Excel 2010 PL Poradnik dla początkujących i średnio zaawansowanychWydawnictwo HELP
Cena: 36.00zł
Autor: Bogdan Krzymowski ISBN: 978-83-7603-044-9 Ilość stron: 260 Data wydania: 01/2011 Format: B5 Wydawnictwo: HELP
Każdy może sprawnie pracować z programem Excel! Potrzebna jest tylko rzetelna i poręczna pomoc. Z naszym poradnikiem nauczysz się poszczególnych możliwości Excela od podstaw, możesz także rozwijać wcześniej nabyte umiejętności. Możesz przeczytać i przerobić poradnik "od deski do deski", ale możesz również traktować go jako podręczną pomoc przywoływaną tylko w razie potrzeby.
Excel 2010 jest potężnym narzędziem umożliwiającym wykonywanie skomplikowanych obliczeń, ułatwiającym prowadzenie analiz i poszukiwanie rozwiązań. Mnogość funkcji matematycznych, statystycznych, finansowych, logicznych i wielu innych, w które wyposażono ten program, sprawia, że może być on stosowany niemal wszędzie tam, gdzie trzeba dokonywać mniej lub bardziej skomplikowanych obliczeń.
Program nie jest też pozbawiony podstawowego aparatu matematycznego, z arytmetyką włącznie. Dzięki temu równie dobrze może on służyć także tym, których potrzeby obliczeniowe nie wykraczają poza cztery podstawowe działania arytmetyczne i procenty, ale liczyć muszą często i dużo, np. z racji prowadzenia własnej firmy, choćby jednoosobowej. Z tego właśnie powodu funkcje programu są wyjaśnione w oparciu o proste przykłady obliczeniowe niewymagające specjalistycznej wiedzy, a przez to zrozumiałe dla każdego.
Książka jest przeznaczona dla użytkowników komputerów osobistych, którzy opanowali podstawowe zasady obsługi systemu Windows. Książka będzie też przydatna użytkownikom znającym i używającym poprzednie wersje programu Microsoft Excel, którzy mają trudności ze znalezieniem potrzebnych narzędzi w programie Microsoft Excel 2010.
Rozdziały:
1. Wprowadzenie 9 1.1. Uruchamianie programów 11 1.2. Główne okno programu 13 1.3. Interfejs użytkownika programu 14 1.3.1. Wstążka 14 1.3.2. Pasek Szybki dostęp 16 1.3.3. Widok Backstage 17
2. Spróbujmy coś policzyć 18 2.1. Wprowadzanie danych 18 2.2. Formuły obliczeniowe 20 2.3. Poprawianie danych 22 2.4. Zapisywanie, zamykanie i otwieranie arkusza 23 2.5. Skoroszyt (zeszyt) 25 2.6. Pomoc dla użytkownika programu 26 2.7. Koniec pracy 28
3. Wygląd arkusza 29 3.1. Przeglądanie zawartości arkusza 29 3.2. Zaznaczanie w arkuszu 31 3.2.1. Zaznaczanie za pomocą klawiatury 31 3.2.2. Zaznaczanie przy użyciu myszki 33 3.2.3. Zmiana obszaru zaznaczenia 34 3.2.4. Właściwości zaznaczonego obszaru 34 3.3. Formatowanie arkusza 35 3.3.1. Szerokość kolumn 35 3.3.2. Wysokość wierszy 37 3.3.3. Dodawanie, usuwanie, ukrywanie kolumn i wierszy 37 3.3.4. Szybkie formatowanie znaków i tekstu 39 3.3.5. Szczegółowe formatowanie znaków 41 3.3.6. Położenie tekstu w komórce 42 3.3.7. Obramowania i desenie 44
4. Przygotowywanie danych 47 4.1. Typy danych 47 4.2. Formaty komórek 49 4.2.1. Formaty liczbowe 50 4.2.2. Formaty walutowe 50 4.2.3. Formaty księgowe 50 4.2.4. Dokładność obliczeń 50 4.2.5. Formaty daty i czasu 51 4.2.6. Format procentowy 52 4.2.7. Formaty ułamkowe 53 4.2.8. Formaty naukowe 54 4.2.9. Formaty tekstowe 54 4.2.10. Formaty specjalne 55 4.2.11. Formaty niestandardowe 55 4.3. Sposoby wprowadzania danych 57 4.3.1. Jednoczesne wprowadzanie do wielu komórek 58 4.3.2. Budowa zestawienia (listy) 58 4.3.3. Jednoczesne pisanie w wielu arkuszach 59 4.3.4. Autouzupełnianie 60 4.3.5. Wprowadzanie liczb o stałej strukturze 61 4.4. Wprowadzanie serii danych 62 4.4.1. Wprowadzanie serii liczb 62 4.4.2. Wprowadzanie serii dat 63 4.4.3. Inne rodzaje serii 65 4.4.4. Polecenie Serie danych 65 4.5. Nazwy w arkuszach 66 4.6. Reguły poprawności 68 4.6.1. Lista wartości 69 4.6.2. Ograniczenia wartości liczbowych 72 4.6.3. Daty i godziny 73 4.6.4. Dane tekstowe 73 4.7. Sprawdzanie pisowni 73
5. Formuły obliczeniowe 76 5.1. Redagowanie formuł 76 5.1.1. Formuły arytmetyczne 78 5.1.2. Formuły tekstowe 79 5.1.3. Zastąpienie formuły wynikiem 80 5.1.4. Błędy w formułach 81 5.2. Adresy i odwołania 82 5.2.1. Adresowanie w stylu A1 82 5.2.2. Odwołania względne, bezwzględne i mieszane 83 5.3. Ułatwienia w redagowaniu formuł 86 5.3.1. Redagowanie formuł z użyciem myszki 86 5.3.2. Zmiana rodzaju odwołania 88 5.3.3. Zależności między formułami i komórkami 88
6. Funkcje obliczeniowe 90 6.1. Wstawianie funkcji 91 6.1.1. Wstawianie funkcji 92 6.1.2. Ręczne wpisywanie funkcji 95 6.1.3. Formuły kombinowane; zagnieżdżanie funkcji 96 6.2. Podręczny kalkulator 98 6.3. Przegląd funkcji wbudowanych 99 6.3.1. Funkcje matematyczne 99 6.3.2. Funkcje finansowe 101 6.3.3. Funkcje inżynierskie 102 6.3.4. Funkcje statystyczne 104 6.3.5. Funkcje daty i czasu 105 6.3.6. Funkcje tekstowe 108 6.4. Przeliczanie wyników 109 6.5. Kilka przykładów bardziej złożonych 110 6.5.1. Rankingi 110 6.5.2. Liczby losowe jako próbne dane 111 6.5.3. Lista z przypadkową kolejnością 113 6.5.4. Generowanie haseł 114 6.5.5. Tabele jednej zmiennej 115 6.5.6. Tabele dwóch zmiennych 118 6.5.7. Poszukiwanie wyniku 120
7. Ilustracje w arkuszach 127 7.1. Sposoby ilustrowania arkuszy 127 7.1.1. Galeria ClipArtów 128 7.1.2. Wstawianie dowolnych obrazów 132 7.2. Formatowanie obrazów 133 7.2.1. Retusz obrazu 133 7.2.2. Style obrazów 135 7.2.3. Położenie obrazów w arkuszach Excela 135 7.3. Narzędzia do rysowania 136 7.3.1. Rysowanie Kształtów 136 7.3.2. Wypełnienie obiektów 139 7.3.3. Parametry linii rysunkowej 140 7.3.4. Kolejność i grupowanie obiektów 142 7.3.5. Rysowanie obiektów symetrycznych 143 7.4. Inne obiekty częściowo graficzne 144 7.4.1. Pola tekstowe i objaśnienia 144 7.4.2. Schemat organizacyjny 146 7.4.3. Diagramy 148 7.4.4. Równania 149
