księgarnia informatyczna aton.pl

CorelDraw X3 ćwiczenia praktyczne

Wydawnictwo HELION

Cena:    24.90zł

CorelDraw X3 ćwiczenia praktyczne

Autor: Roland Zimek

ISBN: 83-246-0479-0

Ilość stron: 152

Data wydania: 04/2006

CorelDRAW X3 to najnowsza wersja doskonałej aplikacji służącej do tworzenia grafiki wektorowej, obecnej na rynku od kilkunastu lat. CorelDRAW cieszy się zasłużoną popularnością zarówno wśród amatorów, jak i profesjonalistów.

W wersji X3 użytkownicy znajdą ponad 40 nowych funkcji i kilkaset usprawnień. Jednak aby wykorzystać możliwości Corela, należy poznać filozofię jego obsługi, zdecydowanie odmienną od tej, do której przyzwyczaiły nas programy takie jak Photoshop czy PaintShopPro służące do obróbki grafiki bitmapowej. Narzędzia wektorowe oferują znacznie większą swobodę tworzenia, ale opierającą się na zupełnie innych zasadach.

Książka "CorelDRAW X3. Ćwiczenia praktyczne" to krótki podręcznik dla tych, którzy chcą poznać możliwości tej aplikacji od podstaw. Dzięki niniejszej książce zrozumiesz zasady tworzenia grafiki wektorowej i nauczysz się optymalnie wykorzystywać narzędzia oferowane przez CorelDRAW X3. Dowiesz się między innymi, jak tworzyć kształty podstawowe, używać wypełnień, przypisywać efekty i wprowadzać tekst.

Rozdziały:

Rozdział 1. Wstęp (5)

  • Opis programu CorelDRAW X3 (5)
  • Co nowego w programie? (6)
  • Wymagania systemowe (7)
  • Różnice między rysunkiem rastrowym a wektorowym (7)

Rozdział 2. Pierwsze kroki (13)

  • Instalacja programu CorelDRAW X3 (13)
  • Uruchamianie programu (17)
  • Wygląd ekranu (19)
  • Zapisywanie, otwieranie i drukowanie rysunków (22)
  • Przydatne informacje (28)
  • Okno dokowane Hints (31)

Rozdział 3. Podstawy rysunku wektorowego (35)

  • Rysowanie prostych obiektów (35)
  • Nadawanie kolorów obiektom (44)
  • Transformacje obiektów (47)
  • Tworzenie kopii obiektu (50)
  • Kolejność obiektów (53)
  • Wybieranie obiektów (54)
  • Grupy obiektów (56)
  • Blokowanie obiektów (58)
  • Wyrównywanie i rozkładanie obiektów (59)
  • Ćwiczenia podsumowujące (63)

Rozdział 4. Praca z tekstem (75)

  • Wprowadzanie i formatowanie tekstu (75)
  • Okno Format Text (78)
  • Wyrównywanie obiektów względem tekstu (87)
  • Wstawianie znaków specjalnych (89)
  • Ćwiczenia podsumowujące (90)

Rozdział 5. Używanie wypełnień i konturów (95)

  • Zmiana ustawień domyślnych (96)
  • Wypełnienie jednolite (Uniform Fill) (97)
  • Wypełnienie tonalne (Fountain Fill) (102)
  • Wypełnienie deseniem (Pattern Fill) (105)
  • Wypełnienie teksturą (Texture Fill) (107)
  • Wypełnienie postscriptowe (PostScript Texture) (109)
  • Okno dokowane (Color Docker Window) (110)
  • Kontury obiektów (110)
  • Szybkie wypełnianie części wspólnej (115)
  • Ćwiczenia podsumowujące (117)

Rozdział 6. Precyzyjne rysowanie (121)

  • Linijki (122)
  • Siatka (125)
  • Prowadnice (128)
  • Dynamiczne prowadnice (131)
  • Przyciąganie do obiektów (133)
  • Ćwiczenia podsumowujące (137)
Cena:    24.90zł


CorelDraw X3 ćwiczenia praktyczneKsiążka informatyczna: CorelDraw X3 ćwiczenia praktyczne
Księgarnia informatyczna aton.pl

Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej.