księgarnia informatyczna aton.pl

3ds Max 9 animacja 3D od podstaw

Wydawnictwo HELION

Cena:    59.00zł

3ds Max 9 animacja 3D od podstaw

Autor: Joanna Pasek

ISBN: 978-83-246-1102-7

Ilość stron: 464

Data wydanai: 10/2007

Zawiera DVD

Myślisz o tworzeniu własnych animacji komputerowych? Postanowiłeś wykorzystać niesamowite możliwości 3ds max 9? Zapewne wiesz, że program ten pozwala nie tylko tworzyć trójwymiarowe obiekty graficzne i przetwarzać je w najbardziej wyrafinowany sposób, ale także opracować kompletny film animowany.

Udostępnia on niezwykle szeroki zakres opcji i efektów, włącznie z możliwością szczegółowego modelowania i wprawiania w ruch postaci oraz symulowania wszelkich detali dotyczących ich otoczenia. Oprócz tego 3ds max 9 pozwala na bezpośrednie importowanie materiałów z programów takich, jak CorelDraw, Illustrator czy Photoshop, a także na wykorzystanie własnych zdjęć cyfrowych. Warto podkreślić, że jego funkcjonalny interfejs jest przyjazny dla początkujących użytkowników.

Książka "3ds max 9. Animacja 3D od podstaw" jest zbiorem ćwiczeń ilustrowanych zrzutami ekranu, opatrzonych cennymi wskazówkami, uwagami i komentarzami ułatwiającymi pracę z programem. Jej struktura opracowana została w taki sposób, by zadania zawarte w kolejnych rozdziałach prowadziły do powstania gotowego, profesjonalnego filmu animowanego.

Krok po kroku zgłębisz tu podstawy tworzenia obiektów i przypisywania im właściwości, zasady modelowania, przygotowywania postaci i umiejscawiania ich w określonym otoczeniu, metody dopracowywania szczegółów wnętrz, sposoby animacji i kwestie ostatecznego renderingu filmu. W książce znajdziesz ponadto szczegółowe omówienie interfejsu programu i opis działania najważniejszych poleceń.

  • Domyślne ustawienia i podstawy obsługi 3ds max 9
  • Tworzenie i modyfikowanie prostych obiektów
  • Modelowanie ze splajnów i modelowanie siatkowe
  • Formowanie postaci i sytuowanie ich w przestrzeni
  • Schematy wnętrz i szczegółowe kwestie ich wyposażenia
  • Różne rodzaje animacji postaci
  • Typy oświetlenia, efekty specjalne i napisy końcowe
  • Rendering filmu animowanego

Rozdziały:

Rozdział 1. Co oznacza 3D (7)

  • Interfejs programu i nawigacja w oknach widokowych (8)

Rozdział 2. Podstawy (19)

  • Tworzenie i zaznaczanie obiektów. Panel Create (19)
  • Przemieszczanie (Move) i zmiana parametrów początkowych. Panel Modify (24)
  • Skalowanie (Scale) i kopiowanie obiektów (Clone) (28)
  • Deformacja obiektu za pomocą modyfikatora Taper (30)
  • Zginanie (Bend) a gęstość siatki. Zmiana kolejności modyfikatorów (32)
  • Obrót (Rotate) (35)
  • Przypisywanie materiału (41)
  • Rendering obrazu (45)
  • Kamera i światła (49)
  • Rendering do pliku (52)
  • Animacja w trybie AutoKey (56)
  • Wyrównywanie położenia (Align) i tworzenie szeregu (Array) (61)
  • Efekt żarzenia (Glow) dla materiału (64)
  • Płomień (Fire Effect) (69)
  • Rozmycie (Motion Blur) i rendering animacji (73)
  • Ścieżki dostępu do plików zewnętrznych (76)

Rozdział 3. Robot. Modelowanie ze splajnów (79)

  • Tworzenie i edycja kształtów (79)
  • Bryły obrotowe (Lathe) (85)
  • Renderowalne splajny (89)
  • Prostoliniowe wytłaczanie splajnów (Extrude, Bevel) (96)
  • Obiekt złożony ShapeMerge (103)
  • Wytłaczanie profilu wzdłuż dowolnej linii (Sweep) i zamiana splajnu w powierzchnię (107)
  • Wytłaczanie profilu wzdłuż dowolnej linii (Loft) i użycie narzędzia 3D Snap (110)
  • Zmiana położenia punktu pivot (117)
  • Materiały złożone: Blend, Top/Bottom, Double Sided (120)
  • Oświetlenie sceny (127)
  • Animowane sekwencje, przezroczystość i modyfikator Noise (133)
  • Obiekty pomocnicze Dummy, modyfikator LinkedXForm i budowanie hierarchii (138)
  • Łączenie parametrów (Wire Parameters) (143)
  • Ruch po ścieżce. Kontroler Path (149)
  • Elastyczne wygięcie. Modyfikator Flex (152)

Rozdział 4. Modelowanie siatkowe (155)

  • Oczy (155)
  • Ruchy oczu (159)
  • Modelowanie głowy (168)

Rozdział 5. Przygotowanie postaci (209)

  • Morfing (209)
  • Szkielet (218)
  • Ubranie i włosy (239)

Rozdział 6. Modelowanie wnętrz (261)

  • Wytłaczanie metodą Fit Deformation, modyfikatory FFD i odejmowanie brył (Boolean) (261)
  • Przygotowanie obiektu do animacji metodą Motion Capture (268)
  • Mapowanie Real-World (272)
  • Wstępne ustawienie postaci. Narzędzie LookAt Constraint (275)
  • Zarządzanie warstwami (Layer Manager) (278)
  • Modelowanie wnętrza. Odwracanie normalnych do płaszczyzny i wytłaczanie ścian z otworami okiennymi i drzwiowymi (281)
  • Planeta. Mapa Noise i parametry przezroczystości (290)
  • Animowane mapy tekstury. Mapa RGB Tint (293)
  • Pulsujące odblaski. Ograniczanie zasięgu świateł i kontroler Noise (301)
  • Para; systemy cząstek (SuperSpray) i efekt Blur. Mapa Falloff (306)
  • Szkło i chrom; mapy i materiały Raytrace (313)
  • Oszklone drzwi; Translucent Shader (318)
  • Balustrada. Narzędzie Spacing Tool (324)
  • Obiekty parawanowe (328)
  • Oświetlenie dzienne. System Daylight i renderer MentalRay (333)
  • Materiały Arch&Design i Architectural (336)

Rozdział 7. Animacja (343)

  • Animacja świateł i materiałów. Zmiana przebiegu krzywej pomiędzy kluczami za pomocą stycznych (Tangents) (343)
  • Animacja obrotu. Dziedziczenie transformacji i ręczna edycja krzywej animacji (Draw Curves) (352)
  • Animacja ruchu po ścieżce. Tworzenie kluczy bezpośrednio na krzywej animacji (Add Keys) (356)
  • Kopiowanie i wklejanie ustawień kości (Posture) (360)
  • Kopiowanie i wklejanie póz (Pose). Unieruchamianie wybranych części ciała (Set Planted Key) (365)
  • Chwytanie przedmiotu. Position Constraint (369)
  • Pociągnięcie dźwigni. Parametr IK Blend (374)
  • Definiowanie zbioru brył sztywnych (Rigid Body Collection) i zawiasowego połączenia między bryłami (Hinge) (380)
  • Symulacja zachowania brył sztywnych (386)
  • Animacja stanu nieważkości. Pole sił (Space Warp) i kontroler Link Constraint (389)
  • Animacja upadku (395)
  • Animacja wnętrza z wykorzystaniem materiału Matte/Shadow (400)
  • Wyłączanie wpływu świateł (Exclude) i efekt żarzenia (Glow) dla świateł (407)
  • Okno Track View - Dope Sheet. Kopiowanie i wklejanie kluczy (409)
  • Sunący kabel. Path Deform (414)
  • Przyłączanie wtyczki. Kontroler Attachment (419)
  • Animacja widoczności obiektów (Visibility). Kopiowanie i wklejanie kontrolerów animacji (421)

Rozdział 8. Rendering filmu (425)

  • Przygotowanie i animacja kamer (425)
  • Wstrząsy. Warstwy animacji (Animation Layers) (427)
  • Przygotowanie sekwencji ujęć i plansz z napisami (430)
  • Montaż filmu w oknie Video Post (435)
  • Napisy końcowe; blaknięcie do czerni (439)
  • Napisy końcowe; wtapianie w obraz (443)
  • Finalny rendering (445)
  • Dodawanie dźwięku (446)

Zawartość DVD:

  • Pliki ze scenami wykorzystywanymi w ćwiczeniach (katalog sceny).
  • Próbne renderingi wykonywane w trakcie opracowywania filmu (katalog obrazki i animacje).
  • Biblioteka materiałów wykorzystanych w filmie (katalog ufo_biblioteka materiałów).
  • Bitmapy i sekwencje bitmap wykorzystane przy tworzeniu materiałów (katalog ufo_mapy).
  • Zrenderowane klatki filmu w formie sekwencji bitmap, gotowe do montażu w VideoPost, oraz pliki z próbnymi montażami (katalog rendering).
  • Ścieżka dźwiękowa filmu w pliku WAV (katalog dzwiek).
  • Gotowy film (katalog film).
Cena:    59.00zł


3ds Max 9 animacja 3D od podstawKsiążka informatyczna: 3ds Max 9 animacja 3D od podstaw
Księgarnia informatyczna aton.pl

Tutaj możesz kupić tę książkę w dobrej cenie. Zapraszamy na zakupy do naszej księgarni internetowej.