księgarnia informatyczna aton.pl

GIMP 2.6 Receptury

Wydawnictwo HELION

Cena:    57.00zł

GIMP 2.6 Receptury


Autor: Juan Manuel Ferreyra

ISBN: 978-83-246-3535-1

Ilość stron: 352

Data wydania: 01/2012

Oprawa: Miękka

Format: 170x230

Wydawnictwo: HELION


Ponad 50 przepisów na stworzenie niesamowitej grafiki w GIMP-ie.
  • Jak korzystać z narzędzi do malowania i rysowania?
  • Jak wyostrzać zdjęcia, poprawiać ich kolory i usuwać niedoskonałości?
  • Jak zaprojektować grafikę strony internetowej lub bloga?

Uwolnij kreatywność! Już nie musisz wydawać kilku tysięcy złotych na komercyjną aplikację, żeby tworzyć profesjonalną grafikę lub edytować fotografie jak zawodowy retuszer. Znany od kilku lat i z powodzeniem wykorzystywany zarówno przez amatorów, jak i zawodowców program GIMP stał się dziś pełnowartościową alternatywą dla drogiego Photoshopa - a wszystko dzięki intensywnemu rozwojowi przez międzynarodową społeczność.

Co najważniejsze, jest on alternatywą w 100% darmową! GIMP zawiera wszystkie funkcje niezbędne do projektowania ciekawych obrazów, tworzenia atrakcyjnych wizualizacji czy wszechstronnej edycji zdjęć i przygotowywania ich do druku. Znajdziesz w nim opcje pracy z maskami i warstwami, rozmaite ciekawe filtry, praktyczne narzędzia do tworzenia pędzli, gradientów, deseni oraz różne tryby kolorystyczne.

Wykorzystaj cały potencjał drzemiący w tym programie! Oto doskonała, pełna gotowych przepisów i przejrzystych instrukcji książka, z którą w mgnieniu oka zaczniesz tworzyć fantastyczną grafikę i obrabiać zdjęcia jak zawodowiec. Dzięki interesującym, niebanalnym ćwiczeniom, objaśniającym krok po kroku zastosowanie konkretnych narzędzi, szybko nauczysz się korzystać z nich w swoich projektach i wyzwolisz swoją wrodzoną kreatywność. Zaczniesz od prostych zadań, z każdym rozdziałem przechodząc do coraz bardziej zaawansowanych - tak, żebyś pod koniec lektury miał już kilka fascynujących projektów w swoim portfolio.

Dzięki tej książce nauczysz się m.in.:

  • malować i rysować w GIMP-ie
  • korzystać z filtrów do obróbki obrazów
  • bawić się z tekstem i czcionkami (tworzyć logo, tekst 3D czy stosować efekty żarzenia)
  • obrabiać zdjęcia przez skalowanie, kadrowanie, tworzenie odbicia i obracanie
  • eksperymentować z kolorami i ostrością, aby uzyskać ekscytujące i niespodziewane rezultaty
  • przygotowywać prosty layout strony z błyszczącymi przyciskami, szablony bloga i nagłówki
  • tworzyć piękne i atrakcyjne obrazy, których można będzie użyć jako tła stron www
  • instalować wtyczki i skrypty oraz korzystać z nich

Twórz profesjonalną grafikę dzięki niesamowitym możliwościom darmowego programu!

Rozdziały:

Rozdział 1. Korzystanie z narzędzi rysowniczych (11)

  • Wstęp (11)
  • Tworzenie trójwymiarowej kulki przy użyciu różnych narzędzi rysowniczych (12)
  • Rozmywanie kolorów (19)
  • Jak namalować niebo i chmury (22)
  • Od szkicu do efektu końcowego: tworzenie karykatury samego siebie (28)

Rozdział 2. Efekty i filtry obrazu (47)

  • Wstęp (47)
  • Korzystanie z filtrów Blur (Rozmycie) (49)
  • Korzystanie z filtrów Distorts (Zniekształcenia) (54)
  • Korzystanie z filtrów Light and Shadow (Światło i cień) (63)
  • Korzystanie z filtrów Noise (Szum) (66)
  • Korzystanie z filtrów Edge-Detect (Wykrywanie krawędzi) (69)
  • Korzystanie z filtrów Artistic (Artystyczne) (70)
  • Korzystanie z filtrów Decor (Dekoracja) (73)
  • Korzystanie z filtrów Map (Odwzorowania) (76)
  • Korzystanie z filtrów Render (Renderowanie) (78)
  • Korzystanie z filtrów ukierunkowanych na tworzenie stron WWW (85)
  • Korzystanie z filtrów do tworzenia logo (91)

Rozdział 3. Tekst i czcionki (97)

  • Wstęp (97)
  • Tworzenie prostego logo dla Twojej firmy (98)
  • Tworzenie tekstu 3D (104)
  • Tworzenie efektów żarzącego się tekstu (107)
  • Tworzenie błyszczącego plastikowego tekstu (110)
  • Tworzenie złotego tekstu (114)
  • Tworzenie zmrożonego tekstu (117)
  • Tworzenie płonącego tekstu (120)
  • Tworzenie tekstu wycinanki (125)
  • Tworzenie tekstu stempla (128)

Rozdział 4. Przekształcanie zdjęć (131)

  • Wstęp (131)
  • Skalowanie obrazu (132)
  • Kadrowanie obrazu (134)
  • Tworzenie odbicia i obracanie obrazu (135)
  • Poprawianie niedoświetlonych zdjęć (139)
  • Skalowanie obrazu bez zniekształceń: Liquid Rescaling (inteligentne skalowanie) (143)
  • Tworzenie efektu dioramy (symulowanie głębi ostrości) (148)
  • Tworzenie zdjęć w technice HDR (152)
  • Tworzenie czarno-białej pocztówki z muśnięciem koloru (163)

Rozdział 5. Zabawy z kolorem i ostrością (169)

  • Wstęp (169)
  • Usuwanie efektu czerwonych oczu (170)
  • Kolorowanie czarno-białych zdjęć (171)
  • Usuwanie elementów obrazu (175)
  • Usuwanie tła (183)
  • Tworzenie surrealistycznych manipulacji na zdjęciu (189)
  • Dodawanie graffiti do zdjęcia (200)
  • Czyszczenie przedmiotów (208)
  • Poprawianie niedoskonałości twarzy (214)

Rozdział 6. Wskazówki dla webdesignerów: przyciski i blogi (227)

  • Wstęp (227)
  • Tworzenie od podstaw prostego projektu layoutu strony Web 2.0 (228)
  • Tworzenie własnych błyszczących przycisków (235)
  • Tworzenie szablonu bloga inspirowanego secesją (239)
  • Jak stworzyć szablon inspirowany impresjonizmem (250)
  • Tworzenie nagłówków dla Twojej strony/bloga (268)

Rozdział 7. Wskazówki dla webdesignerów: tła (277)

  • Wstęp (277)
  • Tworzenie kolorowego abstrakcyjnego tła (278)
  • Tworzenie zielonego tła a la wehikuł czasu (282)
  • Tworzenie tła ze smugami światła (287)
  • Tworzenie tła z punktami w stylu retro (291)

Rozdział 8. Wtyczki i skrypty (299)

  • Wstęp (299)
  • Instalowanie wtyczek i skryptów (300)
  • Korzystanie ze skryptu 3D Screenshot (trójwymiarowy zrzut) (302)
  • Korzystanie ze skryptu Midnight Sepia (nocna sepia) (304)
  • Korzystanie ze skryptu Star Scape (rozgwieżdżone niebo) (306)
  • Korzystanie ze skryptu Antique Photo Border (antyczna ramka na zdjęcie) (308)
  • Korzystanie ze skryptu National Geographic (310)
  • Korzystanie ze skryptu Watermark (znak wodny) (312)
  • Korzystanie z wtyczki Save for Web (zapisz dla sieci) (314)
  • Korzystanie z wtyczki DBP (315)

Dodatek A: Poza GIMP-a (319)

  • Poza GIMP-a (319)
  • Projekty dedykowane dla określonej platformy (321)
  • Użyteczne linki (322)

Dodatek B: Zmiany w wersjach (323)

  • Wstęp (323)
  • Zmiany interfejsu (323)
  • Zmiany w narzędziach (326)
  • GEGL (327)
  • Zmiany/nowości we wtyczkach (327)
  • Kompatybilność wsteczna (328)
  • Znane problemy (328)
  • Pierwsze uruchomienie GIMP-a (328)
  • Komendy wiersza poleceń (329)
  • Uruchomienie obsługi tabletu w GIMP-ie (331)
  • Okna i ich układ (333)
  • Rozpoczynając pracę z narzędziami (334)
  • Korzystanie z funkcji Undo (Cofnij) (335)
Cena:    57.00zł


GIMP 2.6 RecepturyKsiążka informatyczna: GIMP 2.6 Receptury
Księgarnia informatyczna aton.pl

Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej.