Mit roku 2022 i dlaczego nie ma on znaczenia (20)
  • Nowa wizja (21)
    • Kompatybilność i wytyczanie ścieżek (21)
    • Użyteczność i priorytet użytkownika (21)
    • Uproszczenie współpracy (22)
    • Uniwersalny dostęp (23)
  • Paradygmat braku wtyczek (23)
    • Co przyszło, a co odeszło? (24)
    • Nowy DOCTYPE i deklaracja zestawu znaków (25)
    • Nowe i wycofane elementy (26)
    • Znaczniki semantyczne (27)
    • Uproszczone wybieranie przy wykorzystaniu API selektorów (32)
    • Logowanie i debugowanie JavaScript (34)
    • window.JSON (35)
    • DOM poziom 3 (36)
    • Wzrost wydajności (36)
  • Podsumowanie (37)

    Rozdział 2. Wykorzystanie Canvas API (39)

    • Historia (39)
    • Czym jest canvas (40)
    • Koordynaty (40)
    • Kiedy nie używać elementu canvas (40)
    • Zawartość zastępcza (41)
    • CSS i canvas (42)
    • Wsparcie przeglądarek dla elementu canvas (42)
  • Wykorzystanie Canvas API (42)
    • Sprawdzenie wsparcia w przeglądarce (42)
    • Dodanie elementu na stronę (43)
    • Wykonywanie transformacji na rysunkach (45)
    • Praca ze ścieżkami (47)
    • Praca ze stylami obramowania (49)
    • Praca ze stylami wypełnienia (49)
    • Wypełnienie prostokątnego obszaru (50)
    • Rysowanie krzywych (51)
    • Wstawianie obrazów na elemencie canvas (53)
    • Wykorzystanie gradientów (53)
    • Wykorzystanie deseni tła (55)
    • Zmiana rozmiaru obiektów na elemencie canvas (56)
    • Wykorzystanie operacji transformacji (58)
    • Renderowanie tekstu na elemencie canvas (60)
    • Tworzenie cieni (61)
    • Praca z pikselami (62)
    • Implementacja zasad bezpieczeństwa (64)
    • Porady praktyczne: szklany panel na całą stronę (68)
    • Porady praktyczne: synchronizowanie animacji (68)
  • Podsumowanie (70)

    Rozdział 3. Praca ze skalowalną grafiką wektorową (73)

    • Przegląd SVG (73)
      • Historia (73)
      • Zrozumieć SVG (74)
      • Grafika skalowalna (75)
      • Tworzenie grafiki 2D za pomocą SVG (76)
      • Umieszczenie SVG na stronie (76)
      • Proste kształty (77)
      • Transformacje elementów SVG (78)
      • Powtórne wykorzystanie zawartości (78)
      • Desenie i gradienty (79)
      • Ścieżki SVG (80)
      • Tekst w SVG (81)
      • Budowanie sceny (81)
    • Budowanie interaktywnej aplikacji z wykorzystaniem SVG (83)
      • Dodawanie drzew (83)
      • Dodanie funkcji updateTrees (83)
      • Dodanie funkcji removeTree (84)
      • Dodanie styli CSS (84)
      • Pełen kod (84)
    • Podsumowanie (87)

    Rozdział 4. Praca z elementami audiowizualnymi (89)

    • Przegląd informacji o elementach audio i video (89)
      • Kontenery wideo (89)
      • Kodeki audio i wideo (90)
      • Restrykcje audio i wideo (91)
      • Wsparcie przeglądarek dla dźwięku i wideo (91)
    • Wykorzystanie API dla dźwięku i wideo (92)
      • Sprawdzanie wsparcia przeglądarek (92)
      • Dostępność (93)
      • Zrozumieć elementy audio i video (94)
      • Praca z dźwiękiem (98)
      • Praca z wideo (99)
      • Praktyczne dodatki (106)
    • Podsumowanie (108)

