księgarnia informatyczna aton.pl

Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik savoir-vivre'u. Wydanie II rozszerzone

Wydawnictwo Onepress

Cena:    44.90zł

Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik savoir-vivre'u. Wydanie II rozszerzone


Autor: Adam Jarczyński

ISBN: 978-83-246-8353-6

Ilość stron: 264

Data wydania: 08/2015 (wydanie 2)

Oprawa: Miękka

Format: 140x208

Wydawnictwo: Onepress


Kulisy biznesowego savoir-vivre’u.

Cyceron mawiał, że człowieka czynią maniery i charakter. Miał rację, jednak z tym zastrzeżeniem, że charakteru napotkanej osoby nie odkryjemy po pierwszym spotkaniu, rozmowie czy wymianie kilku listów. Trzeba miesięcy, czasem lat, by kogoś naprawdę poznać. Tymczasem umysł lubi generalizować i wydawać szybkie osądy. Tu z pomocą przychodzi pewien z góry ustalony kodeks zachowań, zwany dobrymi manierami. Stosowanie się do zasad savoir-vivre’u czyni z nas osoby cywilizowane i kulturalne. Także w biznesie.

Reguł grzeczności pomocnych w zwykłych, codziennych sytuacjach uczymy się w młodości, zwykle od rodziny, w szkole, czasem od innych dorosłych. Wiemy, komu należy ustąpić miejsca w autobusie, jak używać słów „proszę”, „przepraszam” i „dziękuję”, z której strony talerza kłaść nóż, a z której widelec. Z tymi podstawowymi umiejętnościami wkraczamy w świat ludzi pracujących... i zaczynają się pytania. Kto pierwszy podaje rękę: osoba wyższa stopniem czy kobieta? Co należy zrobić z otrzymaną wizytówką, by okazać szacunek rozmówcy? Jak rozpoczyna się list biznesowy? Czy wypada omawiać służbowe problemy przez telefon, podczas podróży pociągiem?

Drugie wydanie książki Etykieta w biznesie uzupełnione zostało o rozdział poświęcony regułom zachowania w podróży służbowej.

Lektura książki Adama Jarczyńskiego prowadzi do konstatacji oczywistej jedynie dla wąskiej grupy socjologów i historyków obyczaju, a zadziwiająco nieznanej szerszemu gronu czytelników: dobre maniery służą celom praktycznym, wygodzie i zdrowiu — zawsze pozostają też w zgodzie ze zdrowym rozsądkiem i dobrym sercem. Książka okazuje się przyjemna w czytaniu i bez wątpienia pouczająca. Ze spokojnym sumieniem można polecić ją do porannego przeglądania nad tostem i filiżanką kawy, ale też potraktować jako wstęp do bardziej systematycznych studiów, prowadzonych samodzielnie lub w ramach jednego z kursów savoir-vivre’u. Rzecz niezwykle wartościowa i całkowicie unikalna na gruncie polskiej literatury przedmiotu.

Niemal w każdej branży sprzedaż jest nieodzownym elementem rozwoju organizacji. Niezależnie od tego, czy mówimy o poważnych kontraktach poprzedzonych negocjacjami na wysokim szczeblu czy o sprzedaży detalicznej na linii sprzedawca–klient, to od organizacji i jej pracowników zależy, jak będzie ona postrzegana podczas tych działań. Dzięki zasadom etykiety biznesowej wiemy, jak należy okazywać szacunek naszym dotychczasowym i potencjalnym klientom w każdej sytuacji. Bez znajomości dobrych manier, o których interesująco pisze Adam Jarczyński, trudno prowadzić rozmowy z klientem. Nawet najlepsza oferta może wypaść kiepsko, gdy prezentując ją, popełnimy faux pas. Mimo iż nie jest to książka o sprzedaży, polecam ją każdemu menedżerowi.

Przed przeczytaniem książki Adama Jarczyńskiego zastanawiałam się, czy będę miała do czynienia z kolejną publikacją, która traktuje o ciekawej materii, ale ma niewiele wspólnego z praktyką, ze współczesnością. Okazało się, że Etykieta w biznesie porusza sprawy jak najbardziej na czasie, a przy tym jest praktycznym, tak rzadko spotykanym przewodnikiem po dobrych manierach w życiu zawodowym. Autor, będący pasjonatem savoir-vivre’u, dzieli się doświadczeniem i cennymi spostrzeżeniami dotyczącymi sytuacji, które jako praktyk ma możliwość codziennie obserwować i aktywnie w nich uczestniczyć. Lektura obowiązkowa dla wszystkich, którzy chcą poznać dokładnie zasady zawodowego bon tonu.

Spis treści:

1. Powitania (11)
Jak się witamy? (12)
Przedstawianie przez osoby trzecie (23)
Tytułowanie (26)
Często zadawane pytania (27)
Kwestie do zastanowienia (29)

2. Wizytówka (31)
O wizytówce słów kilka (31)
Jak posługujemy się wizytówką (36)
Często popełniane gafy (39)
Trochę dyplomacji i starych obyczajów (41)
Bilet przesyłowy (43)
Często zadawane pytania (44)
Kwestie do zastanowienia (46)

3. Precedencja (47)
Główne zasady precedencji w biznesie (48)
Pierwszeństwo podczas posiłków i spotkań roboczych (49)
Pierwszeństwo podczas wydarzeń specjalnych (59)
Pierwszeństwo podczas podróżowania (64)
Często zadawane pytania (66)
Kwestie do zastanowienia (67)

4. Korespondencja tradycyjna (69)
Przed napisaniem firmowego listu (69)
Ważne elementy listu (70)
Przykładowy list (73)
Kwestie do zastanowienia (75)

5. Ubiór (77)
O higienie słów kilka (78)
Dress code (82)
Typy ubiorów (83)
Wiązanie elementów garderoby (102)
Często zadawane pytania (110)
Kwestie do zastanowienia (113)

6. Wydarzenia specjalne - oprawa protokolarna (115)
Rodzaje przyjęć (116)
Zapraszanie do restauracji (127)
Zaproszenia (130)
Konferencja prasowa - przygotowanie od strony protokolarnej (135)
Przyjęcie w domu (145)
Często zadawane pytania (162)
Kwestie do zastanowienia (166)

7. Spożywanie posiłków (169)
Spożywanie posiłków na stojąco (170)
Spożywanie posiłków na siedząco (174)
Porcjowanie potraw i nabieranie (180)
Kilka rad dotyczących spożywania wina (186)
Słów kilka o toastach (188)
Różnice kulturowe (190)
Często zadawane pytania (194)
Kwestie do zastanowienia (200)

8. Netykieta (201)
E-mail (202)
WEB 2.0 (213)
Kwestie do zastanowienia (220)

9. Komunikacja telefoniczna (221)
Telefon stacjonarny (222)
Telefon komórkowy (234)
Kwestie do zastanowienia (239)

10. Podróż służbowa (241)
Przygotowanie do wyjazdu służbowego (242)
Podróż (245)
Kwestie do zastanowienia (256)
Słownik (257)

Literatura będąca inspiracją i cennym zbiorem doświadczeń (262)

Cena:    44.90zł


Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik savoir-vivre'u. Wydanie II rozszerzoneKsiążka informatyczna: Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik savoir-vivre'u. Wydanie II rozszerzone
Księgarnia informatyczna aton.pl

Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej.