3ds Max 2009 BibliaWydawnictwo HELION
Cena: 199.00zł
Autor: Kelly L. Murdock
ISBN: 978-83-246-2115-6
Ilość stron: 1456
Data wydania: 09/2009
Zawiera DVD
Twarda oprawa
Oto masz przed sobą kompletne źródło wiedzy o programie 3ds Max 2009! Autorka książki poprowadzi Cię od zagadnień podstawowych, po te najbardziej zaawansowane.
Dowiesz się, w jaki sposób skonfigurować środowisko pracy, tak aby poruszanie się po nim było wygodne i ekonomiczne. Poznasz podstawowe obiekty oraz nauczysz się je przekształcać, obracać i skalować.
Na kolejnych kartach książki przeczytasz o tym, jak zapanować nad wszystkimi obiektami, zdobędziesz wiedzę o zasadach modelowania, wykorzystywania różnych rodzajów materiałów oraz stosowania kamer czy oświetlenia. To wszystko doprowadzi Cię w końcu do samodzielnego stworzenia oryginalnej animacji.
Książka wprowadzi Cię także w arkana perfekcyjnego renderingu i nauczy efektywnie wykorzystywać język MAXScript. Książka ta sprawdzi się zarówno w rękach amatora, jak i profesjonalisty w dziedzinie grafiki 3D!
- Zapoznanie z interfejsem użytkownika
- Przygotowanie środowiska pracy
- Wykorzystanie obiektów podstawowych
- Stosowanie warstw
- Sposoby przekształcania obiektów
- Metody pracy z wieloma obiektami
- Podstawy modelowania
- Wykorzystywanie materiałów
- Techniki oświetlania sceny
- Podstawy animacji
- Animowanie dwunogów, tkanin i włosów
- Wykorzystanie języka MAXScript
Rozdziały:
Część I: Rozpoczynanie pracy z programem 3ds Max (45) Rozdział 1. Poznawanie interfejsu Maksa (61) Rozdział 2. Sterowanie oknami widokowymi oraz ich konfigurowanie (85) Rozdział 3. Praca z plikami, importowanie i eksportowanie (127) Rozdział 4. Dostosowywanie interfejsu Maksa do własnych potrzeb i upodobań (155)
Część II: Praca z obiektami (187) Rozdział 5. Tworzenie i edycja obiektów podstawowych (189) Rozdział 6. Zaznaczanie obiektów, ustawianie ich właściwości oraz korzystanie z warstw i eksploratora sceny (223) Rozdział 7. Przekształcanie obiektów, obracanie, wyrównywanie i przyciąganie (257) Rozdział 8. Klonowanie i ustawianie obiektów w szyku (291) Rozdział 9. Grupowanie, łączenie i hierarchizowanie obiektów (315)
Część III: Podstawy modelowania (327) Rozdział 10. Podstawy modelowania i praca z podobiektami oraz obiektami pomocniczymi (329) Rozdział 11. Wprowadzanie modyfikatorów i korzystanie ze stosu modyfikacji (345) Rozdział 12. Rysowanie i edycja dwuwymiarowych splajnów i kształtów (381) Rozdział 13. Modelowanie na poziomie wielokątów (429)
Część IV: Materiały, kamery i oświetlenie (465) Rozdział 14. Poznawanie edytora materiałów (467) Rozdział 15. Tworzenie i stosowanie materiałów standardowych (489) Rozdział 16. Materiały złożone i modyfikatory materiałów (503) Rozdział 17. Określanie właściwości materiałów przy użyciu map (523) Rozdział 18. Operowanie kamerami (563) Rozdział 19. Podstawowe techniki oświetlania sceny (581)
Część V: Podstawy animacji i renderingu (615) Rozdział 20. Animacja i klatki kluczowe (617) Rozdział 21. Animowanie przy użyciu ograniczników i kontrolerów (643) Rozdział 22. Nauka renderowania sceny (683)
Część VI: Modelowanie zaawansowane (707) Rozdział 23. Budowanie złożonych scen przy użyciu odnośników zewnętrznych i systemu Vault (709) Rozdział 24. Praca z widokami schematycznymi (727) Rozdział 25. Stosowanie modyfikatorów siatkowych i deformowanie powierzchni (749) Rozdział 26. Obiekty złożone (771) Rozdział 27. Modelowanie przy użyciu łat i powierzchni NURBS (813) Rozdział 28. Tworzenie i układanie włosów, futer oraz tkanin (857)
Część VII: Materiały w ujęciu zaawansowanym (877) Rozdział 29. Stosowanie materiałów specjalnych (879) Rozdział 30. Dopasowywanie współrzędnych UV i mapowanie skóry (893) Rozdział 31. Tworzenie wypiekanych tekstur i map normalnych (919)
Część VIII: Zaawansowane techniki animowania (931) Rozdział 32. Stosowanie modyfikatorów animacji (933) Rozdział 33. Animowanie przy użyciu kontrolera Expression i wiązania parametrów (949) Rozdział 34. Praca z krzywymi funkcyjnymi w oknie Track View (967) Rozdział 35. Korzystanie z warstw animacji i miksera ruchu (1007)
Część IX: Animacja dynamiczna (1023) Rozdział 36. Cząsteczki i system Particle Flow (1025) Rozdział 37. Stosowanie pól sił (1061) Rozdział 38. Wykorzystanie reactora do symulacji ruchów zgodnych z zasadami dynamiki (1085) Rozdział 39. Animowanie włosów i tkanin (1111)
Część X: Praca z postaciami (1121) Rozdział 40. Systemy szkieletowe i ich riggowanie (1123) Rozdział 41. Praca z kinematyką odwrotną (1133) Rozdział 42. Tworzenie i animowanie pojedynczych postaci oraz tłumów (1153) Rozdział 43. Nakładanie skóry (1183)
Część XI: Zaawansowane techniki oświetlania i renderingu (1203) Rozdział 44. Zaawansowane oświetlenie, śledzenie światła i metoda energetyczna (1205) Rozdział 45. Stosowanie efektów renderowanych i atmosferycznych (1225) Rozdział 46. Raytracing i mental ray (1257) Rozdział 47. Rendering wsadowy i sieciowy (1279) Rozdział 48. Komponowanie przy użyciu interfejsu Video Post i elementów renderingu (1295)
Część XII: MAXScript i moduły dodatkowe (1327) Rozdział 49. Automatyzacja pracy za pomocą MAXScriptu (1329) Rozdział 50. Rozszerzanie możliwości Maksa przez zewnętrzne moduły dodatkowe (1367)
Dodatki (1375) Dodatek A: Co nowego w 3ds Max 2009? (1377) Dodatek B: Zawartość płyty DVD (1381)
Cena: 199.00zł
Książka informatyczna: 3ds Max 2009 Biblia
|