    Rozdział 5. Wykorzystanie geolokalizacji (109)

    • Informacje o lokalizacji (109)
      • Szerokość i długość geograficzna (110)
      • Skąd pochodzą informacje (110)
      • Dane wynikające z adresu IP (111)
      • Dane GPS (111)
      • Dane pobierane w oparciu o Wi-Fi (111)
      • Dane pobierane z telefonu komórkowego (112)
      • Dane podawane przez użytkownika (112)
    • Wsparcie geolokalizacji przez przeglądarki (112)
    • Prywatność (113)
      • Uruchomienie mechanizmu ochrony prywatności (113)
      • Obchodzenie się z danymi geolokalizacyjnymi (114)
    • Wykorzystanie Geolocation API (115)
      • Sprawdzenie wsparcia w przeglądarce (115)
      • Prośby o podanie lokalizacji (115)
    • Budowa aplikacji wykorzystującej geolokalizację (120)
      • Stworzenie kodu HTML (121)
      • Przetwarzanie danych geolokalizacyjnych (122)
      • Kompletny kod (124)
    • Praktyczne dodatki (127)
      • Jaki jest mój status? (127)
      • Pokaż mnie na mapie (128)
    • Podsumowanie (129)

    Rozdział 6. Wykorzystanie API komunikacji (131)

    • Cross Document Messaging (131)
      • Zrozumieć bezpieczeństwo pochodzenia (133)
      • Wsparcie w przeglądarce dla API komunikacji (134)
      • Wykorzystanie API postMessage (134)
      • Budowa aplikacji za pomocą API postMessage (135)
    • XMLHttpRequest Level 2 (140)
      • Przesyłanie żądań XMLHttpRequest pomiędzy różnymi domenami (140)
      • Zdarzenia postępu (142)
      • Wsparcie w przeglądarkach dla XMLHttpRequest Level 2 (142)
      • Wykorzystanie XMLHttpRequest API (142)
      • Budowanie aplikacji wykorzystującej XMLHttpRequest (144)
    • Praktyczne dodatki (147)
      • Struktury danych (147)
      • Framebusting (148)
    • Podsumowanie (148)

    Rozdział 7. Wykorzystanie mechanizmu WebSocket (149)

    • Informacje ogólne o mechanizmie WebSocket (149)
      • Komunikacja w czasie rzeczywistym i HTTP (149)
      • Zrozumieć mechanizm WebSocket (151)
    • Prosty serwer WebSocket (156)
      • Ramki WebSocket (157)
    • Wykorzystanie WebSocket API (163)
      • Sprawdzenie wsparcia w przeglądarce (163)
      • Podstawowe wykorzystanie API (164)
    • Tworzenie aplikacji WebSocket (168)
      • Utworzenie pliku HTML (169)
      • Kod WebSocket (170)
      • Kod geolokalizacji (171)
      • Połączenie komponentów (171)
      • Kompletny kod (173)
    • Podsumowanie (175)

    Rozdział 8. Wykorzystanie Forms API (177)

    • Formularze HTML kontra XForms (177)
    • Formularze funkcjonalne (178)
    • Wsparcie przeglądarek dla formularzy HTML5 (178)
    • Katalog elementów input (178)
  • Wykorzystanie API formularzy (182)
    • Nowe atrybuty i funkcje (182)
    • Sprawdzanie formularzy za pomocą walidacji (185)
    • Pola i funkcje walidujące (188)
    • Informacja o poprawności (189)
    • Praktyczne dodatki (193)
  • Podsumowanie (195)

    Rozdział 9. Praca z techniką "przeciągnij i upuść" (197)

    • Internetowe "przeciągnij i upuść" - historia (197)
      • Obraz całości (198)
      • Zdarzenia, o których należy pamiętać (200)
      • Udział w przeciąganiu (202)
      • Przenoszenie i kontrola (203)
    • Budowa aplikacji "przeciągnij i upuść" (203)
      • Dotrzeć do strefy zrzutu (211)
    • Obsługa "przeciągnij i upuść" dla plików (211)
    • Praktyczne dodatki (215)
      • Modyfikacja wyglądu przeciąganego obiektu (215)
    • Podsumowanie (215)

    Rozdział 10. Wykorzystanie wątków roboczych (217)

    • Wsparcie w przeglądarkach (218)
    • Wykorzystanie Web Workers API (218)
      • Sprawdzenie wsparcia w przeglądarce (218)
      • Tworzenie wątków roboczych (219)
      • Ładowanie i wykonywanie dodatkowego kodu JavaScript (219)
      • Komunikacja z wątkami roboczymi (219)
    • Tworzenie strony głównej (220)
      • Obsługa błędów (221)
      • Zatrzymywanie wątków roboczych (221)
      • Wykorzystanie wątków wewnątrz innych wątków (221)
      • Wykorzystanie liczników czasu (223)
      • Kod przykładu (223)
    • Budowa aplikacji wykorzystującej wątki robocze (224)
      • Tworzenie pliku pomocniczego blur.js (225)
      • Tworzenie strony aplikacji blur.html (226)
      • Tworzenie pliku blurWorker.js dla wątku (227)
      • Komunikacja z wątkami (228)
      • Aplikacja w akcji (229)
      • Kod przykładu (229)
    • Podsumowanie (234)

    Rozdział 11. Wykorzystanie API Web Storage (235)

    • Informacje ogólne o Web Storage (235)
    • Wsparcie w przeglądarkach (236)
    • Wykorzystanie API Web Storage (236)
      • Sprawdzanie wsparcia w przeglądarce (236)
      • Zapisywanie i pobieranie danych (237)
      • Zatykanie wycieków danych (238)
      • Magazyn lokalny kontra magazyn sesji (240)
      • Inne atrybuty i funkcje API Web Storage (240)
      • Aktualizacje magazynu (242)
      • Przeglądanie magazynu (243)
    • Budowa aplikacji przy wykorzystaniu magazynu (245)
    • Przyszłość baz danych magazynu przeglądarki (254)
      • Baza Web SQL (254)
      • API Indexed Database (256)
    • Praktyczne dodatki (258)
      • Przechowywanie obiektów JSON (258)
      • Współdzielenie danych między oknami (258)
    • Podsumowanie (260)

    Rozdział 12. Tworzenie aplikacji lokalnych (261)

    • Wsparcie w przeglądarkach (263)
    • Sprawdzanie wsparcia w przeglądarce (263)
    • Prosta aplikacja lokalna (263)
    • Praca w trybie offline (264)
    • Pliki manifestu (264)
    • API aplikacji lokalnych (266)
    • Pamięć podręczna w akcji (267)
  • Budowa aplikacji przy wykorzystaniu API aplikacji lokalnych (268)
    • Tworzenie pliku manifestu dla aplikacji (270)
    • Tworzenie struktury HTML i arkuszy stylów CSS (270)
    • Tworzenie pliku JavaScript dla trybu offline (271)
    • Sprawdzanie wsparcia w przeglądarce (273)
    • Dodanie obsługi dla przycisku (273)
    • Dodanie kodu geolokalizacyjnego (274)
    • Dodanie kodu obsługującego magazyn lokalny (274)
    • Dodanie obsługi dla zdarzeń trybu offline (275)
  • Podsumowanie (275)
    • WebGL (278)
    • Urządzenia (280)
    • API dźwięku (280)
    • Zdarzenia urządzeń z ekranem dotykowym (280)
    • Sieci peer-to-peer (282)
    • Kierunek rozwoju (283)
  • Podsumowanie (283)
Cena:    59.00zł


HTML5 Zaawansowane programowanieKsiążka informatyczna: HTML5 Zaawansowane programowanie
Księgarnia informatyczna aton.pl

Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej.