ksiêgarnia informatyczna aton.pl

Grupy kapita³owe w Polsce Strategie i struktury

Wydawnictwo PWE

Cena:    59.90   50.92z³

Grupy kapita³owe w Polsce Strategie i struktury


Autor: Maria Romanowska

ISBN: 978-83-208-1965-6

Ilo¶æ stron: 224

Data wydania: 07/2011

Format: 16.0x23.5cm

Wydawnictwo: PWE


W ksi±¿ce Autorzy zawarli historiê rozwoju struktur kapita³owych na ¶wiecie i na tym tle historia tworzenia i ewolucji grup kapita³owych w Polsce po 1989 roku.

Autorzy pokazali:
• istotê grupy kapita³owej jako struktury dzia³alno¶ci gospodarczej,
• internacjonalizacjê polskich grup kapita³owych,
• wp³yw internacjonalizacji na efektywno¶æ grup kapita³owych,
• dywersyfikacjê polskich grup kapita³owych,
• przekszta³cenia strukturalne grup kapita³owych,
• kapita³ intelektualny polskich grup kapita³owych,
• wra¿liwo¶æ spo³eczn± polskich grup kapita³owych.

Prowadzone w ksi±¿ce rozwa¿ania Autorzy wzbogacili wynikami w³asnych badañ empirycznych oraz pokazali badania z tego zakresu zrealizowane przez inne zespo³y badawcze. 

Ksi±¿ka jest przeznaczona dla pracowników naukowych uczelni ekonomicznych, a tak¿e studentów kierunków ekonomicznych, specjalistów w dziedzinie zarz±dzania, publicystów ekonomicznych.

Rozdzia³y:

1. Grupy kapita³owe. Teoria i badania empiryczne (Maria Romanowska, S³awomir Winch)
1.1. Modele struktur dzia³alno¶ci gospodarczej
1.2. Zwi±zek strategii i struktury dzia³alno¶ci gospodarczej
1.3. Grupa kapita³owa jako rodzaj struktury dzia³alno¶ci gospodarczej
1.4. Badania grup kapita³owych w Polsce po 1989 roku
1.5. Za³o¿enia teoretyczne i metodyczne badañ nad grupami kapita³owymi notowanymi na GPW w Warszawie
1.5.1. Cel naukowy projektu badawczego
1.5.2. Charakterystyka zadañ badawczych i hipotez szczegó³owych
1.5.3. Charakterystyka próby badawczej
1.5.4. Metoda badañ i opracowanie wyników
1.5.5. Przebieg i organizacja badañ
 
2. Internacjonalizacja polskich grup kapita³owych (Joanna Cygler, Maria Pietrzak, Maria Romanowska)
2.1. Modele internacjonalizacji i sposoby pomiaru internacjonalizacji przedsiêbiorstw
2.2. Stopieñ internacjonalizacji polskich grup kapita³owych
2.3. Strategie internacjonalizacji polskich grup kapita³owych
2.4. Kierunki geograficzne ekspansji zagranicznej grup kapita³owych
2.5. Wp³yw internacjonalizacji na efektywno¶æ grup kapita³owych

3. Wp³yw internacjonalizacji na zmiany ³añcucha warto¶ci grup kapita³owych (Maria Pietrzak)
3.1. Konfiguracja ³añcucha warto¶ci – pojêcie i sposób pomiaru
3.2. Dekompozycja ³añcucha warto¶ci grup kapita³owych prowadz±cych dzia³alno¶æ za granic±

4. Dywersyfikacja polskich grup kapita³owych (Joanna Cygler, Wioletta Jakubowska)
4.1. Modele strategii dywersyfikacji i sposoby jej pomiaru
4.2. Stopieñ i charakter dywersyfikacji badanych grup kapita³owych
4.3. Cechy grup kapita³owych a poziom ich dywersyfikacji
4.4. Wp³yw dywersyfikacji na wyniki ekonomiczne grup kapita³owych

5. Przekszta³cenia strukturalne polskich grup kapita³owych (Maria Pietrzak, Maria Romanowska, S³awomir Winch)
5.1. Proces tworzenia i rozbudowy grup kapita³owych
5.2. Rozwi±zania strukturalno-w³asno¶ciowe grup kapita³owych
5.2.1. Udzia³ w przychodach grupy przychodów zrealizowanych przez spó³kê-matkê
5.2.2. Sposób wspó³dzia³ania spó³ek w grupie i pozycja spó³ki-matki
5.2.3. Stopieñ z³o¿ono¶ci grupy
5.2.4. Charakter inwestorów
5.3. Strategia jako czynnik strukturotwórczy
5.4. Wymiary struktury a wyniki ekonomiczne grup kapita³owych

6. Kapita³ intelektualny polskich grup kapita³owych (Agnieszka Sopiñska)
6.1. Istota kapita³u intelektualnego oraz mo¿liwo¶ci jego pomiaru
6.2. Poziom kapita³u intelektualnego badanych grup kapita³owych i jego raportowanie
6.3. Kapita³ intelektualny polskich grup kapita³owych a ich sk³onno¶æ do internacjonalizacji oraz kondycja finansowa

7. Wra¿liwo¶æ spo³eczna polskich grup kapita³owych (Piotr Wachowiak)
7.1. Koncepcja wra¿liwo¶ci spo³ecznej przedsiêbiorstw
7.2. Wra¿liwo¶æ spo³eczna polskich grup kapita³owych w ¶wietle badañ

Za³±cznik 1. Grupy kapita³owe wybrane do badañ
Za³±cznik 2. Podstawowe informacje o grupie kapita³owej
Za³±cznik 3. Tabele do gromadzenia informacji o grupach kapita³owych

Cena:    59.90   50.92z³


Grupy kapita³owe w Polsce Strategie i strukturyKsi±¿ka informatyczna: Grupy kapita³owe w Polsce Strategie i struktury
Ksiêgarnia informatyczna aton.pl

Tutaj mo¿esz kupiæ tê ksi±¿kê w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej ksiêgarni internetowej.