8. Wykresy 150 8.1. Wstawiania wykresu 150 8.2. Elementy wykresu i ich formatowanie 152 8.2.1. Karta Projektowanie 152 8.2.2. Karta Układ 155 8.2.3. Karta Formatowanie 157 8.3. Typy wykresów 157 8.3.1. Wykresy kolumnowe i słupkowe 157 8.3.2. Wykresy liniowe 159 8.3.3. Wykresy kołowe i pierścieniowe 159 8.3.4. Wykresy radarowe 160 8.4. Wybrane aspekty formatowania wykresów 161 8.4.1. Osie wykresu 161 8.4.2. Obszar wykresu, ściany i siatka 164 8.4.3. Serie i punkty danych 166 8.5. Kilka szczególnych przypadków 167 8.5.1. Wykresy mieszane 168 8.5.2. Prognozowanie 168 8.5.3. Wykresy obrazkowe 170 8.5.4. Wykresy poglądowe 171 8.5.5. Arkusze wykresów 171
9. Style, szablony, ochrona arkusza 173 9.1. Kopiowanie formatowania 173 9.2. Style 175 9.2.1. Zmiana stylu komórki lub obszaru 176 9.2.2. Modyfikowanie i tworzenie nowego stylu 178 9.3. Szablony 178 9.3.1. Tworzenie nowego szablonu 178 9.3.2. Używanie własnych szablonów 179 9.3.3. Szablony z Microsoftu 180 9.4. Ochrona zawartości arkusza 181 9.4.1. Blokowanie możliwości zmian 182
10. Arkusz w roli bazy danych 185 10.1. Zakładanie bazy danych 186 10.2. Sortowanie bazy 190 10.3. Filtrowanie rekordów 191 10.3.1. Filtrowanie niestandardowe 193 10.3.2. Filtrowanie zaawansowane 195 10.4. Sumowanie danych w bazie 197
11. Narzędzia analityczne 200 11.1. Tabele przestawne 200 11.1.1. Kopiowanie tabel przestawnych 205 11.1.2. Pole tabeli przestawnej i jego opcje 205 11.1.3. Wykresy przestawne 207 11.2. Solver 208 11.2.1. Sformułowanie problemu 208 11.2.2. Ograniczenia i opcje 209 11.2.3. Szukanie rozwiązania 212 11.3. Konsolidowanie danych 213 11.3.1. Konsolidacja za pomocą formuł 213 11.3.2. Konsolidacja z formułami 3-W 215 11.3.3. Konsolidacja według pozycji 215 11.3.4. Konsolidacja według kategorii 217 11.3.5. Aktualizacja wyników konsolidacji. Konspekty 217
12. Pracować szybciej 219 12.1. Praca z dużymi zestawieniami 219 12.1.1. Zaznaczanie dużych zestawień 220 12.1.2. Zamrażanie tytułów kolumn i wierszy 221 12.2. Formatowanie warunkowe 222 12.3. Autokorekta 223 12.4. Makropolecenia 226 12.4.1. Rejestrowanie makropoleceń 226 12.4.2. Wykonywanie makropoleceń 227 12.4.3. Czym jest makropolecenie? 229 12.4.4. Wpływ sposobu rejestracji na funkcjonalność makropolecenia 230 12.4.5. O wykonywaniu makropoleceń 231
13. Wymiana danych 233 13.1. Kopiowanie i wklejanie 233 13.1.1. Wklejanie tabel Excela w dokumentach Worda 233 13.1.2. Wklejanie do arkusza obiektów Worda 235 13.2. Eksportowanie danych 237 13.3. Importowanie danych 237 13.4. Łączenie obiektów 240 13.5. Hiperłącza 241
14. Dostosowanie programu 243 14.1. Drukowanie 243 14.1.1. Obszar wydruku 244 14.1.2. Strona wydruku 245 14.1.3. Podgląd wydruku i drukowanie 248 14.2. Dostosowywanie Excela 250 14.2.1. Pasek stanu 250 14.2.2. Okno dialogowe Opcje 251 14.2.3. Dostosowywanie Wstążki 252 14.2.4. Pasek Szybki dostęp 255
Cena: 36.00zł
Książka informatyczna: Excel 2010 PL Poradnik dla początkujących i średnio zaawansowanych
|